Temperatura silnika
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
W ubiegla sobote wyjechalem do Holandii. Wyjezdzac z Polski temperatura autostrady okolo godz. 9.30 rano wynosila juz prawie 45 stopni. W Niemchech grzalo niemilisornie, temperatura powietrza to 35 stopni, asfalt pewnie blisko 50. Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni. Pierwszy raz spotkalem sie z taka sutyacja. Dobry plyn chlodniczy nie ma tutaj znaczenia.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Tomkoz
- pisarz
- Posty: 211
- Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkachelco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.

- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Potwierdzam u mnie tak samo...Tomkoz pisze:To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkachelco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.)
Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Wiatrak przy prędkościach ponadmiejskich nie ma znaczenia, to nie on jest tu problemem.orzyl pisze:Potwierdzam u mnie tak samo...Tomkoz pisze:To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkachelco pisze:Temperatura silnika przy predkosci 150-160 km/h nie spadala ponizej 103 stopni.)
Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
może mieć, jesli wieje w odwrotną stronę ( w stronę silnika), a pęd powietrza jest w drugą (od silnika), to może się znacznie blokować przepływ powietrza przez chłodnicę.brii pisze:Wiatrak przy prędkościach ponadmiejskich nie ma znaczenia, to nie on jest tu problemem.orzyl pisze:Potwierdzam u mnie tak samo...Tomkoz pisze: To cholernie dziwna sprawa. Ja lecąc przy lampie po autostradach z Chorwacji 150-180 km/h temperatura oscylowała w granicach 82-85 stopnie. Powyżej setki miałem, jak stałem w korkach i wtedy mi się wentylator włączał (czułem to po jajkach)
Jeśli utrzymuje się zbyt wysoka temperatura, a płyn jest ok, szukałbym problemu w przytkanej chłodnica, zarówno w środku na przelocie płynu, jak i na zewnątrz między żeberkami. Wiatrak kręci się w dobrą stronę?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Wszystko jest na 90 % w porzadku. Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal). Pozniej wszystko wrocilo do normy. Przez reszte trasy temperatura wynosila 84 stopnie. Mysle, ze bylo po prostu troche za goraco, a maszyna od rana (przejechane okolo 500km) nie miala dluzszego postoju.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
I tak wiatrak daje tak naprawdę tylko w jedną chłodnicę, więc można to pominąć bo druga chłodzona, chociaż obstawiam, że wiatr wiejący z prędkością bez problemów przełamie "mocarny podmuch" wiatrakaorzyl pisze:może mieć, jesli wieje w odwrotną stronę ( w stronę silnika), a pęd powietrza jest w drugą (od silnika), to może się znacznie blokować przepływ powietrza przez chłodnicę.

Mi w podobnych warunkach temperatura przekraczała 85C tylko jak przejżdżałem przez miasta i momentami stawałem... Na trasie nie było odchyłów w ogóle...elco pisze:Wszystko jest na 90 % w porzadku. Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal). Pozniej wszystko wrocilo do normy. Przez reszte trasy temperatura wynosila 84 stopnie. Mysle, ze bylo po prostu troche za goraco, a maszyna od rana (przejechane okolo 500km) nie miala dluzszego postoju.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- Tomkoz
- pisarz
- Posty: 211
- Rejestracja: pn 26 mar 2007, 17:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Może Twój motor między tymi godzinami robi Ci takie numery z temperaturąelco pisze:Ta temperatura utrzymywala sie niecala godzine (miedzy godzina 14-15, w najwiekszy upal).






A szczerze, to mimo wszystko coś musiało być nie tak. Najważniejsze, że wróciło do normy.
-
- bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 10:22
- Imię: michal
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: mazowieckie
Wysoka temp silnika
Witam, po dlugiej przerwie.Chcialem pochwalic sie tym,ze mam juz 800 fi/99r.Dwa lata temu byla rc 36,p niej kilka innych,zle stara milosc nie rdzewieje i teraz jest rc 46 i zostanie dlugo-mam nadzieje.Tyle wstepnie.Teraz chcialbym podlaczyc sie do tematu.Strasznie grzeje sie silnik,temp co prawda przy strasznym upale na dworze i jezdzie po miescie siega do 103-104 stopni.Nie wspomne,co dzieje sie wtedy z moimi nogami i innymi czesciami ciala.Temp na postoju po tych 104 st bardzo powoli opada przy pomocy wentylatora.Bardzo dziwne,nie podoba mi sie to.Czy zmiana plynu cos pomoze,jaki w ogole polecacie plyn?I czy k0oniecznie trzeba zlac stary i czy trzeba odpowietrzac uklad wtedy?Dzieki za pomoc z gory.Pozdrawiam
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
104 st.C to normalna temperatura i niemasz co się obawiać, czasami może się pojawić nawet 106 st.C na chwilę, niema obaw o to, to niestety jest normalne 
Chyba od 120 st.C dopiero zaczyna migać wyświetlacz i w ten sposób alarmowac że się przegrzewa nam silnik

Chyba od 120 st.C dopiero zaczyna migać wyświetlacz i w ten sposób alarmowac że się przegrzewa nam silnik
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Art Leffe
- zadomowiony
- Posty: 89
- Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Ja chciałem sobie polatać dla relaksu ostatnio w sobotę, to temperaturka na mieście oscylowała koło 105 st. wyskoczyłe na obwodnicę aby ją lekko schłodzić to udało mi się obniżyć temperaturkę do 93 st i niżej nie dało rady. No ale co sie dziwić jak na dworze w cieniubyło 36 st 

Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości