Strona 1 z 2
RC36 I czy RC36 II ?
: sob 10 kwie 2010, 09:53
autor: pawel_316
Szukam i latam po tych ogłoszeniach i już niewiele wiem z tego wszystkiego

Pomóżcie.
Po pierwsze: Doradzcie mi co kupić RC36 I czy II ? Nie bierzemy pod uwagę aspektów wizualnych, tylko ekonomikę, spalanie, bezpieczeństwo, koszta eksploatacji. Motocykl będzie mi potrzebny głównie na dojazdy do pracy i jakieś weekendowe dalsze wypady.
Po drugie: W RC36 I w jakich latach produkcji była jedna lampa a w jakich dzielona ? Myslałem ze najpierw całą, później dzielona ( nie wiem od kiedy) ale jak widze te moto z ogłoszeń to sie okazuje ze VFR z 90-go ma dzieloną , a z 92 całą .... więc jak to jest bo już zgłupiałem

: sob 10 kwie 2010, 10:15
autor: Fred
Cała lampa była w wersji Włoskiej.
Wydaje mi się że "dwójka" została bardziej dopracowana:
"Dopiero w roku 1994 na rynek trafia nowa VFR750F w której Honda deklaruje wprowadzenie ponad 300 zmian." - źródło:
http://www.scigacz.pl/Honda,VFR,750,800 ... ,1648.html
Ja szukałem jedynki ale udało mi się zebrać kasę i kupiłem RC 36 II

: sob 10 kwie 2010, 10:46
autor: puzon
Uważam że większych różnic między I a II prócz wizualnych nie ma, najważniejsze aby była sprawna technicznie i dawała radochę z użytkowania. Czasami jest tak że starszy model jest lepiej utrzymany niż nowszy. Osobiście użytkowałem RC 36I i byłem bardzo zadowolony ale jak bym jeździł II odczucia byłyby takie same. Niby nic a wybór trudny.

: sob 10 kwie 2010, 11:16
autor: Luka
Jeździłem RC36I przez około 6 lat i zmieniłem na RC36 II tylko ze względów estetycznych. Moim zdaniem ciekawsza stylistyka, ładniejsze kształty ale i zauważyłem (może mylnie) że II jest trochę bardziej zwarta, bardziej dopracowana. Może to też mylne odczucie bo moja I była po przejściach a II kupiłem w oryginale, bez żadnych przygód.
: sob 10 kwie 2010, 11:28
autor: pawel_316
Tzn że silnikowo, mechanicznie to prawie to samo tak? Mi znowu wizualnie bardziej podchodzi "jedynka" z dzieloną lampą... a mechanicznie "dwójka", jako nowsza wydawałoby sie bardziej dopracowana wiec i lepsza ... wybór nie jest prosty to fakt:)
: sob 10 kwie 2010, 11:35
autor: Yaco
Nie mogę znaleźć specyfikacji, ale RC36II ma coś nagmerane w zawieszeniu i o wiele lepiej się prowadzi. Znacznie poprawili też skrzynię biegów - charakteryzuje się dużo kulturalniejszą pracą. Nowocześniejsze konstrukcyjnie gaźniki - też wyraźnie zauważalne niższe zużycie paliwa. To nie tylko kosmetyka.
Miałem okazję pośmigać oboma modelami w dobrym stanie (bezpośrednio jedna po drugiej), dla mnie różnica była bardzo wyczuwalna.
Szukaj RC36II.
: sob 10 kwie 2010, 12:01
autor: jordan23
mam II i polecam !!

: sob 10 kwie 2010, 12:04
autor: Luka
Kiedyś był taki slogan w reklamie Hondy: 'lepsze wrogiem dobrego'. Myślę, że tak to właśnie jest z tymi wersjami.
: sob 10 kwie 2010, 12:13
autor: Buła
Witam,oba modele są ładne,II nie jeżdziłem ale ogólnie jeśli masz do wyboru między II i I i masz kase na II to kup II tylko szukaj w dobrym stanie.
: sob 10 kwie 2010, 12:30
autor: Arnold
Wiem, że nie pytałeś o stylistykę ale dwójka ładniejsza

Myślę też, że łatwiej będzie ją później sprzedać. Ja miałem Yamahę XJ z '85 roku. Chyba z 5 miesięcy ją sprzedawałem. W końcu przyjdzie moment że będziesz chciał kupić sobie coś nowszego. Będziesz miał coś na oku a stary moto Cię będzie blokował. To jeden z małych, malutkich aspektów kupna nowszego modelu.
: sob 10 kwie 2010, 12:30
autor: figaro
Ilość elementów plastikowych w RC36II jest chyba nieco mniejsza,... i lepiej dostępna na rynku wtórnym.
Poza tym oba modele są porównywalne.

: sob 10 kwie 2010, 13:53
autor: Vermilion
Wizualnie jedynka jest o niego ładniejsza

A technicznie... no cóż. II nowsza więc pewnie i lepsza

: sob 10 kwie 2010, 15:22
autor: thrillco
Mam u siebie rc36 I jak i II. Na twoim miejscu brałbym II. Jest kilka usprawnien co do wczesniejszej wersji. Wiekszy zbiornik paliwa, ładniejszy wygląd, mniej wypełnień, siedzenie jest lepsze. nie ma juz linek predkosciomierza i obrótów. Znalezlem tez kilka minusów. Jak dla mnie za niska szyba fabryczna, oraz brak wypelnien kolo głowki ramy(obudowa bezpieczników) itp. Można by sie sprzeczać o kranik którego w II nie ma, dla niektórych plus, a drugich minus jak trzeba sie bawic z podpięciem tego.
: sob 10 kwie 2010, 15:31
autor: pawel_316
Dzięki Panowie za pomoc i szukam, cały czas szukam tylko z tym dobrym stanem moto bywa ciężko

: sob 10 kwie 2010, 15:48
autor: Vermilion
Thrillco wydaje mi się, że obrotomierz w RC36I jest elektroniczny, tylko prędkościomierz jest na linkę.