Przegląd moto
- marcinskc
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Przegląd moto
Witajcie, chciałbym zaczrpnąć troszkę wiedzy na temat przeglądu w Vitku. Moja sztuka ma przelatane 32500 i przebieg jest autentyczny w związku z tym mam pytanie do kompetentnych ludzi co należałoby zrobić przy tym przebiegu, nie mam ksiązki serwisowej i nie wiem co i przy jakim przebiegu powinno się wymienić. Zaznaczam, że wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry, napęd, synchro silnika, tarcze klocki opony były zmienione ok 1500 km temu. Nasuwa mi się pytanie o rozrząd, kiedy powinien być zmieniony, olej w lagach, łożyska w głowce ramy? Bardzo proszę o pomoc i przepraszam jeżeli taki temat już był ale coś się dzieje z wyszukiwarką i nie mogę nic znaleźć. Przy okazji wszystkim życzę zdrowych, wesołych i mokrych Świąt Wielkanocnych.
Acha jakby ktoś miał manuala do vitka 2002 w polskiej wersji i móbłby mi go przesłać byłbym bardzo wdzięczny zalek100@poczta.onet.pl
Acha jakby ktoś miał manuala do vitka 2002 w polskiej wersji i móbłby mi go przesłać byłbym bardzo wdzięczny zalek100@poczta.onet.pl
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Marcinku rozczaruję Cię,nie ma manuala po Polsku.
Płyn hamulcowy i czyszczenie zacisków ,olej w silniku z filtrem oleju wymieniam co sezon.
Olej i uszczelniacze w lagach wymienia sie jak ciekną albo jak amorki dobijaja do końca(olej już nie tłumi)
Filtr powietrza 12 000 km ,nie dalej jak co 2 lata.
Łożyska koła,czy główki ramy- jak mają luzy.
Łańcuch wymiana-jak się skończy możliwość regulacji albo jest nie równo rozciągnięty(zużyty),a normalnie to tylko mycie naftą i smarowanie smarem w śpreju.
Luz zaworowy co 24 000 km-bardzo ważne.!!
Łańcuszek rozżądu z napinaczem -niewiem
W poniedziałki jestem w Skierniewicach jak chcesz pogadać..........telefon niżej.
Płyn hamulcowy i czyszczenie zacisków ,olej w silniku z filtrem oleju wymieniam co sezon.
Olej i uszczelniacze w lagach wymienia sie jak ciekną albo jak amorki dobijaja do końca(olej już nie tłumi)
Filtr powietrza 12 000 km ,nie dalej jak co 2 lata.
Łożyska koła,czy główki ramy- jak mają luzy.
Łańcuch wymiana-jak się skończy możliwość regulacji albo jest nie równo rozciągnięty(zużyty),a normalnie to tylko mycie naftą i smarowanie smarem w śpreju.
Luz zaworowy co 24 000 km-bardzo ważne.!!
Łańcuszek rozżądu z napinaczem -niewiem

W poniedziałki jestem w Skierniewicach jak chcesz pogadać..........telefon niżej.

- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Honda podaje co 60k, ale niestety mija się to z praktyką. Ja wymieniałem przy 48k, a Piotr od Rudej przy 36-38kDiego pisze:Łańcuszek rozżądu z napinaczem -niewiem
Troszkę inaczej powinno brzmieć: Co 12k, ale nie rzadziej niż co sezonDiego pisze:olej w silniku z filtrem oleju wymieniam co sezon.

To jest fakt, ale np w moim vitku przy 48k ( pierwsza regulacja) nie było co regulować - wszystko było okiDiego pisze:Luz zaworowy co 24 000 km-bardzo ważne.!!

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- marcinskc
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Czyli póki co wszystko mam porobione, najbliższe co mnie czeka to olej za 10 tkm lub po sezonie, narazie nic z lag nie cieknie amorki nie dobijają więc spoko. Zastanawiałem się tylko nad rozrządem ale z tego co Gregory napisał mam jeszcze trochę czasu do wymiany. Jeśli tylko będę w domu to zapraszam na bajerkę i kawę. Moja druga połówka planuje jakiś wypad do rodzinki w okolicy ale jakby co to możemy się zdzwonić. Dzięki Panowie za rzeczową i szybką odpowiedź. Zależy mi na tym żeby moto chdziło jak zegarek i wszystko ma być na czas wymieniane żeby nie było żadnych przygód.Diego pisze:Marcinku rozczaruję Cię,nie ma manuala po Polsku.
Płyn hamulcowy i czyszczenie zacisków ,olej w silniku z filtrem oleju wymieniam co sezon.
Olej i uszczelniacze w lagach wymienia sie jak ciekną albo jak amorki dobijaja do końca(olej już nie tłumi)
Filtr powietrza 12 000 km ,nie dalej jak co 2 lata.
Łożyska koła,czy główki ramy- jak mają luzy.
Łańcuch wymiana-jak się skończy możliwość regulacji albo jest nie równo rozciągnięty(zużyty),a normalnie to tylko mycie naftą i smarowanie smarem w śpreju.
Luz zaworowy co 24 000 km-bardzo ważne.!!
Łańcuszek rozżądu z napinaczem -niewiem![]()
W poniedziałki jestem w Skierniewicach jak chcesz pogadać..........telefon niżej.
- marcinskc
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Właśnie miałem zapytać jakie są objawy nadchodzącej wymiany rozrządu. Narazie nic nie słychać, silnik pracuje równiutko. Wydaje mi się tylko, że zawieszenie jest ustawione za miekko. Chciałbym je troszkę usztywnić bo jak szybciej jade po asfalcie, który jest pofalowany tzn bez dziur ale są takie górki i zagłebienia to wydaje mi się, że moto jest za miekkie i czuje się jakbym jechał amerykańskim autem, takim tapczanem, wiecie o co cho. Nie chce go utwrdzić, żeby czuć każdy wybój ale tak żeby dobrze czuć drogę i zachować w miarę możliwości komfort jazdy.Gregory pisze:marcinskc, Łańcuchy na pewno usłyszysz, więc jak nic nie gra w silniku to śmigaj ile możesz
-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
- Imię: jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żary
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
To masz 732zł, ale nie podali ceny szklanek ( płytki kosztują jakieś kilkanaście zł/szt.) - jedna kosztuje 122zł, a jest ich 8sztSanchos pisze:w łodzi w liberty 600 netto wraz z płytkami


Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- marcinskc
- pisarz
- Posty: 244
- Rejestracja: pn 19 paź 2009, 18:16
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Odświeżam temat. Czytałem gdzieś, że po 40000 km należy zrobić "większy przegląd" i tu moje pytanie. Co wchodzi w zakres takiego przeglądu przy takim przebiegu? Jak narazie wszystko jest ok, nic się nie dzieje. Mam przelatane 36000 napęd zmieniony przy 31000 tak samo opony, olej, klocki, filtr powietrza, t arcze ok. I jeszcze jedno pytanie czy po 5 tys km od wymiany napędu nie trzeba go naciągnąc czy też sprawdzić, zaznaczam, że łańcuch regularnie tj co 250-300km jest smarowany?
Ostatnio zmieniony wt 17 sie 2010, 21:39 przez marcinskc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Łańcuch ma przewidziany swój luz. Jeśli wychodzi po za zakres należy go ustawić, bez względu na kilometry. Jeśli chodzi o smarowanie to ja tam nie żałuję. Widzę że jest suchawo to smaruję.marcinskc pisze:I jeszcze jedno pytanie czy po 5 tys km od wymiany napędu nie trzeba go naciągnąc czy też sprawdzić, zaznaczam, że łańcuch regularnie tj co 250-300km jest smarowany?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości