Strona 1 z 1

Nowa VFR będzie miała coś takiego :)

: pt 12 wrz 2008, 13:03
autor: orzyl
http://www.joemonster.org/filmy/11025/N ... ola_zebate

Już widze zastosowanie tego zamiast dawnych kół i obecnych łańcuszków. :D :evil

: pt 12 wrz 2008, 13:25
autor: rinas
Niezły patent. Ale wątpię żeby takie coś prędko weszło do seryjnej produckji zwykłego motocykla. Przede wszystkim ze względu na koszty. No i być może, ze względu na awaryjność, nie wiadomo przecież jak takie coś się sprawdzi robiąc kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. A w sporcie raczej tego nie sprawdzą. Tam takie cos jest za wolne. ZDecydowanie za wolne, żeby to testować w MotoGP czy SBK. A jak wiadomo, wszystko do sportowych i sportowo - turystycznych motongów, testuje się tam. To co 10 lat temu było w motocyklach z Grand Prix, dzisiaj jest w seryjnych maszynach standardem.

Bardzo ciekawy pomysł, tak czy inaczej.

: pt 12 wrz 2008, 13:28
autor: orzyl
rinas, dlatego wrzuciłem w dział "humor", bo szczerze mowiac to nie pomyslalem o tym poważnie :D

: pt 12 wrz 2008, 13:31
autor: rinas
orzyl,
spoko, no ale czy taki humor... Kto wie, może kiedyś ktoś sie takim czymś zainteresuje ? Na poważnie ?

Narazie to taka ciekawostka... w dziale humor vfr-oc :lol:

: pt 12 wrz 2008, 19:51
autor: SOWA
To nie są śmiechy. Od wielu lat istnieje silnik Wankla http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t ... _obrotowym montowany nawet seryjnie w niektórych modelach Mazdy. To bardzo udany pomysł, jednak obciążony sporym problemem z uszczelnieniem tłoka i cylindra. Dodatkowy kłopot stanowi z tego co wiem jest zbyt szybkie schodzenie z obrotów przy odcięciu dopływu paliwa (zamknięcie przepustnicy). Reszta to pozytywy.

: pt 12 wrz 2008, 22:58
autor: suniok
SOWA pisze:Reszta to pozytywy.
- i spalnie... :roll:

: pt 12 wrz 2008, 23:12
autor: SOWA
suniok pisze:- i spalnie... :roll:
To akurat jest pojęcie względne - spytaj Pogromcę Węży. :lol

: pt 12 wrz 2008, 23:27
autor: tarzan
Ale za to jaka moc.Mazda RX 8 z silnikiem Wankla o pojemnosci 1308 ccm seryjnie uzyskuje moc 232 KM bez turbo a kreci 10 000 rpm jak motocykl :mrgreen:

Spalanie jak na ta pojemnosc jest rzeczywiscie spore.

: pt 12 wrz 2008, 23:30
autor: SOWA
Ale nie jak na osiągi.

: pt 12 wrz 2008, 23:33
autor: tarzan
Juz mialem to dopisac SOWA ale mnie uprzedziles :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I znalazlem ostatnio cos takiego :roll:

http://www.scigacz.pl/Norton,NRV,588,br ... ,6313.html

Pozdrawiam :bye

: sob 13 wrz 2008, 20:30
autor: rinas
Z silnikiem Wankla to inna sprawa. Tłok wykonuje ruch wirujący, a nie posuwisto - zwrotny. Po drugie, silnik Mazdy ma dwa tłoki osadzone w dwóch cylindrach, a w każdym cylindrze tłok otoczony jest 3 komorami, między nim a cylindrem. Zeby kreślić pojemność, podaje się pojemność 2 komór z każdego cylindra. Moc jes duża i osiągi też, ale wynika to z zupełnie innej pracy silnika, nie występuje tutaj coś takiego jak 4 cykle -ssanie, spalanie praca i wydech - podczas 2 obrotów wału orbowego. Nie ma też zaworów, jest nieco p[odobnie jak w silniku dwusuwowym, mamy kanał dolotowy i wylotowy.

Jednak najważniejsza jest trawałość, a z nią kiepsko - popatrzcie na allegro, jaki przebieg mają przeważnie sprzedawane RX-8ki :) Żadko przekracza 20-30 tysięcy. Przeważnie tyle wynosi żywotność, do generalnego remontu.
Aczkolwiek nie jest to regułą, zdarzają się i dużo większe przebiegi, ale niezbyt często.

Kiedyś był motocykl z silnikiem wankla, a nawet kilka. m.in. Hercules Wankel2000. Szybko jednak wycofano go z produkcji, ze względu na wysoka cenę i awaryjność.

Jednak silnik wankala ma duży potencjał, może kiedyś ktoś go dopracuje.

: ndz 14 wrz 2008, 19:04
autor: Kawa
A czy przy 7000 rpm beda sie wlaczac dodatkowe kola?