przełącznik z nowego modelu?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » sob 12 mar 2016, 12:22

jak w temacie chodzi mi o przełącznik lewy gdzie są kierunki itd. Honda w nowych modelach zrobiła bardzo fajny myk, czyli zamieniła miejscami klakson i kierunki :) u mnie bywa częsty problem tego typu, że nie raz jak chce włączyć kierunek lub wyłączyć to zaczepiam o klakson, gdzie tego wystarczy dotknąć i już trąbi, czasami robią się 2 znaczne sytuacje, że na kogoś zatrąbię i włączam kierunek, dal tego myślę nad zmianą na taki przełącznik, może się ktoś orientuje czy to dużo rzeźby by to zmienić? dla przykładu przełącznik z cb 500
http://allegro.pl/przelacznik-przelaczn ... 64683.html
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: emil » sob 12 mar 2016, 12:50

Może zmień pochył klamki sprzęgła? Mi się nie zdarzyło, żeby trąbić zamiast migać ;)
A co do przełożenia, pewnie że się da, kwestia w jaki sposób się to blokuje na kierownicy, pewnie jest jakiś wpust - ciekawe czy w tym samym miejscu co w starej.

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » sob 12 mar 2016, 15:50

nie chodzi o to że wciskam klakson zamiast kierunku, tylko jak trzymam manetkę i zabieram kciuk na kierunek, to czasami zaczepie i ten cholerny klakson( mam po drodze :biggrin ) to wtedy zatrąbi, żeby był jakiś luz na guziku to pewnie by tego nie było, ale wystarczy go tracić i już. O tym wypuście zapomniałem, jak by nie było dużej rozbieżności to bym wywiercił dziurkę w kierownicy, bardziej martwi mnie elektryka, choć tu nic nie przybyło, ani nie ubyło od czasu mojego fistacha.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Zając » sob 12 mar 2016, 18:28

Ja w swojej jak tylko kupiłem to ustawiłem od razu odpowiednio klamki i też mi się zdarza zaczepiać o klakson, co prawda bardzo rzadko ale na pewno w nieodpowiednim momencie bo inni kierowcy patrzą się wtedy jak na de....la. :evil:

Nigdy nie myślałem co z tym zrobić tylko staram się kontrolować kciuka. Ale dobrze że ten temat poruszyłeś jestem ciekaw jak się zakończy.

Jak dokonasz zmiany to wrzuć fotkę.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » sob 12 mar 2016, 20:11

Myślałem że tylko ja mam taki problem :P Dobrze wiedzieć że nie jestem z tym sam :D
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » śr 08 cze 2016, 12:43

dobra temat rusza powoli do przodu, wszystkie części składowe praktycznie są :) reszta wyjdzie w praniu :P zmian jest trochę jest, ale mój optymistyczny tatusiek mówi, że nie ma się czym przejmować :roll: problem jest też w tym że nowy przełącznik ma 10 kabelków stary 11 w 2 kostkach, nie wiem jeszcze do czego jest ta czerwona, bo nie zaglądałem do moto kupiłem po prostu 2 przełącznik z FI w razie nie powodzenia :P do końca miesiąca wszystko powinno się rozstrzygnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Samson1983 » śr 08 cze 2016, 18:33

Haha stary z tym trąbieniem to nie raz wiocha straszna - bo też już mi się zdarzyło. Zabieram się za wyprzedzanie i zamiast kierunek to pierwsze trąbienie a później migacz...zawsze wtedy łyso mi się robi :P
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » śr 08 cze 2016, 20:53

Dokładnie dla tego spróbuję coś z tym zrobić :)
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: MarcinD » śr 08 cze 2016, 21:33

Będę obserwował temat. Chętnie skopiuje pomysł jeśli wszystko się zgra jak należy :)
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: emil » śr 08 cze 2016, 22:06

Niron masz do kierunków zasilanie, lewo, prawo (3 kable), klakson 2 kable, krótkie/długie/zasilanie - 3 kable, flash 2 kable, to razem 10.

Może być tak, że do migania długimi idzie osobne zasilanie i potem jest wpięte w instalację (w starszych).
Może być tak, że awaryjne mają swój przewód, który potem spina obie strony.

Innej opcji nie ma :)

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » czw 09 cze 2016, 16:20

Tak, dzisiaj wstępna rozbiórka i szacowanie co będzie potrzebne i ile czasu zajmie zabawa, ogólnie jest dobrze, kolorystyka w 90% pokrywa się w obu przełącznikach i nie jest specjalnie skomplikowana :mrgreen: i byłem pewny, że sobie sam bym z tym poradził :biggrin (ale to może mylne złudzenie:P) do momentu gdzie doszliśmy z tatuśkiem do klaksonu :roll: niestety Emil nie jest tam tak prosto jak piszesz czyli tylko 2 kable w NC tak jest, ale w FI kabli jest 3 :confused.

Co do awaryjnych, wygląda to tak jakby te same przewodu co włączają kierunki są pociągnięte dalej i wpięte pod 1 guzik awaryjny :)
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: emil » czw 09 cze 2016, 16:48

Do klaksonu masz 3 kable w fi?? Niemożliwe. Obadaj sobie schemat do 800fi, tam masz kolorystycznie kable opisane w lewym przełączniku zespolonym, po tym dojdziesz co jest do czego. Może ktoś jakiś alarm sobie robił i dolutował jeden przewód.

Z awaryjnymi może być jak piszesz, różnie robią zworę.

Patrz na schemat roczników powyżej 99. Możesz nie mieć tych trzech po prawej od przełącznika kierunków (Orange, LightBlue, Gray), bo to chyba schemat amerykańca i to do świateł przednich w migaczach kable są. Reszta identyko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » czw 09 cze 2016, 20:07

dobra, pisałem że tej akcji z klaksonem nie czaje :P a dla tego zamęt wyszedł z mojej strony, bo kabel do klaksonu idzie przez te 2 wsuwki, później trafia 1 kabel do tej czerwonej kostki i dopiero do guzika, więc wygląda to na 3 przewody. Dobra nie będę tu dyskutował za bardzo, bo pojęcia nie mam o elektryce :roll: zrobię (czyt. tatusiek :oops: ) i postaram się to sensownie opisać i jakieś foto zapodać.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » pn 11 lip 2016, 16:58

Wszytko polutowane i gotowe do sprawdzenia :) jak będzie wszytko działało to na pewno się pochwalę i coś postaram się opisać :wink:
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 673
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: przełącznik z nowego modelu?

Post autor: Niron » wt 12 lip 2016, 20:10

operacja się udała za 1 podejściem pacjent żyje i ma się dobrze :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości