znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 08 paź 2009, 16:41

szatan pisze:
Twardy161 pisze:niskie ladowanie jest wywolane jego zwiekszonym oporem ale moge sie mylic
Nie złośc sie ale sie mylisz . Nie biore tego z gwiazd . jak sam robiłem taki patent z kablami bo mi kasoiwało zegarek i mi podniosło z 12.9 !!! na swaitłach do 13.9-14 na swiatłach , aku ten sam, ale nie byłem zadowolony i zrobiłem regulator własnej produkcji ktory ładuje mi 14,3 -14,5 na swiatłach , aku mam 3 sezon
A ze zrobiłem go kilka dni temu na razie sie nie chwale ;-) zrobiłem na nim dopiero 50 km , stary lezy w schowku na wszelki wypadek

Aha , wina za takie spadki napiec ponosi starzejaca sie instalacja , opory na złączkach robią swoje . zobaczcie na schemta instalacji ze kabel masowy ma długą droge do akumulatora , idzie do wszystkich odbiorników a na koncu do aku . Kolczyk jesli bedziesz działał to sprobuj narazie tylko zielony kabelek podlaczyc do aku , plusowy zostawa w spokoju i dokonaj pomiarów

jako ze sam dopuscilem mozliwosc swojego bledu to sie zloscil nie bede, poza tym ja nia komentowalem Twojej wypowiedzi tylko wypowiedz Arka:]
wlasciwie poruszalem inny temat niz Twoja koncepcja-domyslilem sie, ze masz na mysli strarzejace sie zlaczki i koncowki-co w zasadzie tez sie sprowadza do wiekszego oporu
nawiazywalem do wzmianki o slabym akumulatorze-moge sie mylic ale wg mnie jesli akumulator niepozwalaby na uzyskanie wikszego napiecia to wskazywaloby to na jego podwyzszony opor-jedna z cel nie ma pojemnosci i poprostu przewodzi-ale stawiajac pozostalym celom opor, poza tym jedno dzialajace ogniwo mniej ogranicza masymalne napiecie , jesli sa tu niescislosci chetnie poslucham korekty

wpadla mi jeszcze 1 rzecz do glowy, w zasadzie slusznosc Twojej koncepcji w danym moto mozna sprawdzic miernikiem przy pracujacym silniku-woltomierzem sprawdzajac czy jest spadek pomiedzy kablami reglera a aku.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 08 paź 2009, 17:27

Ja wcale nie twierdze ze komentowałes, :grin: aku w ktorym nie działa jedna cela jest do wywalenia :) i powoduje wiekszy opor oczywiscie zgadzam sie , taki aku spowoduje silne obciązenie dla regulatora, konkretnie dla mostka i usmazenie go kiedys tam ,
A spadek napiecia jest i to duzy , masa z reglera na szarym koncu łączy sie z minusem aku ,

Bazuje na patencie z kablami z mojej VFR. Moją kupiłem z ładowaniem 12,6V jako ze jestem elektryko-elektronik od małego a motocyklista od kolan to zaczałem kombinowac ;-) po wyczyszczeniu złaczek było 12,9 a po patencie z kablami 13.8-14
w tej chwili wykombinowałem własny regulator ktory testuje 8)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 08 paź 2009, 19:42

w zadnym wypadku nie podwazam Twojego rozwiazania bo jest jak najbardziej sensowne a poza tym potwierdzone pomiarami,
ze przestrzelony aku jest do wymiany wiadomo-zazwyczaj nawet juz nie ma juz zadnej wydajnosci wiec ten dylemat rzadko wystepuje, przynajmniej temat jest dobrze obgadany
, wydaje mi sie jednak, ze przy jezdzie na swiatlach ciezko usmazyc mostek bo jak dobrze pamietam na sam aku idzie max.1.2A nop ale z pewnoscia to sie moze przyczynic
nie chce mi sie zagladac do schematu bo jest w bardzo nieprzystepnej jakosci ale dziwi mnie troche, ze na masie ma byc spadek napiecia-nie w odniesieniu do slabego styku tylko do konstrukcji-jak piszesz bardziej bym sie go spodziewal na plusie no ale moze to rzecz mojej mentalnosci-przywyklem do grzebania w sprzetach gdzie wszystko jest sterowane plusem i niestalosc masy mnie dziwi(nie liczac pracy gdzie wszystko robilem schematycznie),
widocznie aby uniknac takiego patentu nalezaloby zacisnac nowe koncowki na wszystkich zlaczach-swoja droga lepsze jest lutowanie niz zaciskane zlaczki przecinajace izolacje bo je spotka to samo kiedys tam:]

komentuj komentuj, moze czegos nowego sie dowiem:]

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 08 paź 2009, 20:12

W vfr to juz tak jest ze plus z reglera idzie w instalacje ale po jakichs 30 centymetrach wraca do aku przez głowny bezpiecznik 30A , kable minusowe idą gdzieś tam podłaczone w pisdu do zarówek , kompa , modłułów itepe i o szatanie nigdy nie wraca do aku !!! , kabel od aku idzie do rozrusznika i do ramy a masa z całego moto wraca do aku tylko po ramie , nie wraca zadnym kablem i stad te problemy .
Wszelkie błedy typu miganie kontrolki Fi , gasniecie moto to problem złej masy , japonczycy widocznie budowali vfr nie wiedząc ze istnieje taki kraj jak polska w ktorym swiry jezdzą przy -10 stopinach :mrgreen:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 08 paź 2009, 21:04

zaskoczylo ,mnie to troche ale to prawda-az sam zajrzalem w schemat,
w takim razie problem w punktach masowych na ramie

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 20 paź 2009, 10:41

Regler wymieniony

Z braku laku kupiłem tajwana CL538D-13(65A) , póki co działa pięknie a przynajmniej na razie :)
Z tajwanów tylko ten polecam , pasuje idealnie do 98-99 i nie trzeba robić żadnych przeróbek z okablowaniem , wpinasz wtyki i wio.
Napięcie jakie ma się pojawić jest wzorowe więc w tej kwestii nie ma się do czego przyczepić.

Jedyny mankament to to że trzeba zrobić dodatkową dziurkę na ramie aby zamocować regler i dać nieco dłuższe śruby, również się grzeje więc warto pomyśleć o dodatkowym chłodzeniu , oczywiście grzeje się ale nie aż tak jak orginał :)
Kwestia wykonania chłodzenia jak kto woli jedni wolą wentylatory a ja osobiście bardziej preferuję płytkę miedzianą pod regler na której obu końcach znajdują się miedziane radiatory od IP 4 , miejsca łączeń elementów należy posmarować (cieńko) pastą termoprzewodzącą.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

pichan
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: pt 10 lip 2009, 15:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pichan » czw 22 paź 2009, 18:53

Maciej pisze:Z braku laku kupiłem tajwana CL538D-13(65A)
no ja też ten sam kupiłem do VFR 750 RC24, dobrze, że z allegro po niższej cenie, bo w salonie Hondy w Warszawie 1100 zł kosztuje :shock:

Czekam aż przywlecze się pocztą.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 27 paź 2009, 21:13

Mój mnie wyszedł z przesyłką kurierem 360 zł

A co do tego w Hondzie to fakt zgadza się ale 1100 zł za orginał a nie zamiennik. Tak czy siak mam nadzieję że nic nie będzie się z nim działo.
Czas pokaże bo swojej niuni nie zamierzam się pozbywać :)
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » śr 28 paź 2009, 07:48

A ja zamontowalem sobie regler MADE IN POLAND, o ktorym juz wczesniej pisalismy i dziala bez zarzutu. Jest duzo mniejszy od naszych fabrycznych, lecz producent na prosbe klienta moze nawiercic otwory montarzowe wg wskazan.
Ma duzy radiator i jest zdecydowanie tanszy.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 28 paź 2009, 16:39

wcześniej już pisałem o tych naszych reglerach ale jakieś małe zainteresowanie wychodzi na to ze wolimy jakieś Koree i drożej bo zagramaniczne :twisted: :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 28 paź 2009, 18:27

benitto pisze:A ja zamontowalem sobie regler MADE IN POLAND, o ktorym juz wczesniej pisalismy i dziala bez zarzutu.
Oczywiscie ze bez zarzutu bo dziala na tej samej zasadzie co ogyginał, byc moze niedługo zaczne "produkcje" takich regulatorów , bede potrzebował testerów , ktos chetny ?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 04 lis 2009, 22:39

mozesz podrzucic, chyba ze testerow, ktorzy najpierw kupia zeby testowac:]

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 05 lis 2009, 09:25

No a jak myslałes :mrgreen: przeciez nie wywale 5 baniek na czesci , powysyłam do ludzi za free a potem mi powiedzą , co ? jaki regulator ? ja nic nie wiem !!! przeciez ja nie brałem od ciebie regulatora :shock: ale o sooo chodzi ?

potrzebuje testerów którym padł regulator , zamiast kupowac za 3 bańki , kupią mój i bedą na nim jezdzic i informowac mnie jak sobie radzi. jak padnie (a nie padnie ;-) ) to zwrot kasy , ja bedzie działał miód to regler zostaje u szczesliwego testera.
Cena by była jakies 110zł z wentylatorkiem , ale na razie zima wiec testy przesuniemy na sezonik
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 12 lis 2009, 12:59

he w sumie zaskoczony nie jestem ale wprowadzasz w blad piszac :szukam testerow" zamiast "szukam frajerow":]
prawie to samo a jaka roznica:]
5 baniek to bylby ambitny poczatek-chyba ze o starych bankach mowa:]
myslalem, ze zrobiles kilka sztuk i szukasz osob(z forum-piszacych przy swiadkach ze biora a nie obcym), ktore jeszcze nie odstawily moto na zimowanie-zeby polataly i powiedzialy czy wszystko ok,
w sumie jak chodzi o mnie to sie spozniles a poza tym i tak kupilem za 90zl:]
z tymi frajerami to zartuje -nie obrazaj sie:]

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 12 lis 2009, 18:29

Twardy161 trzeźwy byłes pisząc to ? wszyscy w domu zdrowi ?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości