Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: Pawelr851 » pt 11 lut 2011, 00:25

Mam do wymiany bo silnik zaczol klekotac:/ jeden juz wymienilem na taki z drugiej reki i odrazu zrobilo sie ciszej ale ten drugi rowniez do wymiany:/ bylem w serwisie Hondy i powiedzieli mi ze koszt to 122 euro!!!!! Zaskoczyli mnie strasznie:/ ale...

Kumpel ma VTR1000 i zauwazylem ze z zewnatrz ten napinacz wyglada idetycznie jak moj, potem przyjzalem sie na innych zdjeciach ze generalnie napinacze do VTR i VFR wygladajaj identyko!!! a w Hondzie powiedzieli mi ze napinacz do VTR kosztuje 65Euro a wiec teraz sie zastanawiam czy nie kupic tego tanszego.

No i pytanie do kogos kto sie z tym spotkal, czy one faktycznie niczym sie nie roznia i to tylko chwyt marketingowy, czy roznia sie np sila napiecia????
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pt 11 lut 2011, 10:57

Może niewiele pomogę bo mam zębatą VFR, ale porównaj numery części napinacza na:
http://www.ronayers.com/fiche
Poszukaj dla Vitka i dla VTRy. Jeżeli numer czesci ten sam, to chyba możesz śmiało kupić tańszy.

Takie moje zdanie.
R.

EDIT: a masz :grin:
dla VTR 99 - 2003
14520-MBB-003 LIFTER, TENSIONER $59.11

Dla VFR 2003 - 2006
14520-MCW-003 LIFTER, TENSIONER $72.37

CZYLI JEDNAK INNY! Rożnica 3 liter, ale zapewne ma to znaczenie....


To jeszcze EDIT nr 2:
primo - są 2 napinacze :) czyli koszt x2, ale jak rozumiem, jeden już wymieniłeś.
secundo - zobacz sobie fajny topic z innego forum.
Są 3 rodzaje napinaczy, każdy to chyba ewolucja poprzedniego:
14520-MCW-000 (original? dunno) is $68.22
14520-MCW-003 (2nd gen? dunno) is $64.57
14520-MCW-013 (3rd gen? dunno) is $64.57

Linka:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... ge__st__30

R.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pt 11 lut 2011, 12:30

:???: Obawiam się że to może być "droga" oszczędność, nie polecam naprawa po spotkaniu zaworów z tłokiem jest odrobinę kosztowna, moze te napinacze są takie same z wyglądu a moze maja inną długość, inny skok gwintu, inne napiecie sprzężynki i HGW ja bym nie ryzykował ;-)
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 11 lut 2011, 15:18

Posiadam zniżkę na Wszystkie części 10% Hondy na wyspach . jeżeli jesteś zainteresowany podejdę zapytam w salonie ( CHCĘ POMÓC NIE ZAROBIĆ ;-) )

NA PW:
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 11 lut 2011, 20:23

Achmed ma racje- żadnych oszczędności w temacie napinaczy i łańcuchów rozrządu. Nigdy nie wiadomo co przeszły wcześniej te elementy, a nie ma się co oszukiwać - w motocyklach nie mają łatwego życia (tym bardziej że honda jakoś nie radzi sobie z napinaczami :twisted: )

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Pawelr851 » sob 12 lut 2011, 13:17

A czy ktoś ma jakies info na temat ceny napinaczy do Vitka w Polsce??

Damo dzieki wielkie napewno sie odezwe jak nie da sie zalatwic taniej w Polsce!!

Co do oszczednosci przy rozrzadzie to jest jeden wyjatek bo DID ma w swojej ofercie lancuchy rozrzadu do Vitka w cenie okolo 450zl za oba nie jestem pewien ile kosztuja w hondzie ale skoro tu na wyspach jeden napinacz kosztuje 480zl to dwa lancuchy napewno sa duuuuuuuzo drozsze. A jesli chodzi o lancuchy DID to chyba co do ich jakosci to nikt nie ma zastrzezen ;]
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 12 lut 2011, 17:12

Did jest jak najbadziej ok :mrgreen: .
A co do napinacza na dwa-kola.pl jest takowy za 418,20 zł wiec sporawo...
Przez to ja właśnie nie kupie Vitka- za drogi w serwisie :roll:

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 12 lut 2011, 18:30

Podszedłem do Salonu z upustem 10% ;-) Za dwa napinacze jest to numer : 6 na rysunku
VFR V-TEC 2003r. Bez (ABS)

Cena : Ł.160 Fonów .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Pawelr851 » pn 14 lut 2011, 17:35

Sluchaj Damo, chyba tak sie zrobi ze zamowisz mi te napinacze jak bedziesz mial chwilke ale jeszcze nie teraz bo z kasa u mnie cieniutko wiec jak juz bede gotowy to odezwe sie na PW!!
Dzieki wszystkim za pomoc :D
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 19 lut 2011, 00:05

Dobra daj znać 3 dni na dostawę części i wysyłka , Wyśle tylko za potwierdzeniem odbioru ( Podpis ) zapewne jakieś 10 Ł , wiadomo najlepiej jeżeli byś był gdzieś przejazdem :bye
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
michal1986
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
Imię: Michał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: michal1986 » czw 25 kwie 2013, 16:41

Witam !
Podłączę się pod temat 2 lata temu nabyłem VFR vtec z 2007 przebieg 25k km.wszystko było dobrze nic nie pukało, nie stukało.zalałem moto nowym olejem dałem Motula 5100. i od razu zaczęło delikatnie cykać, tak jak to większość opisuje zbliżający się koniec rozrządu.Przejechałem tak ok 5k km nic się nie zmieniało, cykanie nie narastało nie malało.teraz zmieniłem olej na pełen syntetyk dałem bel-raya 10w-50 i co Cykanie narosło, dodatkowo chrobotanie jakby do silnika jakąś śrubkę ktoś wrzucił.A najważniejsze cykanie, chrobotanie słychać tylko na tylnych cylindrach.Czy to może być napinacz. I zasadnicze pytanie czy można wymienić tylko sam napinacz?
Z góry dziękuje za info.

Awatar użytkownika
Higga
teksciarz
teksciarz
Posty: 146
Rejestracja: pt 11 maja 2012, 11:45
Imię: Szczepan
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: Higga » pt 26 kwie 2013, 09:19

mozna wymienic sam napinacz, bodajze koszt 450 zl jednej sztuki x2 oczywiscie

marcinmsm
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 14:48
Imię: Marcin
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: marcinmsm » pn 29 kwie 2013, 11:32

Ja kupilem vitka ostanio i tez slysze delikatne cykanie, podjechalem do serwisu hondy i gosc w serwisie powiedzial ze slychac tylny napinacz ( 16 000 przebiegu )
ale narazie to prawie nic i zebym odpuscil i zobaczyl czy halas bedzie narastac, dodal ze najlepiej odrazu wymienic przedni, z ktorym jest duzo trudniej, no ale to logiczne zeby wymienic odrazu dwa, ale ku mojemu zdziwieniu powiedzial ze lancuszka nie trzeba wymieniac :shock: Moze mi ktos wyjasnic czemu tak? myslalem ze lancuch sie rozciagnol, napiacz juz dalej sie nie moze wysunac i trzeba zmienic komplet, spytalem 3 razy o ten lancuch ale powiedzial ze nie trzeba.W Belfascie koszt operacji 2x 50funtow za napinacze + 1 godzina pracy 47funtow + VAt.

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: Pawelr851 » pn 29 kwie 2013, 11:58

Generalnie w Hondach pieta achillesowa sa napinacze lancuszka rozrzadu i regulatory napiecia (te drugie w nowych modelach sa juz ok).
Nie musisz wymieniac lancuszka poniewaz nie lancuszek sie rozciagnol tylko sam napinacz sie posypal:/
Ja w swoim wymienialem napinacze dwa razy w przeciagu 20k km :/ poprostu one tak maja ze lubia sie popsuc i lapia jakies luzy i zaczynaja klekotac.

Najlepszym i najtanszym rozwiazaniem jest kupic manualne napinacze. Jedyny ich mankament to ze trzeba lekko dokrecac co okolo 10k km ( to znaczy roznie z tym bywa, poprostu jak zaczynasz slyszec tykanie,cykanie to znaczy ze tzreba podkrecic recznie napinacz).

Ja je mam teraz zainstalowane i jest bardzo zadowolony ;]

http://www.ebay.co.uk/itm/MANUAL-CAM-CH ... 5895137721
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
michal1986
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
Imię: Michał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.

Post autor: michal1986 » wt 30 kwie 2013, 19:29

Mnie zastanawia również wpływ oleju na pracę rozrządy ani motul ani bel-ray raczej syfem nie jest. Mi gość z Hondy poza ,,servisem" powiedział,że na łańcuch to jeszcze wcześnie i że mam wymienić napinacz i tylko ten na tylnych cylindrach. Prowizorka ?
Pawelr851 dzięki za linka :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości