Strona 1 z 1

Dziwna praca wentylatora?

: śr 28 sie 2013, 15:14
autor: goryl
Witam,
Ostatnio zauważyłem, że wentylator w mojej vfr800 v-tec 2004 dziwnie się zachowuje? Mianowicie załącza się ok przy 104 st ale raz zejdzie do 96 st i tak jest ok, ale wyłącza się także przy 100 st, przy 101 st potem znowu załącza i znowu? Zamiast włączyć się raz i obniżyć temp. do 96 to on tak na raty. Tak w ogóle to przyjrzałem się temu (bo zawsze miałem nastawione na temp. otoczenia) gdy na światłach temperatura wzrosła mi do 111 st, dzień był ciepły ale nie upalny?! I nie wiem czy to dobra dla vitka temperatura silnika, bo z tego co się orientuję to nie...
Na tych światłach nawet przy włączonym wentylatorze temperatura rosła? Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Re: Dziwna praca wentylatora?

: śr 28 sie 2013, 23:36
autor: Fakir
goryl pisze:Na tych światłach nawet przy włączonym wentylatorze temperatura rosła? Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
sprawdź jakie napięcie dostaje wentylator na wtyczce, czy aby nie jest wiele niższe niż te na klemach akku

Re: Dziwna praca wentylatora?

: czw 29 sie 2013, 13:08
autor: goryl
Fakir pisze:
goryl pisze:Na tych światłach nawet przy włączonym wentylatorze temperatura rosła? Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
sprawdź jakie napięcie dostaje wentylator na wtyczce, czy aby nie jest wiele niższe niż te na klemach akku
A jak będzie niższe to co to oznacza?

Re: Dziwna praca wentylatora?

: czw 29 sie 2013, 13:29
autor: Fakir
goryl pisze:
Fakir pisze:
goryl pisze:Na tych światłach nawet przy włączonym wentylatorze temperatura rosła? Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
sprawdź jakie napięcie dostaje wentylator na wtyczce, czy aby nie jest wiele niższe niż te na klemach akku
A jak będzie niższe to co to oznacza?
To znaczy ze gdzieś prąd ucieka :)
Winne temu może być zasniednialy styk na kostce, przekaznik wentylatora, czujnik temp...

Nawet na postoju wentylator powinien obniżać temperaturę, a gdy dostaje za mało prądu to kręci wolniej i nie jest na tyle wydajny.
Układ masz odpowietrzony? Na zimnym silniku po odkreceniu korka na chłodnicy widać płyn? Powinien być widoczny zaraz przy korku - do pełna