Strona 1 z 1
Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 19:22
autor: pieszczoch
Cześć. Mam pytanie odnośnie regulacji gaźników. Srubę do regulacji mieszanki pilot screw jak się ją odkręca to co się wtedy dzieje? Zwiększam dawke paliwa, powietrza czy całej mieszanki. Ponieważ mam białą jedną świece i nie wiem czy wkręcić czy wykręcić srube
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 19:44
autor: kiki
Wykręcając wzbogacasz mieszanke, ale ta śruba jest odpowiedzialna za około 1/4 otwarcia przepustnicy:
Wydech przelotowy? jaki filtr powietrza?
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 19:46
autor: Arnold
Wkręcając pilot screw odcinasz paliwo, zubażasz mieszankę. Wykręcając ją dzieje się odwrotnie. Tylko nie kręć tam jak syreną strażacką tylko po 1/4 obrotu albo i 1/8.
Co do świec to prawidłowy kolor to albo kawa z mlekiem albo biel i czerń. Do tego brak osadów. A reszta świec jaki ma kolor?
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 20:21
autor: pieszczoch
filtr zwykly a wydech malo brakuje mu do przelotu
Powiem tak w tamtym roku przed czyszczeniem gaźników byla wykrecona na 3 oborty i walil pol metrową marchewą. Po czyszczeniu zmniejszylem na 2 obroty i bylo wszystko ok wkrecal sie ladnie i tak przelatalem caly sezon. Teraz wymienialem uszczelki komór pływakowych i po zalozeniu zaczal znowu czasami walic w rure przy zejsciu z obrotów ale tylko na biegu jałowym. Nawet jak chodzi na wolnych obrotach to slychac delikatne pykanie i wiekszy podmuch z rury jakby niedopalal. Wczoraj jeździlem zrobic przegląd to czulem ze nie ma takiego odejscia jak trzeba. Czyli na początek wkręcic o 1/4 obr? Czy może któraś świeca kuca.
Reszta świec kawa z mlekiem
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 20:26
autor: kiki
A świece nie stare? To że wali z wydech to nie ma tragedii, na pustej rurze i gaźniku zawsze będzie walić. Spróbuj śrubę odkręcić właśnie o 1/4 obr i zobacz jak motek się będzie zachowywał . Pamiętaj też, że po każdym kręceniu śrubą składu mieszanki wolnych należy sprawdzić synchronizacje gaźników pod waku
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 20:35
autor: pieszczoch
Na synchro wybieralem sie w piatek. A jak odkręce to właśnie nie bedzie mocniej walil?
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 20:41
autor: Biker
Pamiętaj także że wszelkie regulacje robi się po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej,mowa o gaźnikach oczywiście.
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 20:55
autor: kiki
pieszczoch pisze:Na synchro wybieralem sie w piatek. A jak odkręce to właśnie nie bedzie mocniej walil?
Bardzo prawdopodobne, ale pamiętaj że masz ubogo na tej świecy

. Zresztą możliwe że jakieś syfy masz w gaźniku dlatego jest ubogo. Może zacznij od gruntownego czyszczenia.
Pozdr
kiki
Re: Skład mieszanki
: wt 25 lut 2014, 21:30
autor: pieszczoch
Czyściłem w niedziele:D przed synchro sie pobawię może coś sie poprawi. Jak zwykle dostęp fatalny

Re: Skład mieszanki
: śr 26 lut 2014, 07:09
autor: kiki
Sprawdź też czy przypadkiem nie zgubiłeś tej śruby w głowicy zamiast której wkręca się króciec do wakuometrów.
Re: Skład mieszanki
: śr 26 lut 2014, 07:28
autor: Fakir
kiki pisze:Sprawdź też czy przypadkiem nie zgubiłeś tej śruby w głowicy zamiast której wkręca się króciec do wakuometrów.
tam są gumowe "zatyczki"
dokładniej to na kolektorze dolotowym - między głowicą a gaźnikami
od boku silnika dokładnie je widać
Re: Skład mieszanki
: śr 26 lut 2014, 18:58
autor: pieszczoch
Przed zalożeniem gaziorów sprawdzile czy wszystko na miejscu. Zaczyna mi chodzić myśl po glowie czy może przypadkiem na jednej śrubie nie pomylilem się o jeden obrót za dużo i moze stad te strzały
Może ktoś wie jaka przerwa pownna być na świecach irydowych bo widać zauwazylem że są różne...
Re: Skład mieszanki
: ndz 02 mar 2014, 16:31
autor: pieszczoch
1 3/4 obrotu i przeszło strzelanie
