Strona 1 z 1
Remont silnika WSK 175
: czw 25 mar 2010, 07:49
autor: floreso
W ubiegłym roku kupiłem okazyjnie WSK 175 z 1973 roku.
Postanowiłem ją doprowadzić do dawnej formy.
Czy może ktoś z Was zna kogoś kto zajmuje się naprawami - remontami takich silników? Najlepiej z Wawy lub okolic.
Pozdrawiam
: czw 25 mar 2010, 08:03
autor: figaro
Podeślij kilka fotek, oczy pocieszymy

Remont silnika WSK 175
: czw 25 mar 2010, 09:29
autor: PETER
Co chcesz remontować ????? jak całe moto to może wyglądać jak shl na foto ale to kosztuje, remont silnika {tak ok 500 pln rozebranie i złożenie}+ części i obróbka
: czw 25 mar 2010, 09:47
autor: Hefajstos
Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....
: pt 26 mar 2010, 06:00
autor: Buła
Hefajstos pisze:Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....
3 biegi to miały WSK 125,a silniki Wiatroskie były chyba najbardziej udane,ogólnie 175 to ciekawy motocykl bo może i przez obecnie produkowane cześci były awaryjne ale ogólnie to nawet fajną moc miały

: pt 26 mar 2010, 07:56
autor: jordan23
Wiejski Sprzęt Kaskaderski

to jest to !!
sam bym taką dorvał w svoje ręce

: pt 26 mar 2010, 23:58
autor: sensi
w ogolnej opinii skrzynie 3 biegowe byly lepsze (powiedzmy niezawodniejsze- lepsze to kwestia wzgledna) od 4 skonstruowanych przez inz. wiatra. poza tym pomysl o remoncie sprzetu wlasnymi silami. sam mam m11 z 62 r i remont dwusuwowego silnika mozna zrobic w weekend (czas na grilla wliczony

)
: sob 27 mar 2010, 00:50
autor: Gacol
Szkoda że masz tak daleko do mnie.Podjołbym się remontu tego "For fun"
: sob 27 mar 2010, 07:36
autor: scibor
W Warszawie na Targowej obok Moto-Stylu (dawno tam nie bylem wiec nie wiem czy jeszcze istnieje - Moto-Styl znaczy sie;p) w bramie byla firma zajmujaca sie remontami silnikow dwusowowych. Podobno dobra i z Tradycja.
Ach, jak zrobisz sprzeta to bedziesz mogl jezdzic Wszedzie Szybko, Komfortowo...

: pn 29 mar 2010, 12:39
autor: Hefajstos
Buła pisze:Hefajstos pisze:Na zdjęciu jest 175 ale 3 biegowa. WSK 175 miała inny silnik. Jeśli to jest 1973 rok, to masz pewnie silnik Wiatra jeszcze? Mógłbym zrobić remoncik, tyle, że mieszkam 60 km od Poznania....
3 biegi to miały WSK 125,a silniki Wiatroskie były chyba najbardziej udane,ogólnie 175 to ciekawy motocykl bo może i przez obecnie produkowane cześci były awaryjne ale ogólnie to nawet fajną moc miały

Nie tylko WSK 125 miała 3 biegi!
Silnik WFM był też 150 cm3 i 175 cm3. były one montowane w SHL (oczywiście 3 biegowe) Później były silniki 175 cm3 4-ro biegowe najpierw Wiatra, z instalacją 2 akumulatory po 6V każdy, tworzące 12V i pokrywa od strony zapłonu była połączona z pokrywą sprzęgła (po ściągnięciu jej, np podczas regulacji, nie było sprzęgła...)
Później powstały zmodyfikowano silnik WSK 175 cm3, zmieniono prawą pokrywę (pokrywa sprzęgła przykręcana do karteru) Zmieniło się ocewkowanie zapłonu i jeśli dobrze pamiętam , to zmiana napięcia z 12V na 6V.
Był jeszcze jeden wynalazek silnik 175 cm3 ze skrzynia 4-ro biegową, ale zapłonem na magneto.... ale nie pamiętam w którym modelu to chodziło.
: wt 15 cze 2010, 21:00
autor: mobiand
miałem kiedyś takowy sprzęt, hehe jak sobie teraz pomyślę............ to była jazda - dzień jeżdżenie a potem dwa dni remontu. Generalnie ten silnik wiecznie wymaga remontu. Sprzęgło sypało się wiecznie, ale wspomnienia są piękne eeeech
: śr 16 cze 2010, 22:07
autor: adam.ada
nie ma takiej satysfakcji z WSKi jeśli jej sam nie zrobisz od podstaw , wtedy nie będziesz miał problemów w trasie bo każdą awarię usuniesz sam . Ważne jest dokładne wykonanie sprzęgła , bo to czuły punkt " czwórki " kosz trzyma się na jednym pierścieniu ( w trójce na chyba pięciu ) za moich czasów ten pierścień kupowało się od ruskiego ciągnika i wtedy wytrzymywał . A jeśli chodzi o elektrykę to tylko inwencja twórcza. Moja miała instalację zrobioną przezemnie od podstaw i występowało tam i 12 V i 6 V i "czwórka " odpalała i jeździła bez akumulatora co większość użytkowników uważa za niemożliwe (20 lat temu akumulator był dobrem luksusowym i ciężko dostępnym)
: śr 16 cze 2010, 23:22
autor: PETER
nie wiem jakimi WSK-mi jeździliście ja kupiłem wsk 175 kobuz, w marcu a we wrześniu tego samego roku, skończyła mi się gwarancja, bo dawali na rok albo do 12000km przebiegu

i jakiś specjalnych problemów nie było