Strona 1 z 1

Poluzowany ciężarek przy kierownicy a wpływ na jazdę?

: śr 13 kwie 2011, 12:52
autor: globe11
Szanowne Koleżanki i Koledzy mam pytanie czy poluzowany ciężarek przy kierownicy ma wpływ na prowadzenie motoru?

Pytanie dla większości z Was pewnie głupie, ale uzasadniam :)
Miałem okazję się przejechać VFRką i chciałem wypróbować czy jedzie prosto "przy puszczonej kierownicy" miałem wrażenie jednak, że mnie ściąga. Na parkingu zauważyłem, że prawy ciężarek kierownicy był poluzowany (wkrętak można było palcami dokręcać).
Czy ten ciężarek mógł być przyczyną mojego odczucia?
Czy lepiej poszukać jakiejś innej przyczyny?

Wiem :(
najprościej było by dokręcić ciężarek i się znów przejechać, ale nie miałem już takiej możliwości :)

: śr 13 kwie 2011, 12:58
autor: Gregory
Teoretycznie ma wpływ, ale w praktyce raczej wątpie. Zobacz czy tłoczki na tej stronie gorzej odbijają

: śr 13 kwie 2011, 13:10
autor: Chris-Zg
Mi sie wydaje ze to czysty przypadek... Sprawdz moze czy oska jest prosta, moze cos z lozyskami glowki ramy lub kola. Sprawdz tez tak jak Gregory powiedzial tloczki na tej stronie.

: śr 13 kwie 2011, 13:28
autor: juhass
Ciężarek na 100% nie spowoduje takich objawów, szczególnie ten poluzowany- nawet jego zupełny brak wątpię żeby wpływał na ściąganie moto. Ciężarek ma tłumić drgania kierownicy i to cała jego rola w zasadzie.
Moim zdaniem, jeśli czujesz że moto _delikatnie_ ściąga to potestuj to na różnej nawierzchni, sprawdź czy sam równo siedzisz na nim.
Przyczyn rzeczywistego ściągania moto może być wiele- opona, felga, łożyska, tarcze, krzywo skręcone półki aż po krzywe półki i ramę i jeszcze wiele innych...

: śr 13 kwie 2011, 13:58
autor: globe11
Oki dziękuję Panowie....

: śr 13 kwie 2011, 14:32
autor: PETER
juhass pisze:sprawdź czy sam równo siedzisz na nim.
i to jest ważne

: śr 13 kwie 2011, 21:31
autor: Heno
Jak cię ściąga to zawróć i jedz w drugą stronę aby wykluczyć boczny wiatr biorąc bod uwagę wszystkie czynniki jak wyżej głównie krzywiznę drogi nawet drobne wgniecenia po tirach.

: śr 13 kwie 2011, 22:16
autor: emil
zazwyczaj ściąga w prawo :D z racji profilu drogi, najlepiej sprawdzić na prostym kawałku dwupasmówki i nie przy 40km/h ;)

: czw 14 kwie 2011, 15:54
autor: kiciol
Ja jeździłem swoją poprzednią sporo czasu bez ciężarka, bo mi się odkręcił i zgubiłem, i żadnej różnicy nie odczuwałem.

: pt 15 kwie 2011, 20:37
autor: Groszek
emil pisze:najlepiej sprawdzić na prostym kawałku dwupasmówki i nie przy 40km/
na dwupasmówce tez może ściągać w prawo, bo ma takie samo pochylenie jak prawy pas jednojezdniowej drogi. :)
pzdr

: pt 15 kwie 2011, 22:18
autor: emil
Groszek pisze:na dwupasmówce tez może ściągać w prawo, bo ma takie samo pochylenie jak prawy pas jednojezdniowej drogi.
pzdr
to niech jedzie na lotnisko 8)

: pt 15 kwie 2011, 23:46
autor: Fankas
podejzewam ze tam tez bedzie lekki spad coby woda nie stala na pasie :P

moral- kiepskiej baletnicy to i rąbek u spódnicy :P