Motor mam rozebrany z owiewek (przegląd zimowy-wymiana oleju i filtrów) i ostatnio zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z węża gumowego który wchodzi do tylnych głowic. Problem jest taki że nie mam jak tej obejmy dokręcic z uwagi na trudne dojscie. Czy demontaż airboxa pozwoli mi dokręcic te obejme? Wykrecac airboxa? dużo z tym roboty? Czy odstawić moto do serwisu.Niby sprawa prosta a jednak dla laika nie..
Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
Pytałem sie w jednym z serwisów o cene wyjecia wtrysków dokrecenie tej opaski na wężu gumowym i montaż. Krzykneli 300zł. Sam już nie wiem czy tak z tym jezdzić czy go odstawić na warsztat. Może ma ktos z was jakieś fotki jak demontował airboxa,może jednak jest tam jakaś możliwość dokręcenia tej opaski... ... ...?
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
Żeby dokończyć temat,moto odebrane już z warsztatu,dałem do Olka w Goczałkowicach. Doktor motocyklowy Wirek usunął wyciek (wymienił kawałek węża plus nowa opaska plus nowy płyn chłodniczy) Wiec wszystko git majonez
Zapłaciłem 250zł.
pozdrawiam.
Transalp 600V 91r był
Suzuki SV 650 2001 był
Vfr 800 Fi 98 był
Vfr 800 Fi 00r jest
ja tez mam tam wyciek , bardziej prawdopodobne ze to z tego miejsca co na foto , ale napewno gdzies w tej okolicy , umylem i nic nie cieknie jak na zlosc , a bylo widac rozlany na bloku pod tym rozdzielaczem plyn, ktory sciekal po silniku pod plastikami i gdzies z dolu kapalo. Tez mysle czy samemu to robic , w sumie mam garaz , klucze , jakas tam wiedza jest bo enduro sam naprawiam...
i jak juz bedziesz operował bestie to proponuje wymiane termostatu tak na ,,żaś,, bo w tym wieku to juz ubi siadac a dwa razy rozbiera to juz sensy nie ma
a tam jest termostat ?? bo w manualu wygladalo to na inne miejsce .
Ee tam ma dopiero 132 tys km ,wiec nie ma co wymieniac pol motocykla
dlaczego wymieniac opaski skoro zaciskaja i nie sa mechanicznie uszkodzone ?. Opaska mogla sie poluzowac , ale dostep tam jest tragiczny ,prawdopodobnie moglbym ta srube opaski dosciagnac, po odsunieciu bez demontażu prawej chlodnicy.
jest i pasuje od tico i matiza , bo też osiemsetki
wymień termostat "na zapas" jak kolega radzi
bo dostęp do niego jest kiepski, kup porządny (vernet) a nie zamiennik z chin
mysle czy samemu sie za to zabierac , czy oddac jesienia/wiosna na regualcje zaworow i wtedy to zrobic. Trudno jest tam dojsc ? nie ma problemow ze zdjeciem baku , irboxa , wtryskow ? bo widzialem ze tam gaszcz wezykow i boje sie ze cos pomyle.... chlodnice tez musze zdemontowac ?
Chłopaki ja mialem podobnie- u mnie leciało z tego kolanka, które wkrecone jest w głowice- kolanko rozpadło sie dosłownie na części. Myslalem, ze to uszczelka pod głowicą bo wyglądało tak jakby waliło własnie przez głowicę- rozebrałem wszystko i okazało się , ze to to cholerne kolanko.
Trzeba zdjac airboxa i wtryski- inaczej sie nie dojdzie do tego złacza i termostatu.
Nie da rady dostać się do termostatu bez wyrywania góry. A nawet gdyby i tak Honda zrobiła psikusa i wszystkie śruby są położone główkami w dół więc i tak trzeba wszystko wyjąć żeby dokonać jakiejkolwiek naprawy czy wymiany dotyczącej termostatu. Najczęściej pada połączenie węży gumowych z termostatem i tam są przecieki które widać kiedy moto jest ciepły a po jeździe zostanie postawiony do ostygnięcia na bocznej stopce a po kilku godzinach zostanie wypionowany. Jeśli jest nieszczelność stwierdzimy wyciek. A wtedy rwanie góry . Pewnie wszyscy wiecie termostat od matiza, starsze modele i V-TEC przy tym ostatnim należy dokonać małej przeróbki ale małej i nieskomplikowanej a mianowicie wystające dwa występy trzeba przeszlifować bo nie siadają dokładnie w obudowie.