Temperatura silnika

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 05 lip 2010, 22:04

W ubiegla sobote wyjechalem do Holandii. Wyjezdzac z Polski temperatura autostrady okolo godz. 9.30 rano wynosila juz prawie 45 stopni. W Niemchech grzalo niemilisornie, temperatura powietrza to 35 stopni, asfalt pewnie blisko 50. Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni. Pierwszy raz spotkalem sie z taka sutyacja. Dobry plyn chlodniczy nie ma tutaj znaczenia.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 06 lip 2010, 13:04

To coś jest u Ciebie mocno nie tak - wietrzenie chłodnice mają dobre - temperatura powinna być niska... Może się już trochę kamienia w nich zebrało...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » wt 06 lip 2010, 14:45

elco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.
To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkach :mrgreen: )

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 06 lip 2010, 15:18

Tomkoz pisze:
elco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.
To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkach :mrgreen: )
Potwierdzam u mnie tak samo...

Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 06 lip 2010, 16:02

orzyl pisze:
Tomkoz pisze:
elco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.
To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkach :mrgreen: )
Potwierdzam u mnie tak samo...

Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Wiatrak przy prędkościach ponadmiejskich nie ma znaczenia, to nie on jest tu problemem.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 07 lip 2010, 10:16

brii pisze:
orzyl pisze:
Tomkoz pisze: To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkach :mrgreen: )
Potwierdzam u mnie tak samo...

Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Wiatrak przy prędkościach ponadmiejskich nie ma znaczenia, to nie on jest tu problemem.
może mieć, jesli wieje w odwrotną stronę ( w stronę silnika), a pęd powietrza jest w drugą (od silnika), to może się znacznie blokować przepływ powietrza przez chłodnicę.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 07 lip 2010, 20:32

Wszystko jest na 90 % w porzadku. Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal). Pozniej wszystko wrocilo do normy. Przez reszte trasy temperatura wynosila 84 stopnie. Mysle, ze bylo po prostu troche za goraco, a maszyna od rana (przejechane okolo 500km) nie miala dluzszego postoju.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 07 lip 2010, 21:54

orzyl pisze:może mieć, jesli wieje w odwrotną stronę ( w stronę silnika), a pęd powietrza jest w drugą (od silnika), to może się znacznie blokować przepływ powietrza przez chłodnicę.
I tak wiatrak daje tak naprawdę tylko w jedną chłodnicę, więc można to pominąć bo druga chłodzona, chociaż obstawiam, że wiatr wiejący z prędkością bez problemów przełamie "mocarny podmuch" wiatraka ;)
elco pisze:Wszystko jest na 90 % w porzadku. Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal). Pozniej wszystko wrocilo do normy. Przez reszte trasy temperatura wynosila 84 stopnie. Mysle, ze bylo po prostu troche za goraco, a maszyna od rana (przejechane okolo 500km) nie miala dluzszego postoju.
Mi w podobnych warunkach temperatura przekraczała 85C tylko jak przejżdżałem przez miasta i momentami stawałem... Na trasie nie było odchyłów w ogóle...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Tomkoz
pisarz
pisarz
Posty: 211
Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Tomkoz » śr 07 lip 2010, 23:34

elco pisze:Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal).
Może Twój motor między tymi godzinami robi Ci takie numery z temperaturą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Powinieneś wtedy robić sobie przerwy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A szczerze, to mimo wszystko coś musiało być nie tak. Najważniejsze, że wróciło do normy.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pt 09 lip 2010, 17:29

Tak jest :) Motocykl bez problemow pokonal 1100 km i wszystko jest w normie. Byc moze VFR miala jakis drobny kaprys :P
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

piwek
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
Imię: michal
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: mazowieckie

Wysoka temp silnika

Post autor: piwek » ndz 11 lip 2010, 15:26

Witam, po dlugiej przerwie.Chcialem pochwalic sie tym,ze mam juz 800 fi/99r.Dwa lata temu byla rc 36,p niej kilka innych,zle stara milosc nie rdzewieje i teraz jest rc 46 i zostanie dlugo-mam nadzieje.Tyle wstepnie.Teraz chcialbym podlaczyc sie do tematu.Strasznie grzeje sie silnik,temp co prawda przy strasznym upale na dworze i jezdzie po miescie siega do 103-104 stopni.Nie wspomne,co dzieje sie wtedy z moimi nogami i innymi czesciami ciala.Temp na postoju po tych 104 st bardzo powoli opada przy pomocy wentylatora.Bardzo dziwne,nie podoba mi sie to.Czy zmiana plynu cos pomoze,jaki w ogole polecacie plyn?I czy k0oniecznie trzeba zlac stary i czy trzeba odpowietrzac uklad wtedy?Dzieki za pomoc z gory.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 13 lip 2010, 12:59

104 st.C to normalna temperatura i niemasz co się obawiać, czasami może się pojawić nawet 106 st.C na chwilę, niema obaw o to, to niestety jest normalne :)
Chyba od 120 st.C dopiero zaczyna migać wyświetlacz i w ten sposób alarmowac że się przegrzewa nam silnik
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » wt 13 lip 2010, 13:20

W mieście pojawia mi się nawet 107-108. 103 nie robi na mnie żadnego wrażenia :) A nogi niestety cierpią, wyloty z chłodnicy trochę nieszczęśliwie są ustawione.

Tora Tora
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 22:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

Post autor: Tora Tora » śr 14 lip 2010, 22:40

w którą strone dmucha wam wiatrak? mi dmucha w stronę kolektorów to dobrze? bo troche grzeje mi sie sprzęt.

Awatar użytkownika
Art Leffe
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Art Leffe » śr 14 lip 2010, 22:53

Ja chciałem sobie polatać dla relaksu ostatnio w sobotę, to temperaturka na mieście oscylowała koło 105 st. wyskoczyłe na obwodnicę aby ją lekko schłodzić to udało mi się obniżyć temperaturkę do 93 st i niżej nie dało rady. No ale co sie dziwić jak na dworze w cieniubyło 36 st :)
Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości