Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
- Pawelr851
- teksciarz
- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
Mam do wymiany bo silnik zaczol klekotac:/ jeden juz wymienilem na taki z drugiej reki i odrazu zrobilo sie ciszej ale ten drugi rowniez do wymiany:/ bylem w serwisie Hondy i powiedzieli mi ze koszt to 122 euro!!!!! Zaskoczyli mnie strasznie:/ ale...
Kumpel ma VTR1000 i zauwazylem ze z zewnatrz ten napinacz wyglada idetycznie jak moj, potem przyjzalem sie na innych zdjeciach ze generalnie napinacze do VTR i VFR wygladajaj identyko!!! a w Hondzie powiedzieli mi ze napinacz do VTR kosztuje 65Euro a wiec teraz sie zastanawiam czy nie kupic tego tanszego.
No i pytanie do kogos kto sie z tym spotkal, czy one faktycznie niczym sie nie roznia i to tylko chwyt marketingowy, czy roznia sie np sila napiecia????
Kumpel ma VTR1000 i zauwazylem ze z zewnatrz ten napinacz wyglada idetycznie jak moj, potem przyjzalem sie na innych zdjeciach ze generalnie napinacze do VTR i VFR wygladajaj identyko!!! a w Hondzie powiedzieli mi ze napinacz do VTR kosztuje 65Euro a wiec teraz sie zastanawiam czy nie kupic tego tanszego.
No i pytanie do kogos kto sie z tym spotkal, czy one faktycznie niczym sie nie roznia i to tylko chwyt marketingowy, czy roznia sie np sila napiecia????
Śpiesz sie powoli!!!
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Może niewiele pomogę bo mam zębatą VFR, ale porównaj numery części napinacza na:
http://www.ronayers.com/fiche
Poszukaj dla Vitka i dla VTRy. Jeżeli numer czesci ten sam, to chyba możesz śmiało kupić tańszy.
Takie moje zdanie.
R.
EDIT: a masz
dla VTR 99 - 2003
14520-MBB-003 LIFTER, TENSIONER $59.11
Dla VFR 2003 - 2006
14520-MCW-003 LIFTER, TENSIONER $72.37
CZYLI JEDNAK INNY! Rożnica 3 liter, ale zapewne ma to znaczenie....
To jeszcze EDIT nr 2:
primo - są 2 napinacze
czyli koszt x2, ale jak rozumiem, jeden już wymieniłeś.
secundo - zobacz sobie fajny topic z innego forum.
Są 3 rodzaje napinaczy, każdy to chyba ewolucja poprzedniego:
14520-MCW-000 (original? dunno) is $68.22
14520-MCW-003 (2nd gen? dunno) is $64.57
14520-MCW-013 (3rd gen? dunno) is $64.57
Linka:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... ge__st__30
R.
http://www.ronayers.com/fiche
Poszukaj dla Vitka i dla VTRy. Jeżeli numer czesci ten sam, to chyba możesz śmiało kupić tańszy.
Takie moje zdanie.
R.
EDIT: a masz

dla VTR 99 - 2003
14520-MBB-003 LIFTER, TENSIONER $59.11
Dla VFR 2003 - 2006
14520-MCW-003 LIFTER, TENSIONER $72.37
CZYLI JEDNAK INNY! Rożnica 3 liter, ale zapewne ma to znaczenie....
To jeszcze EDIT nr 2:
primo - są 2 napinacze

secundo - zobacz sobie fajny topic z innego forum.
Są 3 rodzaje napinaczy, każdy to chyba ewolucja poprzedniego:
14520-MCW-000 (original? dunno) is $68.22
14520-MCW-003 (2nd gen? dunno) is $64.57
14520-MCW-013 (3rd gen? dunno) is $64.57
Linka:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... ge__st__30
R.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa


VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
- Pawelr851
- teksciarz
- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
A czy ktoś ma jakies info na temat ceny napinaczy do Vitka w Polsce??
Damo dzieki wielkie napewno sie odezwe jak nie da sie zalatwic taniej w Polsce!!
Co do oszczednosci przy rozrzadzie to jest jeden wyjatek bo DID ma w swojej ofercie lancuchy rozrzadu do Vitka w cenie okolo 450zl za oba nie jestem pewien ile kosztuja w hondzie ale skoro tu na wyspach jeden napinacz kosztuje 480zl to dwa lancuchy napewno sa duuuuuuuzo drozsze. A jesli chodzi o lancuchy DID to chyba co do ich jakosci to nikt nie ma zastrzezen ;]
Damo dzieki wielkie napewno sie odezwe jak nie da sie zalatwic taniej w Polsce!!
Co do oszczednosci przy rozrzadzie to jest jeden wyjatek bo DID ma w swojej ofercie lancuchy rozrzadu do Vitka w cenie okolo 450zl za oba nie jestem pewien ile kosztuja w hondzie ale skoro tu na wyspach jeden napinacz kosztuje 480zl to dwa lancuchy napewno sa duuuuuuuzo drozsze. A jesli chodzi o lancuchy DID to chyba co do ich jakosci to nikt nie ma zastrzezen ;]
Śpiesz sie powoli!!!
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
Witam !
Podłączę się pod temat 2 lata temu nabyłem VFR vtec z 2007 przebieg 25k km.wszystko było dobrze nic nie pukało, nie stukało.zalałem moto nowym olejem dałem Motula 5100. i od razu zaczęło delikatnie cykać, tak jak to większość opisuje zbliżający się koniec rozrządu.Przejechałem tak ok 5k km nic się nie zmieniało, cykanie nie narastało nie malało.teraz zmieniłem olej na pełen syntetyk dałem bel-raya 10w-50 i co Cykanie narosło, dodatkowo chrobotanie jakby do silnika jakąś śrubkę ktoś wrzucił.A najważniejsze cykanie, chrobotanie słychać tylko na tylnych cylindrach.Czy to może być napinacz. I zasadnicze pytanie czy można wymienić tylko sam napinacz?
Z góry dziękuje za info.
Podłączę się pod temat 2 lata temu nabyłem VFR vtec z 2007 przebieg 25k km.wszystko było dobrze nic nie pukało, nie stukało.zalałem moto nowym olejem dałem Motula 5100. i od razu zaczęło delikatnie cykać, tak jak to większość opisuje zbliżający się koniec rozrządu.Przejechałem tak ok 5k km nic się nie zmieniało, cykanie nie narastało nie malało.teraz zmieniłem olej na pełen syntetyk dałem bel-raya 10w-50 i co Cykanie narosło, dodatkowo chrobotanie jakby do silnika jakąś śrubkę ktoś wrzucił.A najważniejsze cykanie, chrobotanie słychać tylko na tylnych cylindrach.Czy to może być napinacz. I zasadnicze pytanie czy można wymienić tylko sam napinacz?
Z góry dziękuje za info.
- Higga
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: pt 11 maja 2012, 11:45
- Imię: Szczepan
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
mozna wymienic sam napinacz, bodajze koszt 450 zl jednej sztuki x2 oczywiscie
-
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 14:48
- Imię: Marcin
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
Ja kupilem vitka ostanio i tez slysze delikatne cykanie, podjechalem do serwisu hondy i gosc w serwisie powiedzial ze slychac tylny napinacz ( 16 000 przebiegu )
ale narazie to prawie nic i zebym odpuscil i zobaczyl czy halas bedzie narastac, dodal ze najlepiej odrazu wymienic przedni, z ktorym jest duzo trudniej, no ale to logiczne zeby wymienic odrazu dwa, ale ku mojemu zdziwieniu powiedzial ze lancuszka nie trzeba wymieniac
Moze mi ktos wyjasnic czemu tak? myslalem ze lancuch sie rozciagnol, napiacz juz dalej sie nie moze wysunac i trzeba zmienic komplet, spytalem 3 razy o ten lancuch ale powiedzial ze nie trzeba.W Belfascie koszt operacji 2x 50funtow za napinacze + 1 godzina pracy 47funtow + VAt.
ale narazie to prawie nic i zebym odpuscil i zobaczyl czy halas bedzie narastac, dodal ze najlepiej odrazu wymienic przedni, z ktorym jest duzo trudniej, no ale to logiczne zeby wymienic odrazu dwa, ale ku mojemu zdziwieniu powiedzial ze lancuszka nie trzeba wymieniac

- Pawelr851
- teksciarz
- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
Generalnie w Hondach pieta achillesowa sa napinacze lancuszka rozrzadu i regulatory napiecia (te drugie w nowych modelach sa juz ok).
Nie musisz wymieniac lancuszka poniewaz nie lancuszek sie rozciagnol tylko sam napinacz sie posypal:/
Ja w swoim wymienialem napinacze dwa razy w przeciagu 20k km
poprostu one tak maja ze lubia sie popsuc i lapia jakies luzy i zaczynaja klekotac.
Najlepszym i najtanszym rozwiazaniem jest kupic manualne napinacze. Jedyny ich mankament to ze trzeba lekko dokrecac co okolo 10k km ( to znaczy roznie z tym bywa, poprostu jak zaczynasz slyszec tykanie,cykanie to znaczy ze tzreba podkrecic recznie napinacz).
Ja je mam teraz zainstalowane i jest bardzo zadowolony ;]
http://www.ebay.co.uk/itm/MANUAL-CAM-CH ... 5895137721
Nie musisz wymieniac lancuszka poniewaz nie lancuszek sie rozciagnol tylko sam napinacz sie posypal:/
Ja w swoim wymienialem napinacze dwa razy w przeciagu 20k km

Najlepszym i najtanszym rozwiazaniem jest kupic manualne napinacze. Jedyny ich mankament to ze trzeba lekko dokrecac co okolo 10k km ( to znaczy roznie z tym bywa, poprostu jak zaczynasz slyszec tykanie,cykanie to znaczy ze tzreba podkrecic recznie napinacz).
Ja je mam teraz zainstalowane i jest bardzo zadowolony ;]
http://www.ebay.co.uk/itm/MANUAL-CAM-CH ... 5895137721
Śpiesz sie powoli!!!
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Napinacz łąńcucha rozrzadu Vitec, pytanie.
Mnie zastanawia również wpływ oleju na pracę rozrządy ani motul ani bel-ray raczej syfem nie jest. Mi gość z Hondy poza ,,servisem" powiedział,że na łańcuch to jeszcze wcześnie i że mam wymienić napinacz i tylko ten na tylnych cylindrach. Prowizorka ?
Pawelr851 dzięki za linka
Pawelr851 dzięki za linka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości