Strona 1 z 1
					
				Gdzie tankować na trasie do Anglii ?
				: sob 05 lip 2008, 17:57
				autor: alone
				Czeka mnie podróż do Anglii trasą  Wrocław -  Berlin - Hannover - Dortmund - Calais. 
Czy ktoś jechał tą trasą. Jak często są rozmieszczone stacje benzynowe i czy są na autostradzie, czy trzeba zjechać na drogi boczne ???
Jechałem A4 i A5 przez Niemcy i na niektórych odcinkach stacje przy autostradzie są od siebie bardzo oddalone. Czy warto zabrać 2-3 litry rezerwy ? Może ktoś ma rozpracowany rozkład tankowania co 300-340 km ?
			 
			
					
				
				: sob 05 lip 2008, 20:25
				autor: arek
				Cześć
Trochę może ci pomogę, bo latałem dosyć sporo do Francji trasą z gdańska przez kołbaskowo, berlin, dortmund, koln, aachen i dalej przez belgię na paryż. 
Generalnie ze stacjami nie jest tak źle w dawnym RFN (są co około 50-60 km max). Musisz tylko uważać na znaki, bo zawsze masz podaną odległość do następnej stacji (patrząc się na tablicę na autostradzie masz odległość do danej stacji, a poniżej odległość do następnej). Trochę gorzej jest w byłych DDR'ach ale to zawsze jest max 100 km, więc lepiej stawać trochę częściej niż jechać do rezerwy a potem się zastanawiać. Bo na zjazdach czasami będzie gorzej (kiedyś sam szukałem wieczorem i skończyło się na tym że czekałem 2 godziny na otwarcie stacji bo mieli przerwę nocną a ja już miałem opary)
A po drugie zawsze autohofy, które są w podobnej odległości, z tym że są koło autostrad i bardzo często wypada tak że masz co 25-30 km jakieś miejsce do zatankowania (tankstelle lub autohof).
W każdym bądź razie uważam że nie ma sensu raczej brać paliwa na zapas, tylko tankować co max 250 km i dojedziesz bez problemu.
Pozdrowienia i szerokiej drogi bez żadnych przygód 
 
PS. w razie czego jakbyś jechał przez Belgię i Francję to z reguły po 20 lub 22 na stacjach najpierw trzeba dać kasę lub kartę w zastaw a potem tankujesz, więc się nie zdziw...
 
			 
			
					
				
				: sob 05 lip 2008, 21:19
				autor: Piotras
				Przez Niemcy nigdzie nie ma problemu z tankowaniem, rozmieszczenie jest dobre, w razie czego zawsze można zjechać do pobliskiego miasta i zatankować.
Napewno musisz uważać we Francji gdzie wszystkie stacje zamykane są z kurami i sporo z nich jest bezobsługowa, w nocy czynne są tylko stacje na płatnych autostradach.
			 
			
					
				
				: ndz 06 lip 2008, 01:14
				autor: Tomaso
				W anglii benzyna jest po lewej stronie i tylko na talony od królowej.
			 
			
					
				
				: ndz 06 lip 2008, 03:47
				autor: muchaok
				janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
			 
			
					
				
				: ndz 06 lip 2008, 09:40
				autor: Tomaso
				muchaok pisze:janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
Owszem posiadam autko z kierownica po prawej stronie i całkiem mi z tym dobrze. 
A z wachą w Anglii jest naprawdę krucho ostatnimi czasy, albo dostawcy, Shella co chwila strajkują albo pracownicy największej rafinerii w Szkocji. Po za tym w terenach turystycznych czytaj Lake District, Kornwalia, Swnowdonia + Szkocja stacje rozmieszczone sa w odległościach absurdalnych wiec lepiej tankowac dużo przed rezerwą.
Rzeczywiście możliwe, że jestem jednym z nich, bo nie chcieli mnie wypuścić z drogi Troli blokując wyjazd lawiną.
 
			 
			
					
				
				: ndz 06 lip 2008, 10:38
				autor: muchaok
				Hehehe... przynajmniej masz poczucie humoru, i nie obrażasz się 

Poza tym ten twój post nie jest już trolowy, jak poprzedni.
Pozdrawiam.
 
			 
			
					
				
				: ndz 06 lip 2008, 16:14
				autor: alone
				Dzięki za informację.
 Odnośnie dyskusji z której strony kierownica, to ponieważ kierownica w motocyklu jest na środku a ruch a Anglii lewostronny naprawdę nie wiem kto  ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, na drodze wielopasmowej jednokierunkowej przy zmianie pasów  ruchu (autostrada) i na rondach ?