Strona 1 z 3

Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 23 maja 2016, 14:35
autor: wjtk
Cześć,

Po długich (blisko rocznych!) poszukiwaniach wymarzonej VFRki udało mi się w końcu znaleźć egzemplarz naprawdę godny uwagi, który kupiłem ;-). Ma kierownicę turystyczną. Lubię jeździć w dłuższe traski, ale najbardziej w jeździe na motocyklu czuję frajdę z winkli ;-). I teraz zastanawiam się, czy kierownica turystyczna mi tej frajdy nie psuje.. Nie mam za bardzo porównania, wcześniej jeździłem na Hondzie Hornet 600.
Chciałbym usłyszeć waszą opinię jak to z tą kierownicą jest? Jakie są zalety turystycznej, jakie wady? Zostawić, wymieniać?

Może jest na forum ktoś z V-TECem z Krakowa/okolic ze zwykłą kierą, kto zgodziłby się na przymiarkę/porównanie ;-)?

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: wt 24 maja 2016, 10:11
autor: makiak
Kierownica turystyczna wygrywa pozycją w tasie, stabilnością na nierównościach drogi, manewrowaniem na parkingu, ale na zakręty to VTEC jak i każde inne moto sportowe bądź sportowo turystyczne lepsze będzie z kierownicą oryginalną, przez ergonomie i przez odpowieni środek ciężkości i całą masę innych praw fizyki :D

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: wt 24 maja 2016, 11:59
autor: kubatron2
wady ......wygląd :biggrin

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: wt 24 maja 2016, 20:45
autor: łukaszpolanek
kubatron2 pisze:wady ......wygląd :biggrin
dokładnie, taka kierownica do motocykla z owiewkami pasuje jak świni czepek , takie moje zdanie, nie obrażając świni :)

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: wt 24 maja 2016, 20:51
autor: czezare
W rzeczy samej... podobnie jest z szybami z deflektorem, a mimo to sporo osób dokonuje tej zmiany. Gusta rzecz indywidualna.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: wt 05 lip 2016, 16:07
autor: wjtk
Miałem okazję przysiąść się do VFRki z oryginalną kierą. Różnica jest kolosalna, siedzi się jak na innym moto ;-). Niestety się nie przejechałem, ale ori jest dużo węższa i trochę niższa. Motocykl z nią sprawia wrażenie mniejszego. Ogólnie i jedna i druga wydają się spoko, ale teraz już chyba zostanę przy turystycznej. Zrobiłem z nią sporo km i spełnia moje kryteria - da się poszaleć na winklach, a prędkości autostradowe pokonuje się bardzo wygodnie. Co do wyglądu to faktycznie trochę to się gryzie (ha! deflektor też mam) ale ze względu na komfort zostaje.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: śr 06 lip 2016, 04:17
autor: pawlik
Jak już bardzo Ci się znudzi i będziesz koniecznie chciał pośmigać na oryginale to daj znać. Sciągałem dla siebie kierę turystyczną, która mi bardziej pasuje - ori grzecznie teraz leży :shock: , mogę pożyczyć...

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 18 lip 2016, 21:17
autor: Maczeta
Ja swego czasu też myślałem o wygodniejszej bardziej wyprostowanej opozycji i kupiłem dystanse do oryginalnej kierownicy i wytrzymałem miesiąc. Ograniczają skręt i źle mi się na zakrętach składało, znalazły swe miejsce w garażu.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 18 lip 2016, 22:56
autor: emil
Piszecie coś o prawach fizyki i sterowaniu na winklach z kierą seryjną..
No to miłego oglądania i powodzenia temu, kto na seryjnej tak będzie się bawił (o warunkach nie wspominam)


Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pt 22 lip 2016, 11:23
autor: TomTox
Jazda sportowa i jazda typu Gymkhana mają mało ze sobą wspólnego, więc nie sądzę by z kierownicą turystyczną, i to w sportowym motocyklu jeździło się lepiej ("sportowiej"). Natomiast na pewno taka kierownica jest wygodniejsza bo prostuje pozycję i można trochę zapomnieć o trzymaniu się udami. Jeśli z kierownicą turystyczną sportowe motocykle jeździły lepiej, to każdy w MotoGP jeździłby wyprostowany i to jeszcze na Goldwingu.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pt 22 lip 2016, 12:06
autor: emil
VFR to motocykl sportowy?

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pt 22 lip 2016, 20:35
autor: figaro
emil pisze:VFR to motocykl sportowy?
Vintage sport :lol

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 25 lip 2016, 12:46
autor: Hefajstos
Słyszałem, ze VFR to najbardziej sportowy motocykl wśród turystyków i najbardziej turystyczny wśród sportowych motocykli jak już.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 25 lip 2016, 13:26
autor: Zając
Dokładnie. Fajny kompromis sporta z turystykiem.

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

: pn 25 lip 2016, 14:19
autor: TomTox
Czy jest sportem? Jeśli zerkniemy w historię motocykli spod szyldu VFR to oczywiście że tak. W czasach premiery był to czysty sport. Dopiero w czasach jak wychodziły pierwsze RC46, motocykle te zaczęły iść w stronę turystyki. Ale patrząc na wcześniejsze modele oraz rozwiązania użyte w VFRce, jest to motocykl sportowy i więcej wskazuje na sport niż na turystę. Choćby przez kilka powodów typu: rodowód silnika, sama nazwa modelu i jego historia, wahacz typu mono, kierownica typu clip-on, aerodynamiczne owiewki, sporo ukłonów w stronę wczesnego motorsportu. To wszystko bardziej klasyfikuje VFRkę jako motocykl z rodowodem sportowym, jednak z praktyki i wygody którą oferuję, to od modelu RC46 robi się z niego motocykl turystyczno-sportowy. W tą stronę z resztą Honda musiała iść by utrzymać na rynku model VFR, bo od sportów tamtej generacji niestety VFR co raz mocniej odstawała. Choć kogo nie zapytasz, na VFRce z odpowiednimi umiejętnościami da się porobić nie jednego gościa z R1ką na torze (oczywiście biorąc pod uwagę to że kierownik litra nie ściga się zawodowo). Kończąc offtopic - nie zmienia to faktu że VFR na wolnych torach jest mniej poręczna niż lżejsze moto sportowe. Ale przejedź na R1 500 km w jeden dzień...