Strona 1 z 1

[ RC46 ][ VTEC ] Problem z temperaturą podczas jazdy

: śr 08 wrz 2010, 18:24
autor: kwiatek
Hej.

Powróciwszy z bliskiego wschodu odkrylem jedna niepokojaca rzecz,
ktora moglem przetestowac tam..

Przy temperaturach rzedu 34-36 st w cieniu, podczas jazdy z predkoscia ok 140-150 st
temp oscylowala na poziomie 96-102 st w zaleznosci od nachylenia terenu.

Przy zblizaniu sie do 40 st aby miec temp na poziomie 102 st musialem jechac
z predkoscia 115 km/h. Jazda szybciej skutkowala wzrostem temperatury do 105-106 st.

Przy temperaturze do 32 st temp silnika w trakcie jazdy trzyma 80-86 st,
w zaleznosci od tego czy 30, czy 32 st.

Plyn wymieniany regularnie w ASO, chlodnice dzialaja sprawnie (przy 105 sie zalacza,
ale przy pracujacym silniku temp nie spada od wiatrakow, tylko nie rosnie)..

Czy wyglada to na termostat ? Czy cos innego?

Pozdr
AK

: śr 08 wrz 2010, 19:39
autor: Damo 88
temp nie spada od wiatrakow, tylko nie rosnie)..

Popraw ''Masło Maślane''

Może termostat się nie otwiera Do końca co utrudnia przepływ Płynu .
Rozumiem że układ jest odpowietrzony i sprawdzałeś Sam .

: śr 08 wrz 2010, 19:45
autor: kwiatek
Po nagrzaniu do 105 st i wlaczeniu wiatrakow temp powinna spadac do 98 i po wylaczeniu
wentylatorow rosnac. A u mnie nie spada do 98, ale tez nie rosnie, spadnie moze o 1-2 st gora.

Pozdr
AK

: śr 08 wrz 2010, 20:14
autor: marmot
Najwyraźniej wygląda na to ,że przy wysokich temp. jak 40*chłodzenie w vfr jak i wentylator po prostu sobie nie radzą(nie mają czym chłodzić) i jedynie zostaje do wyboru mniejsza prędkość a co za tym idzie, mniejsze obroty= niższa temperatura. Mam wrażenie że starsze modele sobie z tym lepiej radziły.Takie moje zdanie . :bye

: śr 08 wrz 2010, 23:47
autor: MC_Hammer

: czw 09 wrz 2010, 00:04
autor: PETER
warto czytać forum ale wato zadawać pytania może ktoś będzie miał inne pomysły na naprawę osobićie sugerowałbym termostat za małe otwarcie ale to tylko moje przemyślenia teraz jest chłodno i jeżeli nie wybierasz się w gorące regiony naszego globy to daj sobie spokój oczywiście kontroluj temperaturę a jak będziesz kupował termostat daj znać mam do v-itka w dobrej cenie

: czw 09 wrz 2010, 00:11
autor: MC_Hammer
PETER, coś przypomne
kwiatek pisze:Przy temperaturach rzedu 34-36 st w cieniu, podczas jazdy z predkoscia ok 140-150 st. temp oscylowala na poziomie 96-102 st
i jeszcze:
kwiatek pisze:Przy zblizaniu sie do 40 st aby miec temp na poziomie 102 st musialem jechac
z predkoscia 115 km/h.
i jeszcze:
kwiatek pisze:Przy temperaturze do 32 st temp silnika w trakcie jazdy trzyma 80-86 st,
Jak dla mnie to gdyby termostat nawalał to juz przy sporo niższych temperaturach byłby poważny problem.
Lato w tym roku jakie było każdy wie i w takim układzie Piotrze sugerujesz, że Wszyscy mamy problem z termostatem ???

Dla mnie osobiście przy tych temperaturach, jest to normalne, tym bardziej, że kwiatek nie napisał, że na postoju, bo przecież ciągle nie jechał coś sie zagotowało lub temp. podniosła sie do 120 st. C

: czw 09 wrz 2010, 00:29
autor: PETER
to fakt w dupe grzało ostro :lol:

: czw 09 wrz 2010, 00:31
autor: MC_Hammer
PETER pisze:to fakt w dupe grzało ostro
Nie odpowiedziałeś:
"... w takim układzie Piotrze sugerujesz, że Wszyscy mamy problem z termostatem ??? ... "

: czw 09 wrz 2010, 00:43
autor: PETER
a co wszystkim wentylator nie schładzał??????????lub nie dawał rady schłodzić

: czw 09 wrz 2010, 10:16
autor: MC_Hammer
adekwatnie się zapytam, czy jak jest bardzo, bardzo gorąco to w samochodach też jest problem z termostatem i wiatrakiem, że cały czas się załącza a temperatura silnika oscyluje w gracicach górnego zakresu ???

Ustosunkuj się do Swojego pierwszego posta o termostacie w świetle mojego pytania, bo tak wymijająco to możemy sobie jeszcze długo pisać.

: wt 14 wrz 2010, 08:43
autor: dawidk1978
Witam
Ja w to lato zauważyłem jeszcze jedną zależność:
Jak włączy się wentylator, i zaczniesz jechać temperatura spada bardzo powoli, tak jakby wentylator przeszkadzał w chłodzeniu pędem powietrza.
Ma to sens bo wentylator chłodzi od zewnątrz do środka a powietrze od wewnątrz na zewnątrz. Jak wentyl nie chodzi pęd chłodzi wydajniej.