U mnie w koncu padlo na:
HJC RPHA MAX EVO.
Rozmiarowka nieco mnie zaskoczyla bo myslalem ze powinienem miec S (obwod glowy 56cm) ale S'ki nie dalo sie prawie na glowe zalozyc o zalozeniu okularow do kasku w ogole moglem zapomniec. W sklepie prawie bym oprawki polamal.
Musialem wziasc M, ktory lezal i tak znacznie ciasniej niz juz moj rozklekotany Nolan N84 w rozmiarze S.
Dopiero w M nauczylem sie w miare sprawnie zakladac okulary.
Pierwszy 1000km byl dosc ciezki. Kask caly czas ciasno lezal, szczegolnie w okolicy zawiasow ludzkiej szczeki co powodowalo szczekoscisk.
Kilka dni sie meczylem ale pozniej, po 1000km zauwazylem ze policzki sie dogniataja i z kazdym km jest lepjej.
Po 2000km ucisk przestal przeszkadzac a teraz po 5000km kask lezy idealnie.
Jakosc wykonania jak dla mnie nie odbiega od konkurencji w tym segmencie.
Wentylacja na szczece az za mocna, mimo zamknietego wlotu nawiew na szybke jest na tyle mocny ze wieje tez po oczach i skroni.
Jak ktos ma wrazliwe spojowki (ja mam) to nie da rady wytrzymac calego dnia na autostradzie.
Zakleilem wyloty na szczece tasma izolacyjna

To bardzo subiektywny wniosek wiec sie nie kierujcie nim.
Gorny wlot powietrza jest, ale jakos nie czuc jego dzialania.
W System 6 wlot na szczece tez tak sie zachowywal, ale ten gorny byl bardzo mocno wyczowalny nawet jak sie go zamknelo.
Pewnie w System 6 zakleilbym tasma oba wyloty
Co do glosnosci, na pewno jest cichszy od mojego starego zuzytego juz N84 ale na autostrade i tak zakladalem stopery, szczegolnie w wietrzne dni.
Glosnosc wg. mnie taka sama jak System 6.
Aerodynamika bardzo dobra. Nie tak dobra jak w System 6 ale niewiele ustepuje.
Kask nie ma zadnych problemow podczas gdy jedziemy z glowa na wprost, gdy sie rozgladamy pojawia sie niewielki boczny opor.
System 6 zachowywal sie troche lepjej przy obracaniu glowy podczas autostradowych przelotpw.
Jezeli System 6 mialby 6pkt. to HJC dalbym 5pkt pod tym wzgledem.
PinLock sprawdza sie idealnie, wiadomo, nie mogloby byc inaczej. Fajnie jest zaprojektowana szyba.
Bo zaprojektowana jest wlasnie w taki sposob ze po zamocowaniu PinLocka calkowita jej grubosc jest jednakowa na calej powierzchni.
Czyli tak jakby szyba jest nominalnie ciensza poza gorna powierzchnia (lub gora szyby jest grubsza) ktora dotyka gornej uszczelki,
po obwodzie jest po prostu uskok grubosci PinLocka.
Bardzo mi sie to podoba, bo podnoszenie szyby do gory nie powoduje obcierania PinLocka o uszczelke co na dluzsza mete zawsze skutkowalo
luzowaniem sie PinLocka i drapaniem szyby (tak wlasnie w Nolanie bylo). Tutaj problem z glowy.
Metalowy zatrzask szybki to tez bardzo fajne i solidne zamkniecie. Nie zatrzaskujac szybki do konca mamy mikrouchyl.
Mechanizm zapinania/odpinania szyby swietny. Bardzo precyzysjny i szybki.
W System 6 tutaj akurat bylo kiepsko a nawet beznadziejnie.
Po przejechaniu 5000km moge z czystym sumieniem ten kask polecic.
Zdecydowanie wart wydania na niego kwoty rzedu ~1600pln.