Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
wydra
- klepacz

- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Post
autor: wydra » pn 15 gru 2014, 09:49
Witam
Musze kupić kolejny aku bo nie będe ryzykował że znowu coś sie spali
Pytanie brzmi:
Akumulator żelowy czy taki normalny na elektrolit?
yyy oczywiście chodzi o Vitka mojego

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
Sebter
- pisarz

- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Post
autor: Sebter » pn 15 gru 2014, 10:36
Wydaje mi się, że szkoda kasy na akumulator żelowy, lepiej kupić zwykłą Vartę, potrzyma kilka ładnych lat
W bandicie mam Varte która ma koło 5 lat, działa jak nowa ;D
-
Biker
- pisarz

- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Post
autor: Biker » pn 15 gru 2014, 10:38
Jesteś pewny że wina leży po stronie aku???
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
-
wydra
- klepacz

- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Post
autor: wydra » pn 15 gru 2014, 11:53
Biker nie będę się rozpisywał itd

aku trzeba wymienić dla świetego spokoju więc pytam.
Żelowe na allegro koło 100 zł znalazłem tak jak i takie normalne

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
Samson1983
- pisarz

- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Post
autor: Samson1983 » pn 15 gru 2014, 13:46
wydra ilu motocyklistów tyle opinii. Ja polecił bym Ci bez obsługowy akumulator żelowy.
Wedle wszelkich prawideł są trwalsze od kwasiaków, bardziej odporne na skoki napięcia tzn jak regulator nagle przywali 16V i będziesz jechał nie świadomie to nic mu nie będzie (sprawdzone z autopsji bo moja FJ1200 miała ładowanie 15,6-15,9 i wszystko grało przez 3 lata tyle ją miałem) nic się nie wykapie, wykipi itp kupujesz, zakładasz i zapominasz o temacie;) przypominając sobie o nim dopiero na zime
Reasumując - jak dla mnie wybór oczywisty - akumulator żelowy.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
wydra
- klepacz

- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Post
autor: wydra » pn 15 gru 2014, 15:05
rozumiem że mf oznaczenie przy aku to oznaczenie żelowego tak wyłapałem, mój bez ładowania zrobił sie pusty w środku

starczył na 700 km. Taki kupiłem w Chrowacji ale juz sie nie nadaje do niczego

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
Zając
- klepacz

- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Post
autor: Zając » pn 15 gru 2014, 15:49
Jak kupowałem swój to też mi radzili bym kupił żelowy i taki właśnie kupiłem. Kupiłem i taki też polecam dla Ciebie. W razie upadku motka nie będziesz miał problemów z wyciekiem kwasu.
LWL 74HN
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » pn 15 gru 2014, 20:22
Panowie, tylko nie mylcie akumulatorów żelowych z akumulatorami AGM (Absorbed Glass Mat). Wyglądają tak samo ale różni je wnętrze. Żelówki mają prawdziwy żel, a AGM to zwykły elektrolit uwięziony w macie szklanej pomiędzy płytami co zapobiega rozlewaniu.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
wydra
- klepacz

- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Post
autor: wydra » pn 15 gru 2014, 20:29
jak przegladam na allegro akumulatory to nie widze różnicy w budowie między żelem a normalnym siarkowym

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » pn 15 gru 2014, 20:33
Dlatego mówię. Czytać dokładnie opisy i sprawdzić bezpośrednio na stronie producenta co to za aku. Aha i MF to Maintance Free czyli tłumacząc bezobsługowy.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
wydra
- klepacz

- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Post
autor: wydra » pn 15 gru 2014, 20:50
no to w Chorwacji sprzedali mi cytuje napis z aku: "SUPER MF PERFECTA"
Dobrze wiedzieć że mam super bezobsługowy aku

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości