Strona 1 z 1

ładowanie w CBR600 f4

: śr 21 kwie 2010, 20:59
autor: MadziX
Witam !

Mam taki problemik.
Pojechałam na przejażdzkę Cbrą, moto odpaliło normalnie, na dotyk.
Po ok 50km zjechałam na parking, siedzenie gorące, dziwny zapach - początkowo myślałam, że moto mi się pali ;) Po zdjęciu kanapy okazało się, że akumulator jest całkowicie zagotowany.

Aku to oryginalny akumulator, jaki Honda wstawia do tego modelu, bezobsługowy.

Pomyślałam, że może to problem z za dużym ładowaniem, więc sprawdziłam jakie jest.

Wg manuala powinno być następujące :
14.7 do 15.5 V przy 5000rpm
po sprawdzeniu wynik jest następujący :
12.5 V na wolnych obrotach, maxymalnie 13.8 V przy 5000 rmp - czyli poniżej minimum.

Jak za niskie ładowanie może przeładowywać akumulator ? Tego nie rozumiem.

Problem może być złożony, bo aku nie jest nowe, ostatnio doładowywałam je w domu prostownikiem, ale to chyba normalna czynność..
:drool

Dodam tylko, że następnego dnia było to samo tyle, że aku był już było dead i moto musiałam odpalić na kablach, a po 50 km akumulator znów był zagotowany.

Macie jakieś pomysły ?
Z góry dzięki za odpowiedź.

: śr 21 kwie 2010, 21:04
autor: adi610
moim zdaniem aku ma mało płynu i się grzeje.

: śr 21 kwie 2010, 21:09
autor: SOWA
MadziX, czynności następliwe:
Wymontuj aku i załóż od Tomka. Możesz podpiąć nawet na kablach, ale coś musi wisieć. Odpal i zmierz ładowanie. Jeśli jest OKa to wpisz w googlarce " najbliższy sklep z aku", odczytaj i śmigaj, albo wymontuj aku z BMW i wstaw do CeBRy, a wyniki wyszukiwania przekaż Tomkowi.
Jeśli natomiast na innym aku odczyt pomiaru będzie koślawy to cza poszukiwać w reglerku lub w altku. Naturalnie zakładam, że kontakty na konektorach są perfekcyjne jak wymiary MadziXa. :P

adi610,
MadziX pisze:Aku (-) bezobsługowy.

: śr 21 kwie 2010, 21:48
autor: PETER
proponuje spędzić troche czasu z miernikiem czasami się zdarza z e padnięty reg.. po rozgrzaniu czyt. po jakimś czasie podaje nawet 20v a na zimnym norma ;-)

: śr 21 kwie 2010, 22:01
autor: Daniel
Ostatnio koleżanka mi opowiadała jak właśnie przy niesprawnym regulatorze zagotowała aku. Może więc to możliwe? :shock:

: śr 21 kwie 2010, 22:02
autor: MadziX
dzięki za radę - posprawdzam to tak jak piszecie..

aku nowe to chyba konieczność...

jeszcze takie pytanie :
czy 'zużyte' aku może zakłócać odczyty ?
cały czas mam nadzieję, że z regulatorem jest wszystko ok... :eek

p.s. SOWA styki itd itp posprawdzane, nic nie wygląda na zaśniedziałe itd itp...
pod Tomka aku mogę się podpiąć w ramach testu, ale niestety podmianki nie zrobię :evil , bo moje jest mniejsze... :disagree

: śr 21 kwie 2010, 22:08
autor: SOWA
MadziX pisze:czy 'zużyte' aku może zakłócać odczyty ?
Zdecydowanie tak. A ściślej "zużyte" czytaj -> uszkodzone, np zwarta, albo zwierająca cela. Dlatego walnięte aku może walić w reglerek i altek.

: śr 21 kwie 2010, 22:09
autor: PETER
może i to bardzo {zwarcie wewnętrzne powoduje ze dla regulatora to rozładowane aku wiec trzeba podać dużo prądu}to taki krótki przykład :grin:

: śr 21 kwie 2010, 22:27
autor: MadziX
a czy zepsuty regulator może rozwalic sprawny akumulator ? :drool
nie chciałabym, żeby tak się stało przy okazji testu na sprawnym aku...

: śr 21 kwie 2010, 22:34
autor: SOWA
Może, ale raczej nie podczas sugerowanego pomiaru, ale przy współpracy w trasce. Zmierz i i nie pękaj, w końcu rockersica jesteś. :-)

: śr 21 kwie 2010, 22:36
autor: tomekv4
Zepsuty regler jak najbardziej może rozwalic aku jak bedzie go przeładowywać czyli jak będzie dawać za wysokie napięcie ładowania. Z tym że u Ciebie zdaje sie jest odwrotnie zamiast przeladowywać regler daje za mało. Załóż najpierw inne aku i zmierz napiecie ładowania. :bye

: śr 21 kwie 2010, 22:45
autor: MadziX
oki doki - jutro sprawdzam i robię nowe pomiary :mrgreen: :mrgreen:
dzięki ! :motolove