Strona 1 z 1

Paliwo 100 oktanowe

: pn 29 maja 2017, 16:32
autor: ADHD VFR
Tankował ktoś z was 100 oktanowe paliwo ze stacji np.Shell ?? Jakieś różnice ??

Re: Paliwo 100 oktanowe

: pn 29 maja 2017, 17:47
autor: emil
Jak sie poleje na łapy to bieleją. A poza tym żadnych :)

Re: Paliwo 100 oktanowe

: pn 29 maja 2017, 17:51
autor: mictom
Mocy nie dodaje :) ew. może poprawić kulturę pracy silnika, ale to też nie w każdym przypadku. Gdzieś się kiedyś oczytałem o tym. Leje 95 i nic więcej ;)

Re: Paliwo 100 oktanowe

: wt 30 maja 2017, 09:53
autor: Luka5
Jeśli ktoś chciałby więcej poczytać o paliwach, różnicach między 95 a 98 i dużo więcej to zapraszam na forum PBC. Nie będę kopiował tutaj wypowiedzi tylko wstawię linka do tematu. Kilka ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

https://polishbanditcrew.pl/topic/29785 ... ?hl=paliwa



Pozdrawiam

Re: Paliwo 100 oktanowe

: wt 30 maja 2017, 10:23
autor: Hefajstos
Popraw lina bo nie trybi. A w temacie , był kiedys test na hamowni z tego co pamietam gsxera , kupiono paliwa 95 i 98 na różnych stacjach, zapraszam do lekturki https://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi ... 16094.html

Re: Paliwo 100 oktanowe

: wt 30 maja 2017, 10:47
autor: SoH
Jeżeli paliwo różni się tylko i wyłącznie liczbą oktanową, to nie zyskasz absolutnie nic.

Re: Paliwo 100 oktanowe

: czw 15 cze 2017, 11:24
autor: Fakir
SoH pisze:
wt 30 maja 2017, 10:47
Jeżeli paliwo różni się tylko i wyłącznie liczbą oktanową, to nie zyskasz absolutnie nic.
Niekoniecznie, jeśli silnik jest na tyle zmodyfikowany że na Pb95 występuje spalanie stukowe, to na Pb98 będzie miał większą moc, ponieważ nie będzie spalania stukowego.

Większa liczba oktanowa oznacza większą odporność na spalanie stukowe (detonacyjne) w niektórych przypadkach przekłada się to na większą moc.

Re: Paliwo 100 oktanowe

: czw 22 cze 2017, 15:07
autor: SoH
Fakir pisze:
czw 15 cze 2017, 11:24
Niekoniecznie, jeśli silnik jest na tyle zmodyfikowany że na Pb95 występuje spalanie stukowe, to na Pb98 będzie miał większą moc, ponieważ nie będzie spalania stukowego.

Większa liczba oktanowa oznacza większą odporność na spalanie stukowe (detonacyjne) w niektórych przypadkach przekłada się to na większą moc.
Powiedziałbym, że ciąg przyczynowo skutkowy jest inny. Większą moc daje modyfikacja silnika a nie paliwo o większej liczbie oktanowej. Niestety przy zbyt agresywnej modyfikacji może dochodzić do spalania stukowego, zatem potrzebne jest paliwo o nazwijmy to ogólnie "lepszej jakości spalania" czyli o wyższej liczbie oktanowej. Jeżeli mamy zwykły, nie modyfikowany silnik przystosowany do poprawnej pracy z paliwem o liczbie oktanowej 95, to zalanie go paliwem o liczbie oktanowej 98, czy nawet 108 nie zwiększy jego mocy.

Re: Paliwo 100 oktanowe

: czw 22 cze 2017, 21:58
autor: czezare
wręcz odwrotnie zmniejszy bo "kaloryczność" tego paliwa jest niższa z uwagi na dodane dodatki w celu zapobiegania spalaniu niekontrolowanemu tzw. spalanie stukowe. Wyższy liczba oktanowa poza drenażem kieszeni ma plusy dodatnie w jednostkach mocno wysilonych tak z reguły. Chociaż czytałem wczoraj instrukcję obsługi vfr 1200 i tam zalecają 98 bądź wyżej ale na końcu dodają, że 95 też nie pogardzi...

Re: Paliwo 100 oktanowe

: wt 27 cze 2017, 11:22
autor: SoH
czezare pisze:
czw 22 cze 2017, 21:58
wręcz odwrotnie zmniejszy bo "kaloryczność" tego paliwa jest niższa z uwagi na dodane dodatki w celu zapobiegania spalaniu niekontrolowanemu tzw. spalanie stukowe.
Może tak być, ale to nie jest żadna reguła.