Problem z ładowaniem/alternator
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw 16 lip 2015, 17:34
- Imię: Mateusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Problem z ładowaniem/alternator
Wiem że temat już nie raz był poruszany jednak mój jest nieco inny posiadam honde vfr 800 z 1999r po zimie pierwszy przejazd skończył się po 200 metrach totalny brak ładowania około 12 na mierniku przy dodaniu gazu ładowanie spadło do 11 wymiana regulatora napięcia nic nie dała sprawdziłem wszystkie bezpieczniki,kostki,przewody wszystko jest ok jedynie kable miedzy magneto a kostką do regulatora strasznie się nagrzewają idąc dalej wyjąłem magneto(alternator) i cóż cześć zwojów jest dość mocno bordowa wręcz jak by przepalona mam wrażenie że to od tego jednak chcę się poradzić zanim coś zrobię w grę wchodzą już duże koszta ktoś tak miał ? lub może mi pomóc w inny sposób ?
- Fankas
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
- Imię: Fankas
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z ładowaniem/alternator
viewtopic.php?f=18&t=23211
a tutaj czytal?
a tutaj czytal?
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Pewnie nie czytał, ale może już przeczytał. Jak masz za małe napięcie - najprawdopodobniej poszedł altek. Jak za duże - regler. Reszta wyżej.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw 16 lip 2015, 17:34
- Imię: Mateusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Czytam właśnie widzę że pierwsza nie prawidłowość u mnie to to że mam za mało prądu na kostce wychodzącej z alternatora piszę tam że powinno być między 25a 35 a u mnie było 4,5 wiec masakra wygląda że to alternator.
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Problem z ładowaniem/alternator
na wolnych 25-30V na wysokich nawet do 100V mi pokazuje
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: sob 21 lis 2015, 22:30
- Imię: darek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Witam. Wtrąca sie. Od 3 dni czytam.posty odnosnie ladowenia.nie jestem elektrykiem i nigdy sie tym nie interesowalem. Ale to co jest tam napisane nic do mnie nie mowilo konkretnie. Dzis bylem u kumpla elektryka samochodowego i opowiedzialem mu swoj problem i bez wachania odpowiedzial ,, regulator!'' . A tu wpadam na forum przypadek podobny i dowiaduje sie ze to jednak moze byc altek.
Sorki ale vfr mam od ok 4 mies. Wsadzilem w nia juz 2000 ( oczywiscie na zeczy ktoremozna przewidziec : opony, lagi, olej ,kufer.
Juz zadowolony ze koniec -wsiadam na moto robie 200 km. I zauważam slizgajace sie sprzeglo i jak w temacie problem z ladowaniem. I juz zamiast sie cieszyc to szykuje kase na nowe wydatki.
Czytam i czytam- wszystkie posty niby podobne ale niewielkie ruznice widze. Problem mam z malym ladowaniem. Max. Do 13,8-silnik zimny bez swiatel.po osiagnieciu temp. 103°C wlaczeniu sie wentylatora i wlaczeniu swiatel , obroty ok. 6000 ladowanie potrafi spasc do 11,6. Dodam ze ladowanie na 3 przewodach żółtych od alternatora jest powyzej 6V i jest takie samo na wszystkich. A po jakims czasie znowu wchodzi powyzej 13V.Jak ktos widzial jakis podobny przypadek to bardzo prosze o link poniewaz juz nie mam sily czytac niektorych opinii.
Sorki ale vfr mam od ok 4 mies. Wsadzilem w nia juz 2000 ( oczywiscie na zeczy ktoremozna przewidziec : opony, lagi, olej ,kufer.
Juz zadowolony ze koniec -wsiadam na moto robie 200 km. I zauważam slizgajace sie sprzeglo i jak w temacie problem z ladowaniem. I juz zamiast sie cieszyc to szykuje kase na nowe wydatki.
Czytam i czytam- wszystkie posty niby podobne ale niewielkie ruznice widze. Problem mam z malym ladowaniem. Max. Do 13,8-silnik zimny bez swiatel.po osiagnieciu temp. 103°C wlaczeniu sie wentylatora i wlaczeniu swiatel , obroty ok. 6000 ladowanie potrafi spasc do 11,6. Dodam ze ladowanie na 3 przewodach żółtych od alternatora jest powyzej 6V i jest takie samo na wszystkich. A po jakims czasie znowu wchodzi powyzej 13V.Jak ktos widzial jakis podobny przypadek to bardzo prosze o link poniewaz juz nie mam sily czytac niektorych opinii.
CZ 175
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Problem z ładowaniem/alternator
[quote="karmelix"] Dodam ze ladowanie na 3 przewodach żółtych od alternatora jest powyzej 6V i jest takie samo na wszystkich. A po jakims czasie znowu wchodzi powyzej 13V.[quote]
Nie wiem czy doczytałeś ale na tych trzech żółtych przewodach mierzy się napięcie gdy są odpięte od regulatora ,a więc odpalasz moto odpinasz kostkę i mierzysz .Jeśli tak robiłeś i napięcie 6v to altek do wymiany ale stawiam browca że tak nie zrobiłeś i proponuje sprawdzić wszystkie masy
Nie wiem czy doczytałeś ale na tych trzech żółtych przewodach mierzy się napięcie gdy są odpięte od regulatora ,a więc odpalasz moto odpinasz kostkę i mierzysz .Jeśli tak robiłeś i napięcie 6v to altek do wymiany ale stawiam browca że tak nie zrobiłeś i proponuje sprawdzić wszystkie masy

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Kolego karmelix nie bulwersuj się
tylko tym co napisze Twój przypadek i diagnoza jest szeroko opisana w tematach na forum
Ale z trzeba sobie pomagać, wiec oto instrukcje.
Rozdzierasz dupe FIstaszka i rozpinasz kostkę miedzy altkiem a regulatorem.(te 3 żółte kable)
Miernik w łape i sprawdzasz ładowanie na każdej z faz (czyli każdy z każdym wtyk)
Ładowanie na wolnych powinno być około 25-35V
Na średnich tzn 5-6 tys rpm ok 70V
A na wysokich ja miałem prawie 100V.
Jak masz taki parametr to altek jest dobry
Co do regulatora to nie koniecznie jest padniety!!! mimo że masz takie ładowanie.
Pierwsze co musisz zrobić to wyczyścić na cito kostki (konektory ) w kostkach (kostka altek-regulator i kostka regler-instalacja)
Wyczyścić - pozagniatać konektory.
Dalej wyczyścić przyłącza masowe. To przy ramie i zbiorcze obok reglera.
Jak zrobisz to i będzie dalej dupa...to zrobisz obejścia - czyli dołożysz kable. Bezpośrednio z reglera z plusa dajesz na plus do aku, i to samo z minusem.
Dopiero jak to zrobisz. Wykluczysz altka i mimo zabiegów (patrz wyżej) będzie lipa - to regler do wymiany.
Jak coś nie wiesz, masz wątpliwości pytaj, ziomale pomogą.
Aaaaa bym zapomniał mechanik samochodowy - to niech się w pompkę cmoknie - FIstaszek to wyjątkowa maszyna (obstawiam na kanister wódki że nie wie co trapi ten model zazwyczaj bo i skąd)
a nie kawał jakiegoś blacho ścierwa 

Ale z trzeba sobie pomagać, wiec oto instrukcje.
Rozdzierasz dupe FIstaszka i rozpinasz kostkę miedzy altkiem a regulatorem.(te 3 żółte kable)
Miernik w łape i sprawdzasz ładowanie na każdej z faz (czyli każdy z każdym wtyk)
Ładowanie na wolnych powinno być około 25-35V
Na średnich tzn 5-6 tys rpm ok 70V
A na wysokich ja miałem prawie 100V.
Jak masz taki parametr to altek jest dobry

Co do regulatora to nie koniecznie jest padniety!!! mimo że masz takie ładowanie.
Pierwsze co musisz zrobić to wyczyścić na cito kostki (konektory ) w kostkach (kostka altek-regulator i kostka regler-instalacja)
Wyczyścić - pozagniatać konektory.
Dalej wyczyścić przyłącza masowe. To przy ramie i zbiorcze obok reglera.
Jak zrobisz to i będzie dalej dupa...to zrobisz obejścia - czyli dołożysz kable. Bezpośrednio z reglera z plusa dajesz na plus do aku, i to samo z minusem.
Dopiero jak to zrobisz. Wykluczysz altka i mimo zabiegów (patrz wyżej) będzie lipa - to regler do wymiany.
Jak coś nie wiesz, masz wątpliwości pytaj, ziomale pomogą.
Aaaaa bym zapomniał mechanik samochodowy - to niech się w pompkę cmoknie - FIstaszek to wyjątkowa maszyna (obstawiam na kanister wódki że nie wie co trapi ten model zazwyczaj bo i skąd)


..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- Falcon
- pisarz
- Posty: 307
- Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Problem z ładowaniem/alternator
A ten temat nie powinien wylądować w dziale elektryka ??? 

Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: sob 21 lis 2015, 22:30
- Imię: darek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Dzieki za instrukcje jutro postaram sie sprawdzic i napisze co wykrylem
CZ 175
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Jedna zasada - nie odpinasz regulatora od alternatora na pracującym silniku, a tym bardziej aku od reglera.
Możesz rozpiąć połączenie regler/alternator i na samym aku odpalić moto, a potem mierzyć. Ktoś wyżej napisał, że do pomiaru napięć alternatora trzeba rozpiąć tą kostkę - nie trzeba, napięcie międzyfazowe będzie to samo, chyba że regler będzie miał zworę na wejści, ale wtedy na wyjściu nic by nie dał, a daje.
Pamiętaj, tylko że altek daje napięcie przemienne (V AC) i może walić po łapach nawet do 100V na każdej fazie (pomiędzy żółtymi kablami). Pomiar do masy powinien wynieść 0 (napięcia na pracującym silniku), bo on wisi w powietrzu, nie jest uziemiony. Pomiar rezystancji może wprowadzić w błąd, bo to drut więc opór ma znikomy, a przy zwarciu podobny. Jeśli chodzi o rezystancję - pomiędzy żółtym a masą nieskończoność, bo jw. altek "wisi", nie jest uziemiony.
Jak altek daje 6V to ma popaloną izolację na przewodach zaraz przy wyjściu z cewek i zwarcie międzyfazowe, stąd niskie wartości napięć, o ile w ogóle jakieś napięcie wygeneruje.
Możesz rozpiąć połączenie regler/alternator i na samym aku odpalić moto, a potem mierzyć. Ktoś wyżej napisał, że do pomiaru napięć alternatora trzeba rozpiąć tą kostkę - nie trzeba, napięcie międzyfazowe będzie to samo, chyba że regler będzie miał zworę na wejści, ale wtedy na wyjściu nic by nie dał, a daje.
Pamiętaj, tylko że altek daje napięcie przemienne (V AC) i może walić po łapach nawet do 100V na każdej fazie (pomiędzy żółtymi kablami). Pomiar do masy powinien wynieść 0 (napięcia na pracującym silniku), bo on wisi w powietrzu, nie jest uziemiony. Pomiar rezystancji może wprowadzić w błąd, bo to drut więc opór ma znikomy, a przy zwarciu podobny. Jeśli chodzi o rezystancję - pomiędzy żółtym a masą nieskończoność, bo jw. altek "wisi", nie jest uziemiony.
Jak altek daje 6V to ma popaloną izolację na przewodach zaraz przy wyjściu z cewek i zwarcie międzyfazowe, stąd niskie wartości napięć, o ile w ogóle jakieś napięcie wygeneruje.
-
- zadomowiony
- Posty: 68
- Rejestracja: sob 21 lis 2015, 22:30
- Imię: darek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Wiec jak dobrze zrobilem to niestety ale emil masz racje. sprawdzilem na żółtych przewodach a dokladnie miedzy 1a2, 2a3, 3a2. I niesteyt zero. Do masy tez zero. Wiec rozebralem alternator i w polowie jest ciemno-brązowy ale nie wiem czy jak wstawie zdiecie to cos da.
Nie rozumie tylko dlaczego podczas odpalenia silnika przy rozlaczonych kostkach od altka. i po sprawdzeniu napięcia, zlacze kostki, to nastepuje zmiana pracy silnika.
Wiec jezeli musze kupic alternator to moze mi powiecie czy lepiej kupic oryginalny uzywany czy jakis nowy ?
Nie rozumie tylko dlaczego podczas odpalenia silnika przy rozlaczonych kostkach od altka. i po sprawdzeniu napięcia, zlacze kostki, to nastepuje zmiana pracy silnika.
Wiec jezeli musze kupic alternator to moze mi powiecie czy lepiej kupic oryginalny uzywany czy jakis nowy ?
CZ 175
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
YAMAHA XJ 600S
HONDA SHADOW 700
VFR 800fi
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 08 cze 2015, 19:42
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Jeżeli to alternator padł to polecam przewinięcie w firmie Gywer (ogłasza się na allegro) Zwoje są zabezpieczone specjalnym lakierem odpornym na działanie oleju - nie polecam kupować zamienników, które są droższe i nie wytrzymają długo a także przewijania jak zwykłego alternatora nie pracującego w oleju.
Jeżeli macie panowie stary akumulator możliwe, że dostał kiedyś po 4 literach i jest dużym obciążeniem dla altka, ja swój zmieniłem na nowy żelowy.
O ile jest możliwość sprawdźcie przewody czy się nie przetarły i nie ma zwarcia gdzieś - ja miałem przetarte przewody od tylnej lampi oświetlenia rejestracji pod zadupkiem (spowodowane drganiami i tarciem o nakretkę)
Jeżeli macie panowie stary akumulator możliwe, że dostał kiedyś po 4 literach i jest dużym obciążeniem dla altka, ja swój zmieniłem na nowy żelowy.
O ile jest możliwość sprawdźcie przewody czy się nie przetarły i nie ma zwarcia gdzieś - ja miałem przetarte przewody od tylnej lampi oświetlenia rejestracji pod zadupkiem (spowodowane drganiami i tarciem o nakretkę)
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z ładowaniem/alternator
Gywer ma też używki z roczną gwarancją, zostawiasz swój i masz drugi za 170zł około. Wolałbym taki.
Zmiana pracy silnika, bo altek robi zworę regulatorowi, może więc obciążać aku.
Zmiana pracy silnika, bo altek robi zworę regulatorowi, może więc obciążać aku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości