Strona 1 z 1
kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 11:37
autor: thrillco
cześć wszystkim
mam taki problem z kaskiem shark.
w dniu 23.09.2012 na wypadzie do Ostravy (ostrava nato days) odpadła mi szybka wraz 1 jednym mocowaniem szybki w czasie jazdy.
W dniu 24.09.2012 oddałem kask do sklepu gdzie kupiłem kask w Katowicach. Dzisiaj juz jest okolo 16dni roboczych reklamacji i nadal brak odpowiedzi.
wyczytałem w internecie ze jesli do 14dni kalendarzowych nie ma odpowiedzi co do reklamacji to taka reklamacja zostaje uznana za pozytywnie rozpatrzoną. ktoś może to potwierdzic?
oficjalnym importerem kasku shark jest intermotors polska.
dzwonilem do sklepu do Katowic dzisiaj ale oni nie maja jeszcze odpowiedzi od przedstawiciela.
czy to prawda z tymi 14dniami i pozytywna reklamacja?
jak rozwiazac cała sprawe?
nowa szybka i mocowania to 4/7 ceny kasku niestety ;/
Re: kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 12:15
autor: armen1pl
Otrzymałeś potwierdzenie złożenia reklamacji?
Ja pracuje w sklepie i na naszych formularzach jest klauzula, że klient reklamujący towar zgadza się na warunki ( okres rozpatrzenia reklamacji pow. 28 dni) i wtedy klient nie może nic zrobić.
Ciekawe jak wygląda sprawa kasku.
Jest takie coś jak 14 dni czasu na rozpatrzenie reklamacji chyba, że umowa reklamacji mówi inaczej.
Możesz zwrócić się do UOKiK i dopytać o szczegóły.
pozdrawiam
Re: kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 14:00
autor: Piotr_Pan76
Współczuje, ja zamawiałem do mojego kasku blendę w .... kwietniu br. i do tej pory nie dojechała, jak będą załatwiać ci tak samo reklamację to obawiam się że nic z tego nie będzie. Żądaj wymiany towaru na nowy sprawny, masz takie prawo.
Re: kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 15:11
autor: brylek22
Poczytaj sobie tu:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... zytaj.html
"Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego."
Taka jest teoria, w praktyce trzeba się trochę poużerać i tracić czas żeby wytłumaczyć że ma się racja.
Re: kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 19:30
autor: Lukaszny
thrillco pisze:cześć wszystkim
mam taki problem z kaskiem shark.
w dniu 23.09.2012 na wypadzie do Ostravy (ostrava nato days) odpadła mi szybka wraz 1 jednym mocowaniem szybki w czasie jazdy.
W dniu 24.09.2012 oddałem kask do sklepu gdzie kupiłem kask w Katowicach. Dzisiaj juz jest okolo 16dni roboczych reklamacji i nadal brak odpowiedzi.
wyczytałem w internecie ze jesli do 14dni kalendarzowych nie ma odpowiedzi co do reklamacji to taka reklamacja zostaje uznana za pozytywnie rozpatrzoną. ktoś może to potwierdzic?
oficjalnym importerem kasku shark jest intermotors polska.
dzwonilem do sklepu do Katowic dzisiaj ale oni nie maja jeszcze odpowiedzi od przedstawiciela.
czy to prawda z tymi 14dniami i pozytywna reklamacja?
jak rozwiazac cała sprawe?
nowa szybka i mocowania to 4/7 ceny kasku niestety ;/
To zależy jak określiłeś swoje roszczenie - czy z gwarancji czy z tytułu niezgodności towaru z umową. Zostawiłeś w sklepie kartę gwarancyjną?
Jeśli nie korzystałeś z gwarancji to sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego roszczenia. Patrz art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Natomiast w zakresie gwarancji to gwarant (producent) określa ile potrzebuje czasu na naprawę.
Re: kask shark reklamacja
: wt 16 paź 2012, 23:09
autor: thrillco
karte gwarancyjną mam u siebie, sprzedawca wziol tylko paragon zakupu, oraz spisalismy date, temat reklamacji i dane.
ja mam kopie paraganu i tej "umowy"
Re: kask shark reklamacja
: śr 17 paź 2012, 14:02
autor: Kasius
Ehhh, napisałem Ci dłuższą odpowiedź ale mnie wywaliło i oczywiście się nie zapisała więc powiem ktrótko:
Rekalmacje uważa się za uznaną jeżeli w terminie 14 dni nie masz odpwiedzi - oznacza to że możesz dochodzić zażądanych roszczeń (zwrot kasy, naprawa, wymiana na nowy)
Do tego ważna rzecz - jeżeli zgłosiłeś niezgodność towaru z umową (tak to się teraz nazywa) w terminie 6 mc od daty zakupu to zachodzi domniemanie że towar był niezgodny od samego początku. Oznacza to dla Ciebie druga podstawę do żądania roszczeń opisanych powyżej. Dodatowko jako że jest to domniemanie to po stronie sprzedawcy leży udowodnienie że towar nie miał wady.
Jeżeli nadal nie będzie odpwiedzi należy, złożyć pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty (ceny za kask). Dodatoko można poinformować miejskiego rzecznika praw konsumenta o całej sprawie (jeżeli powiesz dodatkowo w sklepie że masz zamiat to zrobić może to dać komuś do myslenia i przyspieszyć cała sprawę.
Powodzenia i daj znać jak się sprawa rozwija.
Re: kask shark reklamacja
: czw 25 paź 2012, 15:20
autor: thrillco
dzięki wszystkim za pomoc
napisałem to pismo, reklamacja uznana. teraz oczekuje na naprawe kasku, niestety w sklepie nie sa mi wstanie określić dokladnej daty, kazali czekac.
Re: kask shark reklamacja
: czw 25 paź 2012, 21:56
autor: Kasius
No i great
