Strona 1 z 1
[ RC36 ][ I ] Wentylator nie uruchamia się...
: pn 25 cze 2007, 23:54
autor: Krzysztof
Jak w temacie, jeździłem, jeździłem...
Wentylator się włączał jak wskazówka dochodziła do połowy skali.
Dzisiaj wracałem z pracy przeciskając się pomiędzy autami (czasem stojąc bo jakiś... nie pozwala).
Nagle patrzę, a tu wskazówka przechodzi ponad 3/4 skali i co i nic. Żadnego idealnego powiewu po ja...ch... (sory, że tak dosłownie ale ta VFR-a w korkach po prostu nie do zniesienia).
Jak mogę sprawdzić co siadło ?
Spuścić wodę z możliwych odpływów rozłożyć termostat ?
Może to jakaś elektryka, kabelki gdzieś coś poprzecierało ?
Może miał ktoś z was taki problem.
Thx
: wt 26 cze 2007, 19:39
autor: szatan
zacznij od najprostszego , BEZPIECZNIK , potem wydziraj termostat, sprawdz czy went nie padł
: czw 12 lip 2007, 08:57
autor: Młody
nie nie nie!!! zadnych plynow, ani nic podobnego.
kolego, zdejmujesz lewy plastik i widzisz sobie boczek chlodnicy. otoz jest tam czujnik temperatury. wyciagasz z niego kabelek i dotykasz do masy przy wlaczonym zaplonie. jesli dziala - wentyl ok, problem tkwi w czujniku. jesli nie - sprawdz bezpieczniki, wentyl.
: sob 28 lip 2007, 16:33
autor: Juzwa
Witam.
Podlacze sie pod temat
W mojej VFR generalnie zawodzi uklad chlodzenia.
Jak uruchomilem motocykl, zalalem uklad chlodzacy woda, zevy sprawdzic co i jak. Wentylator wlaczal sie przy temp. srednio104 st. C Ale w tej temp. woda mi juz wrzala i wylewala sie przez przelew w zbiorniku wyrownawczym. W trakcie stygniecia motocykla poziom wody w zbiorniku sie zmniejszal, az do calkowitego znikniecia. Poodpowietrzalem uklad na pompie wodnej i pod 1 para cylindrow, wymienilem wode na plyn do chlodnic. Teraz wentylator wlaczal sie (czasami) przy 117 st. C, a wtedy tez plyn juz w zasadzie sie gotowal i wyciskany byl przez przelew.
Idac za rada jednego z uztkownikow tego forum zalozylem pstryczek elektryczek, ktorym sobie wlaczam wiatraczek, ale temperatura nie spada w ukladzie po wlaczeniu wentylatora.
Poddalem sie. MOze ktos z Was ma jakis pomysl ??
Juzwa
: ndz 29 lip 2007, 17:27
autor: szatan
NIEMOZLIWE ! Musi być cos nadal zapowietrzone albo za duzo płynu nalałes. odpal moto i zgaś , odkrec chwile korek wlewu zeby sie wyrównało z zbiorniczku, zrob tak kilkakrotnie , odpal -> zgaś -> korek.
A wentyl ma dobre obroty ? moze jest zatarty i słabo wieje ?
wentyl ma sie załączać na ok 102-103 a zatrzymywać na 98
Juzwa pisze: woda mi juz wrzala i wylewala sie przez przelew w zbiorniku wyrownawczym. W trakcie stygniecia motocykla poziom wody w zbiorniku sie zmniejszal, az do calkowitego znikniecia
Juzwa
A moze nie ma obiegu płynu ? mówisz ze najpierw wywaliło płyn a potem go wessało całkowicie tak ? nie wpadło Ci coś do układu ? kawałek szmatki itp ? co przy tym robiłes wczesniej
: pn 30 lip 2007, 18:05
autor: Juzwa
Czesc.
Dzieki za pomoc. Znalazlem przyczyne, nie sam, ale przyczyna byla banalna. Zamienione weze przelewowe w chlodnicy.
Plyn uzupelniony, temperatura utrzymuje sie w zakresie 74 - 78 st.C w miescie.
Jeszcze raz dzieki.
Pozdrawiam
Juzwa
: śr 01 sie 2007, 00:17
autor: KolczyK
Juzwa pisze:74 - 78 st.C w miescie
u mnie wieczorem na trasie mam taką temperature, potrafi mi sie zgrzac do 100 stopni momentalnie w duchocie w dzień 30 st 80-90 st to normalka przy jezdzie w cieplym po miescie ....czy aby wszyszko git ? musze w koncu wziac sie za manuala....
: śr 01 sie 2007, 09:05
autor: szatan
Wszyszko git , stojąc na swiatłach w upale wentyl sie kreci non stop , ale tak ma kazde moto w CBR zioma tez tak jest , na pierd,... upał i czerwone swiatła w miescie nic nie poradzisz

, na miescie tez tak mam 85-90, a jak zapierd.....jak dziki osioł to wtedy juz 75-80, wieczorkami niemniej jak 73 C
Ale lepiej zeby był ten upał nic zimno i dzeszcz no nie ?
: czw 02 sie 2007, 22:49
autor: Krzysztof
A u mnie już działa

Przyczyną był czujnik, który padł.
Pozdrawiam
Krzycho
: pt 03 sie 2007, 15:28
autor: Juzwa
Czesc.
Poprzedniego posta pisalem po powrocie od znajomego (skonczony mechanik, ma benzyne we krwi, a serce tyka w 4-ro takcie

) i na zewnatrz byla temperatura ponizej 20 st. C , a pora tez juz byla na luzna jazde bo cale towarzystwo siedzialo w gorach albo nad woda

, wiec w zasadzie krotkie postoje na skrzyzowaniach i ciagla jazda, i temp. sie utrzymywala tak jak napisalem. Ale zdazylem pojezdzic w upale i w samo poludnie, i temperatura urosla nawet do 101 - 102 st. C.
Ale nie o tym chcialem napisac. Z rozmowy z tymze mechanikiem wynika, ze za utrzymaniem temp. silnika w miare na zblizonym poziomie odpowiada termostat. Byc moze widelki temp. w granicach 20 st to wlasnie zakres dzialania termostatu, powyzej 100 st. powinno byc pelne otwarcie, nastepnie wiatraczek.
Dobrze kombinuje ?? Podczas testowania w garazu, na zdjetych owiewkach wiatrak wlaczal sie w granicach 111 - 112 st. C.
Napisalem ze jest ok, bo w koncu nie musze martwic sie o ubytki w plynie chlodzacym

podczas przejazdu prze zatloczone miasto.
Pozdrawiam
Juzwa
: czw 08 lis 2007, 11:29
autor: Gość
No i ja się podłączam pod temat, elektrowania wiatrowa w mojej VFR niedziała, podejrzewam że to wina czujnika temperatury w lewej chłodnicy, w Honda Plaza zycza sobie 287,- PLN za taki czujnik ale nie sądzę, żęby to aż tyle bylo warte. I tu moje pytanie

Kto wie jaki czujnik kupić zamiast tego co Honda chce mi wcisnąć, przecież nie produkują chyba tego czujnika tylko oni i nie wsadzaja go tylko do VFR 800 Fi ?!? Model czujnika według katalogu hondy to 3776MT2003 (niewiem gdzie są kreski)