Moc żarówek pod zegarami

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj

Jakie masz o¶wietlenie pod zegarami?

Diody
3
16%
¯arówki 3W
1
5%
¯arówki 5W
1
5%
¯arówki 1,7 (oryginalne)
14
74%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
kalosh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: czw 22 sty 2009, 16:24
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Moc żarówek pod zegarami

Post autor: kalosh » sob 12 wrz 2009, 16:55

Witam.
Zastanawia mnie jakie macie żarówki pod zegarami. Konkretnie chomdzi mi o ich moc. Ja wstawiłem 3W i nie wiem czy nic mi tam się nie usmaży.
Pozdrawiam, Dawid.

Awatar użytkownika
kalosh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: czw 22 sty 2009, 16:24
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kalosh » sob 12 wrz 2009, 16:57

[Zapomnialem o żarówkach 2W. Może Mod dodać tę opcję?]

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » sob 12 wrz 2009, 20:57

W mojej RC36II z 96 r. żarówki 1,7W i jedna 5W. :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » sob 12 wrz 2009, 22:41

ledy to przyszłośc ludzie :eek:
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 13 wrz 2009, 14:20

robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie :eek:
Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 14 wrz 2009, 09:17

elcommendante pisze:
robsonic pisze:ledy to przyszłośc ludzie :eek:
Zgadza sie. Niestety juz dosc dlugo eksperymentuje z ledami i ciagle mam z nimi problemy. Oczywiscie mowie tutaj o zwyklych, jasnych, bialych ledach. Wszystkie diody led maja calkiem nieduze wartosci napiecia przebicia, ktorego przekroczenie nawet o 0,1 V powoduje ich uszkodzenie. Instalacja elektryczna przygotowana na klasyczne zarowki ma niestety skoki napiec znacznie wyzsze. W ten sposob zniszczylem juz cala mase diod. Dostowanie instalacji do Led'ow niestety wiaze sie wkladaniem rezystora przed kazda dioda albo z modyfikacjami instalacji (stabilizatory napiecia). Dlatego tez przestrzegam przed montazem gotowych diod np. zamiennikow zarowki pozycyjnen W5W.
Miałem cały zegar na ledach gotowych, kierunki led i jezdziłem dwa sezony i nawet jedna sztuka mi nie poszła. Mierzyłeś napięcie w instalacji? Może regulator pada? Przed wymianą na ledy,wymieniałem regulator i aku, po zmianie zegarów ledy odsprzedałem kolesiowi z desperatów i też mu nic się nie dzieje. W nowych zegarach mam woltomierz, napięcie miedzy 12,9 - 14,7 wolt to u mnie norma,zależy od obciążenia elektrycznego.
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 15 wrz 2009, 19:25

Mierzylem napiecie w instalacji. Szczegolnie przy wyjsciach na zarowki od zegarow czy tez na postojowki - wystepuja tam skoki w granicach 1V - to calkiem sporo jak dla diod, ktorych napiecie przebicia czasami wystepuje juz przy + 0,5 V od normalnego napiecia pracy. Regulator i akumuluator jest ok. Napiecie ladowania w podobnych granicach co u ciebie. W zeszlym miesiacu wymienilem 3- postojowki i jedna zarowke stopu. Nie sadze, zeby to bylo dzielem przypadku. Podobny problem wystepowal w CBR. Tam tez zrobilem mala instalacje (tylne swiatlo - 2 zarowki po kilka diod LED) bezposrednio podlaczona do akumulatora - ponad pol roku nic sie nie stalo, nawet jedna dioda. Kierunkowskazy akcesoryjne LED z reguly sa zabezpieczone. Niestety jezeli chodzi o swiatla postojowe czy tez tylne zarowki jest to problem.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kalosh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: czw 22 sty 2009, 16:24
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kalosh » pn 21 wrz 2009, 08:19

Witam.
Tak na próbę wstawiłem "imitację diodową" żarówek W5W (białe). Efekt fajny, równomiernie podświetlone zegary, kolor zegarów morski a wyświetlacza błękitny, wskazówki wpadają w róż;) Zrobiłem 500 km i jeszcze nic się z nimi nie stało.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 21 wrz 2009, 18:17

A czy nie łatwiej zajrzeć do serwisówki? Albo zamontować Ledy o kącie świecenia 180st. ???
Ostatnio zmieniony wt 22 wrz 2009, 15:52 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
kalosh
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: czw 22 sty 2009, 16:24
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kalosh » wt 22 wrz 2009, 15:23

Kornik pisze:A czy nie łatwiej zajrzeć do serwisówki?
Nie kumam tego z serwisówką.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 22 wrz 2009, 15:53

Jak ją otworzysz to może skumasz :mrgreen:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości