Technika zmiany biegów
: pn 11 paź 2010, 23:41
Hej 
W mój poprzedni motocykl po jakimś czasie tak się wczułem, że potrafiłem zmieniać biegi góra / dół niemal bezgłośnie. W górę szybciutko, ruchy zsynchronizowane, przepustnica na pół sekundy zamknięta i bieg był zapięty. Redukcja z międzygazem i wszystko cacy
VFRą już trochę zrobiłem, a nadal mi to chyba do końca jednak nie wychodzi. W górę tak samo: w momencie naciśnięcia sprzęgła zamykam przepustnicę, wrzucam bieg i po pół sekundy operacja zakończona. Redukcja jak powyżej i też mi zwykle wychodzi, ale...
No właśnie
Mimo, że staram się to wszystko ćwiczyć, to i tak przy prawie każdej zmianie biegu góra / dół słyszę ciche stuknięcie, a dałbym sobie rękę uciąć, że w poprzednim moto mi wszystko wchodziło cichutko. Nie wali głośno, ale mimo wszystko mam poczucie, jakby mi gdzieś brakowało precyzji albo płynności. Dodatkowo, przy wpinaniu wyższego biegu, czasem słyszę jedno stuknięcie po wpięciu i drugie, jak dodam gazu. Zupełnie, jakbym miał luz gdzieś na wałkach skrzyni biegów
Zwalam jednak trochę winy na łańcuch, bo (Ameryki tutaj nie odkrywam) wszystko dzieje się fajniej, kiedy napęd jest dopiero co wyregulowany 
Dobra, ale dość monologu: chciałem się zapytać, czy w VFRce może jest tak, że po prostu za cholerę się nie da zmieniać biegów absolutnie bezgłośnie?
Nie chcę szukać dziury w całym za wszelką cenę 
I drugie: załóżmy że jedziemy sobie na dwójce, opieramy stopę na dźwigni biegów w celu zmiany na trójkę i... Czy u was wyczuwalny jest delikatny luz na dźwigni biegów, czy jest ona idealnie na sztywno podczas jazdy?
Takie trochę głupie te moje pytania, ale zawsze warto się z techniki jazdy ewentualnie podszkolić jednak

W mój poprzedni motocykl po jakimś czasie tak się wczułem, że potrafiłem zmieniać biegi góra / dół niemal bezgłośnie. W górę szybciutko, ruchy zsynchronizowane, przepustnica na pół sekundy zamknięta i bieg był zapięty. Redukcja z międzygazem i wszystko cacy

VFRą już trochę zrobiłem, a nadal mi to chyba do końca jednak nie wychodzi. W górę tak samo: w momencie naciśnięcia sprzęgła zamykam przepustnicę, wrzucam bieg i po pół sekundy operacja zakończona. Redukcja jak powyżej i też mi zwykle wychodzi, ale...
No właśnie



Dobra, ale dość monologu: chciałem się zapytać, czy w VFRce może jest tak, że po prostu za cholerę się nie da zmieniać biegów absolutnie bezgłośnie?


I drugie: załóżmy że jedziemy sobie na dwójce, opieramy stopę na dźwigni biegów w celu zmiany na trójkę i... Czy u was wyczuwalny jest delikatny luz na dźwigni biegów, czy jest ona idealnie na sztywno podczas jazdy?
Takie trochę głupie te moje pytania, ale zawsze warto się z techniki jazdy ewentualnie podszkolić jednak
