Strona 1 z 1

[ RC36 ][ I ] Posikała się

: pt 30 cze 2006, 14:26
autor: Radek
Po sobotniej przeja?d?ce w skwarze z pr?dko?ci? przelotow? 40km/h dopiero dzi? odwiedzi?em moto. Niestety VFR zasta?em zabryzgan? p?ynem ch?odniczym :evil: :evil: Zegary rama i og?lnie ca?y prz?d w okolicach g?owki ramy jest w kropki ;) Sprawdzi?em ,?e p?yn jest w przewodach to odpali?em ?eby zlokalizowa? wyciek.Niestety bez powodzenia. Ci?nienie w uk?adzie by?o spore a mimo to nic nie ciek?o. Czy to normalne zachowanie jak si? zagotuje sprz?t? Co pozostaje zrobi?,dola? p?ynu i ?miga? dalej ?
Dodam jeszcze ,?e co? zacz??o mi puka? z okolicy zadupka po lewej stronie (z tej skrzyneczki). Po chwli skapnalem si? ze mam kranik na off i przelaczylem na on to sie uciszylo. Co to mog?o by? ? Sorry za lakoniczne pytania :D :P

: pt 30 cze 2006, 15:11
autor: seba_VF750FR
To pukanie to pomka paliwa ,i nic w tym dziwnego .a co do tego p?ynu to dziwna sprawa ,masz sprawny termostat za??czaj?cy wiatrak ?

: pt 30 cze 2006, 16:31
autor: Radek
Tak my?la?em ,?e to pompka,ale wola?em si? upewni?. Termostat jest ok, wiatrak dzia?a. Moto zagotowa?o si? w korku strza?ka by?a troch? wy?ej ni? 3/4 skali.

: pt 30 cze 2006, 16:37
autor: seba_VF750FR
dokr?? wszystkie opaski zaciskowe na przewodach dolej ubytek p?ynu, umyj sprz?ta i zapomnij o ca?ej sprawie :P ,poprostu si? zdarzy?o :)

: śr 18 lut 2009, 18:32
autor: bartek V
ADAL pisze:Witajcie
Pierwszy mój post i niestety chodzi kłopot z moim vtec - kiem.
Mianowicie klopot z chłodzeniem.
Właczyłem silnik( nie był uruchamiany przez długi okres czasu) i grzal sie do 107 stopni, pozniej włączał sie wentylator i spadalo do 98 i tak kilka razy pod rząd.
W pewnym momencie zauwazylem ze gumowym odpływem zlecial calutki płyn ze zbiorniczka wyrównawczego a silnik sie zagrzal do 117.( nie zapaliła sie zadna czerwona kontrolka).

O co mogło chodzic??
Pozdrawiam

cos mi sie wydaje ze termostat ci sie nie otworzyl...

: śr 18 lut 2009, 19:17
autor: wasyl
ADAL,
Mógł się zawiesić termostat.
W razie co Wasyl ma takowy.

: śr 18 lut 2009, 19:50
autor: PETER
masz do v=teca?
Adal sprawdź narazie poziom płynu w chłodnicy nie w zbiorniczku uzupełnij do pełna najlepiej postaw na bocznej nóżce ,odpal na jakieś 5 min i jeszcze raz sprawdź poziom na zgaszonym silniku ,odpal ponownie i sprawdź czy się grzeje jeśli tak to termostat

: śr 18 lut 2009, 19:56
autor: wasyl
PETER,
Wydaje mi się że takowy jest w 36 i 46 i w V-tec.

Chyba że się mylę-bom jest tylko człekiem ze wsi.

: śr 18 lut 2009, 19:56
autor: ADAL
Jasne, ale w tym momencie chodzi pieknie ( dolałem wody do zbiorniczka), tzn włacza sie przy 104 stopniach i schładza do 95.
Czy cos mogło sie stac w zwiazku z nagrzaniem do 118 stopni i dlaczego zwalił cały płyn na ziemie?

dzieki z góry

: śr 18 lut 2009, 20:27
autor: adal
zrobilem jak napisales, do chlodnicy wlazlo jakies cwierć szklanki wody.( wiec niewiele),
teraz dziala chłodzi a wody jest tyle samo , natomiast.....
zbiorniczek sie opróżnił a płyn w chłodnicy został jakby nieco rozcieńczony wodą.

: śr 18 lut 2009, 20:28
autor: PETER
przede wszystkim to sprawdź w chłodnicy a nie w zbiorniczku to dwie rożne elementy układu chłodzenia w zbiorniczku powinno być między min-a max-przy zimnym silniku raczej bliżej min. w chłodnicy pod korek , korek chłodnicy jest tak skonstruowany że prz wzroście ciśnienia ok 1,7 at lub coś koło tego{ dokładne info serwisówka } i wtedy nadmiar płynu przepływa do zbiorniczka ,{ciepły płyn się rozszerza }jeżeli silnik stygnie to w układzie chłodzenia twoży się podciśnienie i tym samym korkiem ze zbiorniczka płyn przedostaje się do chłodnicy {układu chłodzenia } ale w tą stronę wystarczy tylko podciśnienie ok 0,2-0,5 at dlatego w zbiorniczku nie powinno być nalane do pełna ,raczej a właściwie na pewno rozgrzanie silnika do temp ok120 stopni na krótką chwile nie zaszkodzi mu potem należy pozostawić silnik do schłodzenia nie studzić zimną wodą bo może się zachować jak szklanka , możesz sobie sprawdzić korek od chłodnicy wartości znajdziesz w serwisówce jak sprawdzić ? przy korku masz przewód odprowadzający do zbiorniczka wylot tego przewodu umieszczony jest nad korkiem chłodnicy pompując tam powietrze nawet pompką samochodową można sprawdzić działanie zaworków jeszcze nie raz możesz zobaczyć wysoką temperaturę na wskaźniku wystarczy dobry korek w mieście i gorące lato co z tym zrobić poszukaj na forum z okresy letniego BYŁO

: śr 18 lut 2009, 20:41
autor: wasyl
ADAL,
Ale jak dolewasz płyn chłodzący do chłodnicy powinieneś kilka razy zacisnąć wąż ten koło kolektorów aby odpowietrzyć układ -bo najzwyczajniej mógł się zapowietrzyć podczas zagotowania.


Ja bujałem się z tym problemem przez tydzień, wymieniłem cały płyn i się grezał, myślę termostat,

Ale kolega Oczek i Kolczyk wyprowadzili mnie z błędu.

: śr 18 lut 2009, 20:53
autor: PETER
dlatego napisałem że warto uruchomić na chwile i potem jeszcze raz sprawdzić poziom w chłodnicy a z rur to ważna jest ta łącząca dwie chłodnice u góry działa jak syfon i tam się robi bańka z powietrza

: śr 18 lut 2009, 20:55
autor: ADAL
Chłopaki wielkie dzieki, wiem o co chodzi, jeszcze postaram się odpowietrzyc.
Bo generalnie to się trochę przerazilem czy czegos nie zniszczylem w moto, którym jeszcze nie zdazylem polatać:)
Bardzo pozytywna sprawa to nasze forum :)
Dzieki wielkie