Strona 1 z 1

Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: ndz 09 mar 2014, 21:35
autor: zalew
Otóż w dniu dzisiejszym,przy okazji wymiany oleju w mojej ulubionej RC46,powtórnie skontrolowałem naciąg łańcucha.
Chciał a bardziej nie chciał uwidocznił mi się fakt że łańcuch jest nierównomiernie naciągnięty,tj.na pewnym etapie dość znacząco się 'luzuje'.
Zestaw napędowy w ramach mojego użytkowania ma delikatnie ponad 30 tys.km przebiegu więc tak czy siak jego godzina mogła już jak najbardziej wybić.
Wcześniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska więc mniemam że to efekt teraźniejszy a nie wynik mojego przeoczenia przy nie do końca skrupulatnej kontroli naciągu przy poprzednich naciąganiach.Osiowość montażu zębatki nie była nigdy przeze mnie sprawdzana,to wszystko na wszelki wypadek przede mną.Jak pisałem wcześniej,przebieg jak najbardziej skłania do wymiany więc w tym upatruję główną przyczynę tego co jest.
Ale do rzeczy…

Z racji tego że na chwilę obecną nie wiem do końca kiedy przesiądę się na VFR 1200 (plany na ten sezon-nie jakieś XX i takie tam modne :P :P ),nurtuje mnie kwestia tego czy jazda z takim stanem rzeczy nie grozi pęknięciem łańcucha, czego z racji tego że nie jestem akrobatą ani zawodowym kaskaderem na pewno bym nie chciał.Moje doświadczenie z łańcuchami opiera się jedynie na weteranach o mocy 19-27 KM,więc w przypadku VFR ciężko mi cokolwiek przewidzieć,
No i rozwiejcie moje wątpy czy naprawdę wymiana zestawu napędowego w FI z zakutym łańcuchem jest możliwa bez wyciągania wahacza i dość sporych komplikacji?
Nie chciałbym rozbabrać sprzęta i stwierdzić że się poddaję bo nie rozkuję i nie zakuję łańcucha punktakiem i młotkiem...

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: ndz 09 mar 2014, 21:47
autor: Fakir
W 800fi ponoć trzeba set odkręcić aby założyć zakuty łańcuch - ale niech ktoś to potwierdzi kto tak robił.
Na Twoim miejscu nie jeździłbym z takim łańcuchem, wykończysz łożyska w tylnej piaście i na wałku zdawczym, ten łańcuch mimo że ustawisz sobie właściwy luz w miejscu gdzie jest on największy, stale się napręża i rozluźnia.
luz powinien mieścić się w widełkach 30-40mm na całej długości łańcucha.

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: ndz 09 mar 2014, 21:59
autor: Arnold
W FI wymienia się zakuty łańcuch bez problemu. Trzeba odkręcić nakrętkę w secie z prawej strony i wypchnąć trochę szpilkę aż zrobi się luz pod lewym setem tak aby można było przeciągnąć łańcuch. I tyle. ;)

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: pn 10 mar 2014, 07:25
autor: Pablopbs
Tak przy okazji, zakucie łańcucha chyba nie jest problemem o ile ma się odpowiednie narzędzie? Bo ja również noszę się z zamiarem wymiany zestawu, kwestia tylko dostępu do zakuwarki. Nigdy tego nie robiłem ale nie wygląda to na zbyt skomplikowaną sprawę :)

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: pn 10 mar 2014, 14:20
autor: kiki

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: pn 10 mar 2014, 14:36
autor: belkot
Zakucie nie jest problemem jak masz to: http://www.moto-akcesoria.pl/przyrzad-r ... ch,p,62276

Re: Nierównomierny naciąg łańcucha napędowego

: pn 10 mar 2014, 16:24
autor: zalew
Arnold pisze:W FI wymienia się zakuty łańcuch bez problemu. Trzeba odkręcić nakrętkę w secie z prawej strony i wypchnąć trochę szpilkę aż zrobi się luz pod lewym setem tak aby można było przeciągnąć łańcuch. I tyle. ;)
Tak łopatologicznie…Dzięki temu zabiegowi przeciągnę łańcuch pomiędzy ramieniem wahacza?
Fakir pisze:W 800fi ponoć trzeba set odkręcić aby założyć zakuty łańcuch - ale niech ktoś to potwierdzi kto tak robił.
Na Twoim miejscu nie jeździłbym z takim łańcuchem, wykończysz łożyska w tylnej piaście i na wałku zdawczym, ten łańcuch mimo że ustawisz sobie właściwy luz w miejscu gdzie jest on największy, stale się napręża i rozluźnia.
luz powinien mieścić się w widełkach 30-40mm na całej długości łańcucha.
Stwierdziłem że pomimo dość realnej zmiany w tym sezonie na większą VFRkę,jednak wymienię.Ileś tam czasu jeszcze będę nią tak czy siak śmigał i primo:kiepsko się czuję z tą świadomością że gdy jadę łańcuch mi tam wyczynia takie szarpania,primo dwa:nawet przy sprzedaży nie bardzo fajnie byłoby komuś wkręcać że z napędem jest wszystko miodnie.Wymiana się zwróci albo i nie,nie jestem handlarzem więc zawsze występuje takie ryzyko-trudno,stało się :confused

Moglibyście mi podać momenty dokręcenia śrub na zębatkach?Coś chyba słabo szperam bo nijak nie odnajduję