- 
				
								Szozdul							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 265
 		- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
 		
		
											- Imię: Maciek
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 15:47
			
			
			
			
			Uważajcie przy dokręcaniu filtra oleju kluczem łańcuchowym, u mnie po wymianie oleju przykręciłem nowy filtr i raz klucz się lekko obsunął zostawiając małe ryski. po odpaleniu wszystko cacy nic nie ciekło, zrobiłem jakieś 500 km i dziś wracając na ostatniej prostej kręciłem silnik do samego końca i za chwilę zobaczyłem chmury dymu za sobą, co się później okazało właśnie z tej malej ryski leciał olej, który spływał na kolektory i dalej na oponę która jest cala w oleju... dobrze ze to się nie stało gdzieś przed winklem... także uważajcie!
a tak przy okazji to czym / jakim kluczem przykręcacie filtr?
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								wowo							 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 178
 		- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
 		
		
											- Imię: WOJTEK
 
												- województwo: kujawsko-pomorskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wowo » sob 14 lis 2009, 16:01
			
			
			
			
			mnie uczono że klucz służy do odkręcania filtr oleju dokręcamy ręką
			
									
									adrenalina uzależnia
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Szozdul							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 265
 		- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
 		
		
											- Imię: Maciek
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 16:23
			
			
			
			
			Ja się dopiero uczę... dobrze że się to tak skończyło. a filtr chciałem dobrze dokręcić 

 czyli tylko ręką na maksa ile ma się sily i juz? dokrecony?
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								wowo							 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 178
 		- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
 		
		
											- Imię: WOJTEK
 
												- województwo: kujawsko-pomorskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wowo » sob 14 lis 2009, 16:34
			
			
			
			
			Tak dokładnie przed tym należy lekko posmarować olejem uszczelkę filtra
			
									
									adrenalina uzależnia
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Gacol							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1921
 		- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
 		
		
											- Imię: Jacek
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Imielin
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gacol » sob 14 lis 2009, 17:55
			
			
			
			
			Filtr zawsze dokręcamy ręką smarujemy przy tym uszczelkę na filtrze olejem .Sprawdz czy stara uszczelka sie nie odkleiła i została na silniku..Nie polecam wielokrotnego odkręania filtra.Lepiej kupić nowy
			
									
									VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								slimak							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1135
 		- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
 		
		
											- Imię: Marcin
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: slimak » sob 14 lis 2009, 20:12
			
			
			
			
			tylką rączką i z wyczuciem uszczelka posmarowana olejem 

 
			
									
									ZKL
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Szozdul							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 265
 		- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
 		
		
											- Imię: Maciek
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Szozdul » sob 14 lis 2009, 21:30
			
			
			
			
			Co do uszczelki to wiedziałem, ale kluczem mocnooo dokręcałem. teraz kupie nowy i przykręce ręką 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								tomekrvf							 
						- bywalec

 			
		- Posty: 37
 		- Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tomekrvf » sob 14 lis 2009, 22:19
			
			
			
			
			Kupcie oryginalny filtr oleju który jest dostarczany z kluczem kloszowym. Klucz do filtra obracamy nasadową 17 i można filtr dokręcic takim momentem, jaki przewidział producent. 
O coś takiego:

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								kiki							
 
						- ostry klepacz

 			
		- Posty: 2508
 		- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
 		
		
											- Imię: Piotr
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Węgrów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kiki » sob 14 lis 2009, 22:28
			
			
			
			
			jak już  było wspomniane- dokręcamy filtr ręką- mocno ale z wyczuciem. Dlatego też nie używa sie klucza aby nie przekrecic gwintu. Myślę że raz, dwa razy zmienisz olej z filtrem iz złapiesz wprawe. 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								tomekrvf							 
						- bywalec

 			
		- Posty: 37
 		- Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tomekrvf » sob 14 lis 2009, 22:34
			
			
			
			
			kiki pisze:Dlatego też nie używa sie klucza aby nie przekrecic gwintu.
Ja mam takie zboczenie że do wszystkiego używam kucza dynamometrycznego więc zawsze mam 100% że dokręciłem tyle ile trzeba.
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Chri$							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 38
 		- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 09:17
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Wawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Chri$ » sob 14 lis 2009, 22:39
			
			
			
			
			Szozdul pisze:...
a tak przy okazji to czym / jakim kluczem przykręcacie filtr?
zazwyczaj dokrecam (i dokrecilem takze dzis po dzisiejszej wymianie oleju i filtra na zime) samochodowym z takimi lekkimi wypustkami, ktore trzymaja i nie przedziurawia mi filtra.
a i Macku zrobilo Ci sie dzisiaj to, co mi po ktoryms powrocie z Lublina, tylko wtedy - jak pamietasz - winna byla uszczelka samego filtra - zaczelo przeciekac bo rozdwoila sie w jednym miejscu  
 
wazne,ze nie bylo gleby  
  
 
			
									
									"ŻYCIE TO NIE BAJKA, NIE GLASZCZE CIE PO JAJKACH"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								PETER							
 
						- stary wyjadacz

 			
		- Posty: 4617
 		- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
 		
		
											- Imię: PIOTR
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: PRUSZKÓW
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: PETER » sob 14 lis 2009, 22:42
			
			
			
			
			Ja mam takie zboczenie że do wszystkiego używam kucza dynamometrycznego
 to rzeczywiście zboczenie zabierasz go w drogę? 

 na wczasy i.t.p. sory nie dałem rady ale życie i tak jest skomplikowane i warto sobie ułatwiać i innym,Szozdul i inni będą teraz latać i szukać klucza dynamometrycznego i wydawać kasę a wiadomo że tajwański za 80 pln sienie nadaje trza kupić za 300pln i raz na pół roku go użyć i dokręcić np:filtr oleju" nie dajmy się zwariować" wystarczy ręką dokręcić
 
			
									
									"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								C_L_K							
 
						- ostry klepacz

 			
		- Posty: 2010
 		- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
 		
		
											- Imię: Rafał
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Kosewko
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: C_L_K » sob 14 lis 2009, 22:54
			
			
			
			
			A ja dokręcam kluczem. Tylko nie takim łańcuchowym, tylko... Nie wiem jak się nazywa "fachowo" ale takim opaskowym 
 
Kręcę aż poczuję znaczny opór (oczywiście wcześniej smaruję uszczelkę olejem) i tyle. Żadnych wariacji dynamometrycznych itp. Po prostu "oj, chyba już starczy" i tyle 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								olo							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1519
 		- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
 		
		
											- Imię: Olek
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Rybnik
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: olo » sob 14 lis 2009, 23:54
			
			
			
			
			C_L_K pisze: "oj, chyba już starczy"
 
 
			
									
									VFR-OC Poland, South Park section,  MTZ sub-section 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Gacol							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1921
 		- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
 		
		
											- Imię: Jacek
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Imielin
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gacol » ndz 15 lis 2009, 02:46
			
			
			
			
			ale w ogóle to gdzie i jak podepniesz tam klucz dynamometryczny???Co najmniej dziwne...Aha i skąd się dowiesz na ile kilo go ustawić.....
			
									
									VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości