Problem z ładowaniem VFR 24RC

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 513
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: GrześT » pt 14 lut 2014, 21:37

Witam wszystkich.
Mam problem z ładowaniem w mojej
hondzie.
Gdy uruchamiam motocykl to miernik wskazuje 13,1.
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada poniżej 12.
Proszę o jakieś wskazówki od czego mam zacząć poszukiwania usterki.
Z góry dzięki za pomoc.
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: Fakir » pt 14 lut 2014, 21:41

regulator napięcia :lol:

sprawdź napięcie na trzech kablach wychodzących z alternatora, na wolnych obr. powinno być ok 17V AC, natomiast przy 5tys rpm - ok. 50-70V AC
ważne aby pomiędzy każdą parą kabli z trzech, było takie same napięcie przy danych obrotach.
ale na 80% masz uwalony regulator napięcia.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: figaro » pt 14 lut 2014, 22:02

Jeżeli napięcie spada po rozgrzaniu silnika /kilka minut pracy/, najprawdopodobniej jest to wina regulatora.
Odkręć od ramy i zobacz jak wygląda żywica, którą zalany jest regler od spodu /może być spękana z powodu nadmiernej temperatury/.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 513
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: GrześT » sob 15 lut 2014, 22:46

Mamiłem problemy z kostkami między regulatorem a alternatorem.
Były przegrzane, więc połączyłem je na krótko w zeszłym sezonie.
Dzisiaj sprawdziłem napięcie na połączonych przewodach alt-reg i wahało się w granicach 20-30V AC.
Mam mierzyć na odłączonych przewodach od regulatora?
Rozkręciłem pokrywę alternatora żeby sprawdzić czy niema przebicia na uzwojeniu i się okazało że jest ok.
Czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą?
Podłączałem lampkę kontrolną do zera i poszczególnych trzech przewodów i się nie zapalała.
Ale podłączając ją między sobą zapalała się.Co oznacza że są połączone lub mam przebicie na instalacji?
Czy tak ma być?
Jeśli piszę niezrozumiale to przepraszam ale są to moje pierwsze kroki :D

Pozdrawiam :)
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: PETER » sob 15 lut 2014, 23:36

zaden z nich nie może mieć połączenia z masą wszystkie miedzy sobą maja mieć jednakowy opór
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 513
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: GrześT » ndz 16 lut 2014, 07:16

Ok nie mają połączenia z masą.
Ale czy uzwojenie tych trzech przewodów ma być połączone ze sobą.
Bo wg. lampki kontrolnej są?
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2425
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: Arnold » ndz 16 lut 2014, 08:08

Muszą być połączone bo masz tam alternator trójfazowy z uzwojeniami połączonymi w trójkąt.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 513
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: GrześT » ndz 16 lut 2014, 09:44

Ok czyli tu jest wszystko ok.
Zostaje tylko regulator napięcia.
Pytanie tera jaki kupić.
Oryginał w serwisie to około 700-1000zł.
Na allegro 300-400zł zmienik.
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: Fakir » ndz 16 lut 2014, 10:35

polecam regulator tourmax albo ducatienergia
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 513
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: GrześT » ndz 16 lut 2014, 14:33

Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: kubatron2 » ndz 16 lut 2014, 15:40

olek motocykle lub gregory z forum ci pewnie ogarnie

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: Fakir » ndz 16 lut 2014, 15:41

Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
firemanek1972
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: pn 15 sie 2011, 17:56
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: firemanek1972 » ndz 16 lut 2014, 15:45

GrześT pisze:Polecasz jakąś stronę gdzie można kupić tej firmy regulatory?
Czy regulatory z modeli rc36 i rc36II będą odpowiednie do mojego modelu rc24?
Miałem ten sam problem w CBR SC 33, kupiłem używany oryginał za 100zł, u mnie hulał dwa lata i z tego co wiem daje radę dalej. Jeżeli alternator i przede wszystkim aku masz dobre, pomyśl nad tym łagodniejszym dla portfela rozwiązaniem. Oczywiście jest ryzyko jak wiadomo - część używana bez gwarancji.
"To są pańskie prywatne koncepcje!"

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: kubatron2 » ndz 16 lut 2014, 15:53

Fakir pisze:Który masz rok vfr'ki? Masz regulator z gniazdem na wtyczkę, czy regulator w wychodzącymi kablami?
te stare miały gniazdo

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Problem z ładowaniem VFR 24RC

Post autor: figaro » ndz 16 lut 2014, 15:59

W RC24, przez cały okres produkcji stosowano ten sam model.
http://czescihonda.motorista.pl/produkty/31600ML7922
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości