Strona 1 z 3
VFR '05 takie to słabe ?
: śr 17 mar 2010, 09:10
autor: dantheman
Witam
chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii

i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...
Pozdrawiam
: śr 17 mar 2010, 09:18
autor: michał RC 46
Trudno to stwierdzić czy masz jakiś problem z motocyklem czy po prostu dla Ciebie ten silnik wydaję się mało elastyczny

piszesz,że masz porównanie z F3 no to nie powinno być źle bo 600 też nie grzeszy elastycznością.Powinieneś zacząć od tego,żeby dać się przejechać jakiemuś kumplowi i niech oceni osiągi a jak nie to sprawdź filtr powietrza,świeczki,ewentualnie synchronizacja wtrysku.
: śr 17 mar 2010, 09:34
autor: Vermilion
Silniki R4 w 600'tkach mają zdecydowanie mniejszy moment obrotowy, a na niskich obrotach nie mają go w ogóle więc jeżeli twoim zdaniem CBR F4 idzie lepiej to masz ostro namieszane w VFR.
: śr 17 mar 2010, 09:39
autor: arczon
nie ruszaj z 6 biegu i będzie ok
Re: VFR '05 takie to słabe ?
: śr 17 mar 2010, 09:57
autor: brii
dantheman pisze:Witam
chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii

i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...
Zdecydowanie jest coś nie tak z Twoim Vitkiem - ten silnik robi miazgę z silnika z CBR na niskich obrotach, dopiero od 7000obr/min silnik z CBR zaczyna ciągnąć jak należy.
: śr 17 mar 2010, 10:15
autor: dantheman
Też mi się tak wydaje, może ktoś miał coś podobnego albo zna prawdopodobne przyczyny.
Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.
Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.
: śr 17 mar 2010, 11:18
autor: Gregory
dantheman pisze:Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4
Po pierwsze jazdą vitkiem (ale chyba nie tylko) nie powinna schodzić poniżej 3-3,5 tyś obrotów ( najlepiej min to 4 tyś).
dantheman pisze:Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.
Może sonda lambda ( o ile się nie myle są 2szt) nie działa i temu jest taki muł
: śr 17 mar 2010, 11:21
autor: dragoo
dantheman pisze:
Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.
Nie dostaje wtedy przypadkiem troche za niskich obrotów ?
: śr 17 mar 2010, 12:41
autor: michał RC 46
Problem może być rzeczywiście w sondzie lambda a w zasadzie jej brak jak piszesz,sama zmiana wydechów nie pogorszyła by na pewno osiągów jak już polepszyła
: śr 17 mar 2010, 12:49
autor: brii
Zmiany w wydechach (o ile nie są baaaaardzo dokładnie przemyślane i dobrze przekalkulowane) pogarszają osiągi fizyczne, a poprawiają odczucia

Modyfikacja wydechu nie zmieni jakoś strasznie charakterystyki, też obstawiam jakąś usterkę - przy problemach z lambdą zazwyczaj osiągi są "ucinane" i silnik jest celowo przelewany benzyną - spalanie jakie masz? Przy okazji - 40km/h na czwartym biegu to nawet w samochodach z dieslem zazwyczaj jest za mało, a co dopiero na motocyklu

: śr 17 mar 2010, 13:19
autor: dantheman
Może przesadziłem z tą 4 przy 40km/h - generalnie chodzi jazdę przy prędkości np 40 i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000 po czym odkręcenie gazu zamula moto.
Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej...
Tak jak pisaliście efekt jest taki jakby zalewało moto...
spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?
: śr 17 mar 2010, 14:39
autor: Gregory
dantheman pisze:i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000
stanowczo za niskie obroty
dantheman pisze:odkręcenie gazu zamula moto
To moze być sondą lub jej brakiem
dantheman pisze:Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej...
Jak będzie cieplej, to możesz do mnie podjechać i po jeździe próbnej powiem Ci czy działa żle/dobrze
dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Przy trasie i takiej prędkości nie powinna spalic więcej niż 6l/100
dantheman pisze:Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?
Moim zdaniem nie
: śr 17 mar 2010, 15:26
autor: brii
Można domowo sprawdzić sondy lambda: wystarczy zwykły woltomierz. Na uruchomionym silniku podłączasz się do przewodu sygnałowego i na zakresie kilku wolt patrzysz co się dzieje. Prawidłowo działająca sonda powinna wskazywać napięcie pływające w zakresie 0,1--1V i taka zmiana powinna występować 4-5 razy na 10 sekundę wtedy masz pewność co do sprawności sondy jeśli napięcie się nie zmienia to może to świadczyć o jakiejś usterce. Oprócz tego wypadałoby sprawdzić czy reszta instalacji jest ok i czy sonda nie jest w czymś utytłana

: śr 17 mar 2010, 18:12
autor: Gregory
Tylko np. Sonda może być dobra, ale gdzieś na kablu będzie przerwa i tak będzie dupa, bo nie będzie reagować. Prawda
brii,

: śr 17 mar 2010, 18:30
autor: michał RC 46
dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Współczuje
