Strona 1 z 2

przełącznik z nowego modelu?

: sob 12 mar 2016, 12:22
autor: Niron
jak w temacie chodzi mi o przełącznik lewy gdzie są kierunki itd. Honda w nowych modelach zrobiła bardzo fajny myk, czyli zamieniła miejscami klakson i kierunki :) u mnie bywa częsty problem tego typu, że nie raz jak chce włączyć kierunek lub wyłączyć to zaczepiam o klakson, gdzie tego wystarczy dotknąć i już trąbi, czasami robią się 2 znaczne sytuacje, że na kogoś zatrąbię i włączam kierunek, dal tego myślę nad zmianą na taki przełącznik, może się ktoś orientuje czy to dużo rzeźby by to zmienić? dla przykładu przełącznik z cb 500
http://allegro.pl/przelacznik-przelaczn ... 64683.html

Re: przełącznik z nowego modelu?

: sob 12 mar 2016, 12:50
autor: emil
Może zmień pochył klamki sprzęgła? Mi się nie zdarzyło, żeby trąbić zamiast migać ;)
A co do przełożenia, pewnie że się da, kwestia w jaki sposób się to blokuje na kierownicy, pewnie jest jakiś wpust - ciekawe czy w tym samym miejscu co w starej.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: sob 12 mar 2016, 15:50
autor: Niron
nie chodzi o to że wciskam klakson zamiast kierunku, tylko jak trzymam manetkę i zabieram kciuk na kierunek, to czasami zaczepie i ten cholerny klakson( mam po drodze :biggrin ) to wtedy zatrąbi, żeby był jakiś luz na guziku to pewnie by tego nie było, ale wystarczy go tracić i już. O tym wypuście zapomniałem, jak by nie było dużej rozbieżności to bym wywiercił dziurkę w kierownicy, bardziej martwi mnie elektryka, choć tu nic nie przybyło, ani nie ubyło od czasu mojego fistacha.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: sob 12 mar 2016, 18:28
autor: Zając
Ja w swojej jak tylko kupiłem to ustawiłem od razu odpowiednio klamki i też mi się zdarza zaczepiać o klakson, co prawda bardzo rzadko ale na pewno w nieodpowiednim momencie bo inni kierowcy patrzą się wtedy jak na de....la. :evil:

Nigdy nie myślałem co z tym zrobić tylko staram się kontrolować kciuka. Ale dobrze że ten temat poruszyłeś jestem ciekaw jak się zakończy.

Jak dokonasz zmiany to wrzuć fotkę.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: sob 12 mar 2016, 20:11
autor: Niron
Myślałem że tylko ja mam taki problem :P Dobrze wiedzieć że nie jestem z tym sam :D

Re: przełącznik z nowego modelu?

: śr 08 cze 2016, 12:43
autor: Niron
dobra temat rusza powoli do przodu, wszystkie części składowe praktycznie są :) reszta wyjdzie w praniu :P zmian jest trochę jest, ale mój optymistyczny tatusiek mówi, że nie ma się czym przejmować :roll: problem jest też w tym że nowy przełącznik ma 10 kabelków stary 11 w 2 kostkach, nie wiem jeszcze do czego jest ta czerwona, bo nie zaglądałem do moto kupiłem po prostu 2 przełącznik z FI w razie nie powodzenia :P do końca miesiąca wszystko powinno się rozstrzygnąć.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: śr 08 cze 2016, 18:33
autor: Samson1983
Haha stary z tym trąbieniem to nie raz wiocha straszna - bo też już mi się zdarzyło. Zabieram się za wyprzedzanie i zamiast kierunek to pierwsze trąbienie a później migacz...zawsze wtedy łyso mi się robi :P

Re: przełącznik z nowego modelu?

: śr 08 cze 2016, 20:53
autor: Niron
Dokładnie dla tego spróbuję coś z tym zrobić :)

Re: przełącznik z nowego modelu?

: śr 08 cze 2016, 21:33
autor: MarcinD
Będę obserwował temat. Chętnie skopiuje pomysł jeśli wszystko się zgra jak należy :)

Re: przełącznik z nowego modelu?

: śr 08 cze 2016, 22:06
autor: emil
Niron masz do kierunków zasilanie, lewo, prawo (3 kable), klakson 2 kable, krótkie/długie/zasilanie - 3 kable, flash 2 kable, to razem 10.

Może być tak, że do migania długimi idzie osobne zasilanie i potem jest wpięte w instalację (w starszych).
Może być tak, że awaryjne mają swój przewód, który potem spina obie strony.

Innej opcji nie ma :)

Re: przełącznik z nowego modelu?

: czw 09 cze 2016, 16:20
autor: Niron
Tak, dzisiaj wstępna rozbiórka i szacowanie co będzie potrzebne i ile czasu zajmie zabawa, ogólnie jest dobrze, kolorystyka w 90% pokrywa się w obu przełącznikach i nie jest specjalnie skomplikowana :mrgreen: i byłem pewny, że sobie sam bym z tym poradził :biggrin (ale to może mylne złudzenie:P) do momentu gdzie doszliśmy z tatuśkiem do klaksonu :roll: niestety Emil nie jest tam tak prosto jak piszesz czyli tylko 2 kable w NC tak jest, ale w FI kabli jest 3 :confused.

Co do awaryjnych, wygląda to tak jakby te same przewodu co włączają kierunki są pociągnięte dalej i wpięte pod 1 guzik awaryjny :)

Re: przełącznik z nowego modelu?

: czw 09 cze 2016, 16:48
autor: emil
Do klaksonu masz 3 kable w fi?? Niemożliwe. Obadaj sobie schemat do 800fi, tam masz kolorystycznie kable opisane w lewym przełączniku zespolonym, po tym dojdziesz co jest do czego. Może ktoś jakiś alarm sobie robił i dolutował jeden przewód.

Z awaryjnymi może być jak piszesz, różnie robią zworę.

Patrz na schemat roczników powyżej 99. Możesz nie mieć tych trzech po prawej od przełącznika kierunków (Orange, LightBlue, Gray), bo to chyba schemat amerykańca i to do świateł przednich w migaczach kable są. Reszta identyko.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: czw 09 cze 2016, 20:07
autor: Niron
dobra, pisałem że tej akcji z klaksonem nie czaje :P a dla tego zamęt wyszedł z mojej strony, bo kabel do klaksonu idzie przez te 2 wsuwki, później trafia 1 kabel do tej czerwonej kostki i dopiero do guzika, więc wygląda to na 3 przewody. Dobra nie będę tu dyskutował za bardzo, bo pojęcia nie mam o elektryce :roll: zrobię (czyt. tatusiek :oops: ) i postaram się to sensownie opisać i jakieś foto zapodać.

Re: przełącznik z nowego modelu?

: pn 11 lip 2016, 16:58
autor: Niron
Wszytko polutowane i gotowe do sprawdzenia :) jak będzie wszytko działało to na pewno się pochwalę i coś postaram się opisać :wink:

Re: przełącznik z nowego modelu?

: wt 12 lip 2016, 20:10
autor: Niron
operacja się udała za 1 podejściem pacjent żyje i ma się dobrze :biggrin