Strona 1 z 1
Rejestracja pojazdu z USA- Mam wielki problem
: czw 25 lut 2010, 21:40
autor: SZCZooR
Witam
Tak jak napisałem mam problem.
Otóż.
Kupiłem moto sciągniete ze stanów. Z tym że mam kwit ze (w polskim tłumaczeniu) moto nie nadaje sie do naprawy ani do niczego innego poza rozbiórka na czesci lub złomem.
Co mam robic?
Mam też kwit od rzeczoznawcy. Sporo wad ale raczej kosmetyka. Ani słowa o nienadawaniu sie do czegokolwiek.
Zarejestruja mi go czy nie? Przeglad mysle ze przejdzie bez problemu.
Prosze o pomoc osoby które maja pojecie o tych sprawach.
: pt 26 lut 2010, 09:17
autor: awiater
Jaki masz "kwit"
SZCZooR, ? Bo "kwit" to pojęcie względne, jeśli to dokument potwierdzający rejestrację za granicą, a przypadku USA tzw. certyfikat of title, wnioskuję,że z dopiskiem salvage) to tak czy siak, musisz go pokzać
Wojtek86, bo inaczej nie zarejestrujesz.
Jeśli moto przeszło badanie techniczne i masz na to zaświadczenie, a rzeczoznawca wydał opinię, to nie ma przeszkód rzeby go zarejstrować, oczywiście do tego dokumenty celne tłumaczenia itd.

: pt 26 lut 2010, 09:26
autor: darecki-30
dokładnie jest tak jak napisał kolega wyzej ja to przerobiłem mies. temu moto tez miało wpis salwage przeszło przeglad poszerzony tzw.powypadkowy i po problemie niektóre stacje wymagaja wymiany lampy na europejska i to tyle
: pt 26 lut 2010, 12:57
autor: SZCZooR
Naczytałem sie na forach i w internecie ze moto z kwitem non reparible czy jakos tak nie nadaje sie do rejestracji w RP.
Wojtek86 nie obraziłem sie ale o 22 prawie to w wydziale komunikacji tylko stróż siedzi a na forum o tej godzinie a w zasadzie troche pozniej można liczyc na jakas odpowiedz.
Teraz już wszystko wiem. Powinni mi zarejestrowac bez problemu. Nawet nie trzeba im chyba pokazywac tego kwito o tym ze nie nadaje sie do odbudowy.
: pt 26 lut 2010, 14:30
autor: awiater
A co im pokażesz jako dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu.
Ustawa Kodeks Prawo o ruchu drogowym
Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, jeżeli są wymagane;
4) (46) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;
5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany;
6) (47) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;
6a) (48) dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokumentu potwierdzającego brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenia stwierdzającego zwolnienie od akcyzy, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;
7) (uchylony);
8 zaświadczenia wydanego przez właściwy organ potwierdzający:
a) uiszczenie podatku od towarów i usług od pojazdów sprowadzanych z państw członkowskich Unii Europejskiej lub
b) brak obowiązku, o którym mowa w lit. a
- jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy, z zastrzeżeniem ust. 1a;
9) (49) dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.
: pt 26 lut 2010, 14:40
autor: awiater
Wiesz co wydaje mi się, że nie masz problemu z rejestracją, ale ze sobą. Miałbyś problem, jakby wydział komunikacji odmówił Ci rejestracji, a na razie gdybasz czy nie będzie problemu z "kwitem", a wydziale komunikacji nie byłeś. Więc gdzie jest problem?
: pt 26 lut 2010, 15:03
autor: awiater
Muszę Cię mimo wszystko zmartwić, ponieważ opinia Ministerstwa Transportu i Budownictwa z dnia 9.03.2006 roku, w której jestem w posiadaniu mówi, że dokumentem potwierdzającym rejestrację pojazdu sprowadzonego z USA jest "Certyfikate of Tilte". W wielu przypadkach do wniosku o rejestrację dołącza się dokument "Certyfikate of Salvage", jednak jest on właściwy do rejestracji pojazdu w zależności od zamieszczonych w nim wpisów. Jeżeli widnieją w nim wpisy o tym, że pojazd jest przeznaczony na złom "for junk", pojazd nadaje się tylko do sprzedaży na części "parts only" lub, że pojazd jest nienaprawialny "non- rebuilable" lub "non- repairable", dokument ten nie może stanowić podstawy do rejestracji pojazdu sprowadzonego z USA.
Oczywiście podejście każdego wydziału komunikacji jest indywidualne i może się okazać, że u Ciebie nie będzie to stanowić przeszkody, dlatego też proponuję zacząć od WK, życzę powodzenia i sorry za sarkastryczny język powyżej.
: wt 08 lut 2011, 16:25
autor: Bohun
darecki-30 pisze:dokładnie jest tak jak napisał kolega wyzej ja to przerobiłem mies. temu moto tez miało wpis salwage przeszło przeglad poszerzony tzw.powypadkowy i po problemie niektóre stacje wymagaja wymiany lampy na europejska i to tyle
to ja mam inny problem. Mam dowod z USA, z wpisem " *SALVAGE " , mam umowe kupna-sprzedazy w dwoch jezykach, gdzie jest wpisane Motocykl YAMAHA itd, normalna umowa na motocykl.
Ale na papierku z urzedu celnego mam wpisane : Czesci motocyklowe YAMAHA RAMA, nr VIN .... itd. A wpisali tak pajace dlatego ze motocykl byl praktycznie calkowicie zdekompletowany ;//// mialem miesiac na odwolanie, a teraz to juz kicha.
No i panie z Urzędu Komunikacji robią problemy. Ma ktos jakies znajomosci zeby sie popytac co i jak ??? W moim UK ciezko, ale moze gdzies indziej to by przeszlo ?
I czy te "mile" Panie nie muszą stwierdzic mi na pismie dlaczego nie chcą zarejestrowac ?
: wt 08 lut 2011, 20:41
autor: marlubin
Ja też przerabiałem temat i sprawa SZCZooR'a wygląda tak:
tak jak inni pisali musisz mieć "certyficat of title" jeżeli to jest "salvage" to nie ma problemu po opłaceniu i przeglądach zerejestrujesz ale jezeli masz "junk", "non reparable" "water" , "flood" , "fire" to jest to certyfikat dodawany do złomu który jest uważany za nie nadający się do użytkowania i rejestracji (choć w rzeczywistości wcale w złym stanie być nie musi)
Jeżeli masz któryś z powyższych certyfikatów to nie dość że nie zarejestrujesz motocykla to jeszcze dostaniesz karę za sprowadzanie "złomu"
Wszystkie te sprawy załatwia się w urzędzie celnym a nie skarbowym.
: śr 09 lut 2011, 09:20
autor: Poldek13
Kurde ale jaja, w tym temacie to można usiąść na minę, współczuje Wam koledzy problemów,oby udało się to rozwiązać pozytywnie.