Strona 1 z 2

proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 12:46
autor: jamafan
Koledzy bardzo proszę o opinie na temat tego sprzęta:

http://otomoto.pl/honda-vfr-honda-vfr-750-M3295470.html

chcę się z gościem umówić na oglądanie ale mam do niego kawałek i szkoda by było jechać na próżno.
Może już ktoś był, oglądał , no i co w ogóle myślicie o nim.

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 13:59
autor: poscig
Wygląda dośc łądnie jak na swoje latka.
Moim zdaniem golenie przedniego zawieszenia były odnawiane,więc sprawdzić czy wszytsko z przodem gra.
Koniecznie sprawdzić ładowanie,instalacje pod siedzeniem -czy oryginalna i nie rzeźbiona.
Koniecznie sprawdzić luzy w przednim zawieszeniu,tylnym.
Jesli opony,klocki,napęd wymaga wymiany to zbijac z ceny.
Dobrze by było jesli właściciel pozwoli i umiejetności to przejechać się i na średnio rozgrzanym oleju odwinąc do końca,sprawdzając stan sprzęgła.

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 14:33
autor: emil
lewy bok malowany, to jaki oryg lakier.
chyba ze mu naklejka odpadła.

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 17:28
autor: olo
emil, nie wiesz jak to teraz jest? oryginalny lakier-znaczy kolor...

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 20:17
autor: Buła
Zdjęcie lewej strony zrobione pod taki katem że nie bardzo widać czy malowany czy oderwana naklejka w co wątpię bo po co zrywać naklejkę.

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 20:31
autor: emil
na bank odpadła, przy 38tys mil tak sie dzieje ;) zwlaszcza na wyspach

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 22:08
autor: jamafan
rozmawiałem z gościem, sam przyznał, że plastiki z lewej strony były malowane ale zapewniał że poza tym to oryginał :D.
mówił że ma dokumenty na potwierdzenie przebiegu :)
Panowie jak mam sprawdzić tę instalację czy oryginalna?
W niedzielę jadę obejrzeć moto.

Re: proszę o opinie VFR 750

: śr 18 lip 2012, 23:15
autor: kamil grudziadz
zerknij sobie w manuala,tam jest dokladnie rozrysowane ktore kable gdzie ida

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 11:19
autor: jamafan
No więc tak Panowie byłem widziałem i mogę kilka uwag napisać.
Pierwsze: plastiki można powiedzieć w koło bardziej lub mniej popękane (koleś już w drodze do garażu pytał minie :"w twoim też tak plastiki trzeszczą?")
delikatne pęknięcia widać przy śrubach głównie. Na moje amatorskie oko wszystkie były malowane ponieważ delikatnie się różnią kolorem od koloru na baku (taki łaciaty trochę)
Moim zdaniem nie świadczy to o niczym , przy takiej ilości owiewek nawet mała przewrotka na bok może w takim stopniu uszkodzić plastiki.
Następnie opony : nówex można powiedzieć, bieżnik super szczególnie z tyłu niestety nie sprawdziłem roku produkcji.
Napęd : trochę rozciągnięty ale z tylnej zębatki nie schodzi może da się naciągnąć (nie wiem jak to się robi w vfr) ogólnie wygląda całkiem zdrowo.
Tarcze z przodu: cienkie z wżerami , na moje oko do wymiany (zapomniałem wziąć suwmiarki i zmierzyć więc konkretnie nie powiem jakiej grubości) tylna gładka i gruba bez zastrzeżeń.
Zawieszenie przód : na łożyskach luzu nie wyczułem, lagi ciekną do roboty bez dwóch zdań, łożyska główki ramy nie sprawdzałem.
A teraz najfajniejsza część silnik: Po wyciągnięciu ssania i naciśnięciu przycisku rozrusznika zagadał bez zastanowienia :) no i pięknie gadał, praca równiusieńka po dodaniu gazu reagował bez namysłu , dźwięk przecudowny. Kolektory nówki ( wyglądały jakby w ocynku ). I to jest część która zrobiła na mnie największe wrażenie.
Aha jeszcze jedna rzecz farba z silnika schodzi (łuszczy się , ponoć angielskie sprzęty tak mają)
No i część, która najbardziej mnie zaintrygowała to spawy pod siedzeniem za akumulatorem w stronę baku (mam nadzieję że będzie wiadomo o którym miejscu piszę)
(Pragnę podkreślić, że nie jestem spawaczem ani żadnym fachowcem w temacie spawania) dla mnie wyglądają jak by ktoś dobrze nasmarkał, jak bym się zdecydował na kupienie tego egzemplarza to na pewno wziął bym fachowca do obejrzenia tego elementu.
Jazdy nie było , moto nie zarejestrowane nie ubezpieczone nawet nie prosiłem, po wstępnych oględzinach i szybkiej kalkulacji (cena 7000+koszt rejestracji 500 + wymiana tarcz + cieknące lagi + olej filtry to koszty na 100%) wyszła mi cena VFR 800 Fi :).
Na koniec chcę podkreślić , że jestem jedynie użytkownikiem motocykla nie jestem mechanikiem , wszystkie uwagi są absolutnie subiektywne.
W swoim motocyklu kontroluję części eksploatacyjne (wiem jak to zrobić) wiem w jakim stanie powinny być klocki hamulcowe , tarcze, lagi itp.
Pisząc ten post nie miałem żadnych złych ani dobrych intencji, napisałem go jedynie w celu informacyjnym dla użytkowników forum z nadzieją, że komuś się przyda :).
Ta sztuka jak wcześniej napisałem podliczając koszty, które wystąpią na 100% jest nie na moją kieszeń.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 16:11
autor: Buła
Tarcz suwmiarką nie zmierzysz bo jak są wżery to nie bardzo złapiesz grubość,38 tys mil i tarcze do wymiany :?: ,ktoś musiałby używać twardych klocków żeby zjechać tarcze przy tym przebiegu,a co do kolektorów to pewnie zmienione na Deklewic czy jako tak,ze starych pewnie byłi sito to zmienili.Jak to wszytsko zsumujesz to wyjdzie dużo ponad 8 tys biorać pod uwage zakup używanych tarcz.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 16:13
autor: Buła
Tak wyglądają spawy u mnie,mam nadzieje że coś widać.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 17:09
autor: jamafan
Jeśli chodzi o spawy to wyglądają bardzo podobnie , czyli niech nikt nie bierze tego pod uwagę ( jako insynuacji że coś było spawane).
Też uważam że lekką ręką trzeba by było w całości ok 9000PLN wydać na ten sprzęt czyli dużo za dużo jak dla mnie.
Chociaż powtórzę jeszcze raz silniczek to po prostu bajeczka ciągle jestem pod wrażeniem.
Jeśli sprzedający zszedł by z ceny 1500PLN to bym (po tym jak zobaczyłem zdjęcia tych spawów) kupował ten egzemplarz.
Ale 1500pln to pewnie jego zarobek i tyle w życiu nie zejdzie.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 17:17
autor: jamafan
o i jeszcze chciałem o tarczach , czemu nie mierzyć suwmiarką jeśli nie widać rantu i nie ma wżerów to można przemierzyć.
W Polsce bardzo modne jest przetaczanie tarcz bardzo ładnie wyglądają :) (po przetoczeniu) ale suwmiarki nie oszukasz.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 17:18
autor: emil
ja tam mierze suwmiarą, przednie nie mają ranta, tylnia ma - ciekawe, nie? przód ma u mnie 3,9mm, gdzie min to 3,5 i tak jest od jakich 30tys, bo sie tym zainteresowalem 2 lata temu.

Re: proszę o opinie VFR 750

: pn 23 lip 2012, 17:37
autor: Buła
Jak jest prosta beż wżerów to zmierzysz,z ciekawości ja zmierzyłem i mają 4,3mm przy przebiegu 72 tys z hakiem.A co do przetaczania tarcz motocyklowym to trzeba być chyba jakimś kamikadze żeby to zrobić.