Strona 1 z 1
Angielski CHROM Rdzewiejący
: czw 23 lut 2012, 18:12
autor: Damo 88
W poprzednim roku oddałem parę elementów do chromowania W hull między innymi uchwytu do owiewek , blaszki trzymające rurki od spodu itp. Dziś po zdjęciu plandeki motocykl nie stał pod chmurką , w zimie nie jeżdżony . Zaczęły mi rdzewieć te elementy Chromowane po Angielsku Dosłownie rdza .
Jestem to już trochę w tym Bałaganie i wiem że czego się anglik nie dotknie to spierdoii lecz postanowiłem zaryzykować Przecież filozofii w chromowaniu nie ma więc nie można Spaprać . Pomijam już fakt że od spodu na tylnym stelażu akcesoryjnym nawiercił dziurę i nie zaspawał . pomimo że mówiłem iż rura jest pełna . Dodatkowo tak po ustawiał niby chromowane elementy że by nie było widać żółtych nalotów gdzie trzymały prawdopodobnie jakieś druciki co ułatwiały zanurzanie elementów .
a oto adres gdzie świadczą usługi pracuje tam Polak lecz nie zamienił słowa Patrzył jak bym mu przyszedł prace odebrać
http://www.qualitychrome.co.uk/
Gdyby nie to że mam do HULL daleko To bym rozebrał i podjechał z reklamacją . Lecz czy jest sens Skoro rozbiorę jeszcze raz i Oddam W ręce Polskie W Polsce .
Tak więc uwaga !
Piszę bo wiem że są osoby z Wysp Więc ku przestrodze
Czy takie Zachowanie świadczy o braku chromu na elementach, znikomej warstwie? , czy to jakaś sztuczka z innymi uszlachetniaczami metalu .
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: czw 23 lut 2012, 18:34
autor: Fakir
możliwe że elementy nie były miedziowane przed chromowaniem

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: pt 24 lut 2012, 00:58
autor: Damo 88
Dzięki zapamiętam . Przed następnym Chromowaniem Przestudiuję temat Zanim oddam do ponownego ..

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: pt 24 lut 2012, 07:15
autor: zalew
Podejrzewam ze powodem jest bardzo licha warstwa nałozonego chromu.Po prostu zrobili na odp...i tyle.Gdy warstewka jest nadzwyczaj skromna tak się po prostu dzieje.Koroduje błyskawicznie.Miedziucha polepsza przyczepność,ogólnie pozwala tez zniwelować nierówności elementów przed nałozeniem chromu.Przykładowo,oryginalne chromy na elementach w sportsterze były miedziowane,co nijak nie wpłynęlo na to ze na przykład listwy na błotniku oraz osłonę pasa miałem całą we wzerach.Skoro masz żóltawe ślady po drucikach,to po prostu poskąpili chromu i tak bym zdiagnozował całą sytuację.Swego czasu miałem podobnie na paru elementach,śrubach,nakrętkach gdy oddałem graty do niezbyt przykładającego sie chromownika.Gdybyś nie znalazł alternatywy u siebie,mogę pomóc

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: pt 24 lut 2012, 07:32
autor: Fakir
tak z ciekawości ile zapłaciłeś za chromowanie?
i jakiej wielkości były to elementy?
generalnie chromowanie to nie jest tania zabawa
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: pt 24 lut 2012, 10:13
autor: dixon
nie jest tania, i naprawdę jest niewiele firm które potrafią to konkretnie zrobić.
odpowiednio wyszlifować, wypolerować, położyć odpowiednie ilości miedzi, niklu, chromu itd.
Mój znajomy miał rok temu taką akcje po odrestaurowaniu shlki, chrom zrobiony w jednym z zakładów w warszawie, niby miało być super, a tym bardziej że tanio nie było, a po pół roku, motocykl był dosłownie rudy, nie mówiąc o wściekłości znajomego który go wyciągnął z garażu i zobaczył swoje "wspaniałe" chromy.
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: pt 24 lut 2012, 21:28
autor: Hubu
Nie polecam miedzi pod chromy dla części narażonych na wysokie temperatury. Elementy robią się żółte.
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 02:50
autor: Damo 88
Koszt bez polerowania to 50 Funtów
A oddałem te elementy .

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 10:37
autor: Fakir
nie tanio, i nie drogo.
ja za chromowanie obudowy lampy do nakeda (śr. ok 20cm) zapłaciłem 330zł
według mnie robota była wykonana profesjonalnie
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 11:36
autor: Damo 88
Ja Nie mniej jednak Po takiej usłudze jestem zdania że grubo przepłaciłem . Przed chwilą Dzwoniłem do gościa , przedstawiając się że jestem Polakiem i że wykonał taką usługę Gównianą Dosłownie i podziękowałem

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 12:06
autor: wowo
Pozwolicie Koledzy że dołożę parę słów do waszych wypowiedzi a prowadzę w tej chwili największą galwanizernie w kraju i pracuje w tej branży ponad dwadzieścia lata
1) Podstawa – to materiał jaki chcemy chromować nie może być to stal porowata dziurawa pożarta przez korozje jeżeli ma być stosowane to do warunków zewnętrznych stal powinna być z kwasówki lub z domieszką .
2) Jeżeli nie mamy porządnej gatunkowo stali a chcemy i tak to (coś) chromować pamiętajmy podstawa to dobre przygotowanie powierzchni a więc wyszlifowanie i wypolerowanie
3) Powłoka galwaniczna ma to do siebie że więcej nakłada się na wierzchołku miej w wgłębieniu powłoki nakłada się w mikrometrach a nie milimetrach to nie farba
4) Chrom to warstwa ta biała na samej górze nakłada jej się maksymalnie 0,5μm (dlaczego tak cienka bo chrom to powłoka matowa i przy grubszej była powierzchnia matowa przy zastosowaniu tak cienkiej warstwy tego nie dostrzegamy połysk który widzimy to podwarstwa nikiel błyszczący) powłoka chromu ma swoje ograniczenia odnośnie wgłębności stąd nie dok rycia ekranowania w wgłębieniach otworach załamaniach
5) Na podwarstwie mamy nikiel błyszczący to to żółte to co daje ten błysk to warstwa niklu to już jakieś 20 do 50μm (dlaczego nie grubiej no bo na wierzchołkach narośnie za grubo i zepsuje efekt)
6) Jeżeli chcemy poprawić odporność antykorozyjną stosujemy następną podwarstwę jest to miedz lub nikiel bez wybłyszczaczy który poprawia szczelność w granicach od 20 do 50 μm
Reasumując
nie wszystko się da się chromować co sobie wymyślimy podstawa to surowiec jak zlecamy chromowanie to pytajmy z przygotowaniem czy bez i do czego mato służyć to co rdzewieje to nie chrom a nasz surowiec chrom nie żółknie od miedzi a po prostu przebija podwarstwa niklu (wytarta spalona niedokryta)
Pozdrawiam
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 12:28
autor: dixon
wowo, jeśli można, to prosiłbym o jakieś dokładne namiary twojego zakładu. będzie to dla mnie, jak dla innych tutaj na forum, cenny uważam kontakt, tym bardziej, ze osobiście zajmuję się zabytkowymi motocyklami i chromowanie etc. elementów w nich to b.częsta sprawa. Dorzucę tylko od siebie to, że np. w zabytkach, b. ciężko o dobry materiał, bez wżerów itp. po tylu latach;) dlatego b. ważne jest właśnie odpowiednie przygotowanie danej części (wypolerowanie, szlifowanie) co w b. wielu zakładach jest wogóle nie robione, lub bardzo pobieżnie, niedokładnie, co daje na końcu efekt jaki daje;) a czego miedź, nikiel, chrom nie pokryje - wżerów, rys od szlifowania etc.
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 12:32
autor: Hubu
O to znizki beda dla ownersow

Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 17:41
autor: wowo
Panowie nie pisałem tego w celach reklamowych bo nie zajmujemy się usługami mamy własna produkcje napisałem to w celu rozjaśnienia tematu jeżeli chodzi o antyki to zupełnie inny temat to się robi zupełnie inaczej mój znajomy mawia to pier...ogia
pokrótce wygląda to tak kładziesz miedz na oczywiście oczyszczoną maksymalnie wygładzoną powierzchnie około 50um polerujesz tak długo aż wyrównasz powierzchnie będzie idealnie gładka oczywiście uważając by nie przetrzeć do gołego metalu jeżeli nie jest to powtarzamy jeszcze raz to samo aż do skutku kiedy powierzchnia będzie już idealnie gładka zatrawiamy niklujemy no i chromujemy
Re: Angielski CHROM Rdzewiejący
: sob 25 lut 2012, 20:48
autor: Damo 88
Dzięki za Odp. i parę spostrzeżeń od siebie
