Odkrecamy tylne kolo: RC46

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
cooba1
teksciarz
teksciarz
Posty: 148
Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dahab

Odkrecamy tylne kolo: RC46

Post autor: cooba1 » pn 02 lis 2009, 14:36

Tylko prosze sie nie smiac :oops: : za nic nie moge ruszyc srub mocujacych tylne kolo. Jest jakis patent na to, czy zastosowac prawo Ohma i odkrecic przy uzyciu 2m dzwigni???
dodam, ze klucz posiadam oryginalny
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pn 02 lis 2009, 14:59

Ja u siebie też miałem takowy problem... Rozwiązałem go w taki sposób jak opisałeś. Klucz nasadowy, z przedłużką i na to profil 25x25x100 i poszło bez bólu.

wowo
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
Imię: WOJTEK
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: wowo » pn 02 lis 2009, 15:16

Klucz udarowy na wulkanizacji i na to nie ma silnych tak jak na młot udarowy musi puścić
adrenalina uzależnia

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 02 lis 2009, 15:20

Najlepszym sposobem jest odkrecenie tych srub kluczem udarowym.

Ja odkrecam dlugim kluczem dynamometrycznym.
Jezeli bedziesz sie przymierzal do odkrecania kluczem nasadowym z przedluzonym ramieniem to najpierw wpusc na noc troche WD-40. Przed odkreceniem stuknij (bez przesady) w nakretki.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Fisher
pisarz
pisarz
Posty: 384
Rejestracja: ndz 10 maja 2009, 14:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Fisher » pn 02 lis 2009, 21:05

Jak złapałem gumę to miałem podobny problem.. Ponieważ nie miałem u siebie klucza udarowego zrobiłem tak jak było to opisane powyżej: WD-40, bardzo dobry klucz nasadkowy, odpowiednia przedłużka ze zgiętej rury teleskopu + siła razy gwałt i bez problemu odkręciłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 02 lis 2009, 21:14

Tez to przerabialem... te 108Nm ktore maja byc na tych srubach to serio trzeba miec power w lapach zeby to dokrecac i odkrecac ;)
WD-40 to zdecydowanei dobry pomysl, to samo uderzenie mlotkiem (nie za mocno) w lby srob zeby naprezenia puscily.
Dluga przedlozka na standardowy klucz z zestawu narzedzi motocykla i sruby wydadza charakterystyczny "jek" jak sie poluzuja :)

Awatar użytkownika
dawidk1978
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Będzin

Post autor: dawidk1978 » wt 03 lis 2009, 07:22

kris2k pisze:Tez to przerabialem... te 108Nm ktore maja byc na tych srubach to serio trzeba miec power w lapach zeby to dokrecac i odkrecac ;)
WD-40 to zdecydowanei dobry pomysl, to samo uderzenie mlotkiem (nie za mocno) w lby srob zeby naprezenia puscily.
Dluga przedlozka na standardowy klucz z zestawu narzedzi motocykla i sruby wydadza charakterystyczny "jek" jak sie poluzuja :)
108 NM to naprawdę niewiele, sam się zdziwilem, ja bym jeszcze dociągnął... ale manual to manual. :)
Pozdrawiam Dawid

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 03 lis 2009, 17:11

Jak napisał elco jak będziesz dokręcał to kluczem dynamometrycznym ( felga tylna z tytanu nie jest ) szczerze ja u siebie dokręcam 90Nm

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 03 lis 2009, 23:43

Ja dokrecam zawsze z momentem 108 Nm. Maly, japonski inzynier sporo sie napocil, zeby dobrac wlasnie taki moment. Niestety odkrecanie jest juz zupelnie inna sprawa. Te nakretki podobnie jak w samochodach ulegaja jeszcze jakby to okreslic "samodokreceniu". Ponadto owe nakretki maja prawo byc zapieczone podczas odkrecania.
Ostatnio zmieniony śr 04 lis 2009, 22:11 przez elco, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 04 lis 2009, 18:05

widocznie dokręcano u Was "ręcznie" kluczem bdlejakim na chama. U mnie robię to delikatnie....i nei śruby a nakrętki....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości