paliwo dostaje sie do silnika

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
george
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 17 gru 2010, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mroków/Warszawa

paliwo dostaje sie do silnika

Post autor: george » śr 13 kwie 2011, 15:49

Witam tydzien jestem posiadaczem rc 46. Dopiero poznaje ten motocykl chociaż miałem juz okazje go rozebrac (naprawa termostatu). Motocykl nie trzymal odpowiedniej temeratury wiec wymienilem termostat, dodatkowo zauważylem ze w oleju znajduje sie benzyna. Po wymianie termostatu, filtrow i oleju postanowilem sprawdzic czy benzyna bedzie sie przedostawac do miski olejowej. Zrobilem 200km na raz silnik utrzymywal temp. 75 stopni dodatkowo wlalem srosek do czyszczenia wtryskiwaczy. Po powrocie do domu stwierdzilem ze oleju nie przybylo ale dla pewnosci odkrecilem korek wlewu oleju i przystawilem do wlewu zapalona zapalniczke po chwili z zapalil sie plomien taki jak z palnika. Silnik byl cieply tuz po jezdzie. I teraz moje pytanie czy ktos robil kiedys podobny test i jaki byl efekt.

Ps. jezeli nie byloby to problemem prosilbym o wykonanie przez was tego testu i podzielenie sie wynikami. Silnik musi byc cieply tuz po jezdzie potem juz u mnie sie nie zapala.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 13 kwie 2011, 16:12

1. wymieniales olej ?
2. 75 stopni to za malo - nie domyka sie termostat
3. zapalniczka??!!
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
woju27k
teksciarz
teksciarz
Posty: 108
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
Imię: Mariusz
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Post autor: woju27k » śr 13 kwie 2011, 16:17

75 to za mało? w ciepłe dni trzyma mi kolo 80 C a jak jezdzilem gdzies w granicach 7 stopni to 68-70. Myślicie że za mało?
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem

george
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 17 gru 2010, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mroków/Warszawa

Post autor: george » śr 13 kwie 2011, 16:20

tak olej ma przejechane 200km wymieniuony z filtrem.
termostat nepewno sie domyka sprawdzany wiele razy w garnku paza tym chlodnice sa zimne do puki silnik nie osiagnie 78 stopni wtedy termostat puszcza duzy obieg cieczy. Tak odkrecamy wlew oleju na cieplum silniku i przystawiamy do dziury zapalona zapalniczke jezeli pochwile zapali sie to znaczy ze w silniu sa opary benzyny. jesli mozesz to sprawdz u siebie. pytam bo nie wiem czy to jest normalne czy mam cos skopane. Ile masz stopni jak jedziesz skoro 75 to za malo???

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 13 kwie 2011, 16:24

Mnie zawsze trzyma wiecej jak 78 stopni, nawet kiedy jest bardzo zimno nigdy nie spada pinizej 76 stopni , a kolega z zapalniczka to pojechał , nie wpadłbym na taki hardkorowy pomysł.
Nie wydaje i sie zeby to była beznzyna bo ktoredy sie miała by dostać ? predzej płyn chłodniczy sie dostanie , Ne kombinuj z zapalniczkami bo wylecisz w powietrze, namaluj sobie na oczku od oleju kreske zmywalnym markerem i przejedz ze 300Km i kontrola.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

george
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 17 gru 2010, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mroków/Warszawa

Post autor: george » śr 13 kwie 2011, 16:38

kolego szatan wiel jak wyglada plyn chlodniczy w oleju. to nie plyn tylko opary benzyny. jak sie dostaja np: przez pierscienie lejacy wtrysk, niedogrzany silnik. Nic w powietrze nie wyleci ludzie... Tak napewno sprawdzisz czy opary sa w skrzyni korbowej, bo wachac to mozna kwietki tylko. tak jak napisalem przejechalem 200 km i oleju nie przybylo. Wczesniej po 250 bylo go znacznie wiecej (przed naprawa termostatu. sprawdzi ktos ta zapaliniczka po jedzie czy nie???

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 13 kwie 2011, 16:46

viewtopic.php?t=6792&highlight=termostat

nie muszę chyba przypominać że właściwa temperatura pracy silnika benzynowego to przedział 80-100 stopni C.

Sprawdź sobie w samochodzie jeśli posiadasz taki.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

george
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 17 gru 2010, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mroków/Warszawa

Post autor: george » śr 13 kwie 2011, 17:03

Panowie samochod to samochod posiadam ale tam jest tylko podzialka bez stopni (bmw e46) kolega w R1 z 2009 roku tez podczas jazdy ma 75 inny w RSV tez 75. Zreszta temperature zostawmy w spokoju viewtopic.php?t=3290 . Chodzi o opary w skrzyni korbowej tuz po jezdzie czy jest to normalne czy nie. Jak sprawdzic wlasnie zapalniczka chyba inaczej sie nie da.

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » śr 13 kwie 2011, 19:01

Chyba sam sprawdzę z tą zaplniczką...ciekawe. Jak jest zimno to ja mam podczas normalnej jazdy 76 stopni i to jest moim zdaniem normalne. Niektórzy mogą mieć więcej, bo cały czas dają w panik to się od razu robi gorąco :mrgreen:

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 13 kwie 2011, 19:45

[ Dodano: |13 Kwi 2011|, o 19:48 ]
george pisze:Po powrocie do domu stwierdzilem ze oleju nie przybylo ale dla pewnosci odkrecilem korek wlewu oleju i przystawilem do wlewu zapalona zapalniczke po chwili z zapalil sie plomien taki jak z palnika
Kolego z kąt takie głupie pomysły?? :shock:

[ Dodano: |13 Kwi 2011|, o 19:50 ]
Piotrek82 pisze:Chyba sam sprawdzę z tą zaplniczką...ciekawe. Jak jest zimno to ja mam podczas normalnej jazdy 76 stopni i to jest moim zdaniem normalne. Niektórzy mogą mieć więcej, bo cały czas dają w panik to się od razu robi gorąco :mrgreen:


przecież zaraz jest bak paliwa-i opary benzyny ! bez przesady ! po reszto nagrzany olej też jest łatwopalny, jak nie chcesz spalić sobie motocykla to nie radzę z takimi pomysłami.

Awatar użytkownika
Heno
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: sob 20 cze 2009, 22:20
Imię: Henryk
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk/Łęgowo

Post autor: Heno » śr 13 kwie 2011, 21:18

Na razie nie kombinuj,będzie ciepło to zrób chociaż ze 3000 km, i wtedy zobacz czy ci oleju przybyło,temperatura silnika tak jak wyżej ,jak przyciskasz to jest 80 i więcej a spokojna jazda 77,76 st. w chłodne dni nawet 73,74 ,pojeździj najpierw zanim coś spieprzysz,z termostatem ci poradziłem to zaufaj,daj szanse motorkowi,i na boga nie sprawdzaj tylko zapalniczką ile masz oktanów w zbiorniku paliwa.
Uważaj na drodze, bo inni chcą ci zrobić krzywdę.

george
bywalec
bywalec
Posty: 33
Rejestracja: pt 17 gru 2010, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mroków/Warszawa

Post autor: george » śr 13 kwie 2011, 22:59

Piotrek82 to jak sprawdzisz to daj znac. Przesadzacie jakas eksplozja nie wchodzi w grę zbiornik tez sie nie zapali poniewaz pala sie tylko opary a nie paliwo w stanie cieklym tak wiec wzucając zapalniczke nawet do baku nie nastapi zadna eksplozja po prostu beda sie palic opary przy korku. Cykory jestescie:D

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » śr 13 kwie 2011, 23:09

george pisze:wzucając zapalniczke nawet do baku nie nastapi zadna eksplozja po prostu beda sie palic opary przy korku. Cykory jestescie:D
ciekawa teoria moze przy pełnym a zalej pół i sprwdź zapalniczką napewno będziesz zadowolony z efektów, i nie opowiadaj takich głupot. Wg Twojej teorii weź od jakiegoś kolegi przepracowany olej z moto gdzie jest pewne że nie ma paliwa w nim podgrzej go w garze na kuchence do 75 C i zapal. Opisz później czy się palił czy nie, albo wlej do ogniska zimny i zobaczysz czy mocniej zacznie się palić :mrgreen:
ZKL

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 13 kwie 2011, 23:14

nie życzę ci żebyś zobaczył jak się pala opary , ja przeżyłem coś takiego i powiem ci ze jak dla mechanika to kiepsko mieć poparzone ręce przez miesiąc nic nie móc zrobić oczywiście brak brwi i rzęs ,grzywki to już takie drobne sprawy i paliły się opary oleju , ja bym odpuścił zabawy z ogniem :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » śr 13 kwie 2011, 23:16

a ja po tej próbie proponuje załozyc dział "KU PRZESTRODZE" oczywiście z materiałem dydaktycznym w postaci zdjęć i filmów
ZKL

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości