Po rozgrzaniu spadają jałowe i silnik gaśnie

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Po rozgrzaniu spadają jałowe i silnik gaśnie

Post autor: adjar » pn 14 cze 2010, 14:03

Coś się u mnie niedobrego dzieje z jałowym. W miarę nagrzewania silnika obroty spadają, od nieco za wysokich gdy nie jest dobrze rozgrzany do, chyba tak powyżej 90 stopni, poniżej 1000. Co gorsza, gdy się mocno nagrzeje, zdarza mu się zgasnąć, gdy zamknę gaz, więc jazda w korku staje się dodatkowo stresująca.
Dodatkowo dziwne jest to, że czasami wystarczy wcisnąć sprzęgło i bez problemu odpala, ale czasami nie kręci - i muszę wbić na luz, wtedy od razu pali.
Myślałem że to coś z czujnikiem temperatury lun stykami (tak swoja drogą, gdzie on jest i jak się najłatwiej do niego dobrać?) , ale ten problem z odpalenie na biegu trochę mnie dziwi.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 14 cze 2010, 21:18

zdaje się ze woła o synchro ,sprawdzenie elektryki połączenia masowe {zmiana temperatur zmiana oporu} i sprawdź włączniki -boczna podstawka ,dźwignia sprzęgła
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » śr 16 cze 2010, 12:47

Synchro niedawno robione, najprawdopodobniejsze wydają mi się właśnie kontakty - oby nie coś poważniejszego.

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » śr 16 cze 2010, 22:04

zxzxcxzxczxczxc
Ostatnio zmieniony wt 10 sie 2010, 19:46 przez MCHN, łącznie zmieniany 1 raz.

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » czw 17 cze 2010, 12:28

U mnie objawy nie do końca są takie same, bo u mnie obroty na jałowym nie spadają jak pochodzi na gorącym - tylko jakby w całym zakresie są zależne od temp. Po prostu gdy jest mocno nagrzany, są one już zdecydowanie za niskie. I nie mam problemów z odpałem na gorącym - pali bez problemu (poza tym, że jak pisałem, czasami nie kręci na biegu, ale po wrzuceniu luzu - bez problemu).
A z tym Twoim aku to dziwne. Piszesz że ładowanie masz OK, a po tym jak moto pochodził, napięcie na aku spadło. Przy dobrym ładowaniu nie ma prawa, w końcu napięcie ładowania jest znacznie wyższe. Słabe aku może, jak postoi, stracić napięcie, ale od razu po ładowaniu powinien mieć więcej (skoro daje się naładować). Więc może jednak z tym ładowaniem nie do końca OK.
U mnie aku po jeździe też jest ciepły - ale myślę, że to normalne (chyba ?), bo w końcu leży nad silnikiem.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 17 cze 2010, 16:13

Panowie,ja miałem takie objawy po zimie,moto zimne to odpalało od strzała,chodzi wszystko ładnie pięknie aż do złapania normalnej temperatury pracy,a gdy ta juz wskoczyła silnik gasł i nie szło go odpalić,dopiero gdy wystygł to zapalał,wina był moduł zapłonowy,prawdopodobnie padł od mrozów bo moto stało w nieogrzewanym garazu blaszanym :cry: .Po wymianie modułu wsio ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » pt 18 cze 2010, 11:25

Powtarzam - u mnie z odpałem na gorącym nie ma problemu :) A gaśnie tylko na jałowym, gdy dodaję gazu jest OK. Natomiast jałowe na gorącym potrafią zejść do 800 czy może i mniej.

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » pt 18 cze 2010, 13:02

sprawdz czy nie spadl przypadkiem wezyk, ktory dochodzi do airboxa z prawej strony o malenkiej srednicy. W sumie u mnie spadl on i zaczela migac kontrolka FI, ale sprawdz dla pewnosci, bo u mnie jak byl zsuniety to moto wlasnie nie dawalo rady na jalowych obrotach. Po podpieciu weza wszystko zaczelo sie stabilizowac.

Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pt 18 cze 2010, 13:18

adjar, miszczu. Nie odpala Ci na biegu, bo nie moze odpalic, po to jest kontrolka luzu. :) Zakladam, ze odpalasz z wcisnietym sprzeglem wtedy, a on nie chce - zapewne krancowka przy klamce sprzegla zdechla i moto nie wie, ze jest wcisniete.

A co do gasniecian a goracym, dyskutowalismy o tym we Wdzydzach z Andrzejem - rozlozyc polaczenia elektryczne i dobrze wyczyscic... bo to najprawdopodobniej problem z automatycznym ssaniem.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » pt 18 cze 2010, 13:47

Oczywiście że z wciśniętym :) Dziwne jest to, ze czasami odpala, czasami nie, i że ma to miejsce, gdy silnik jest gorący - a czujnik przy klamce raczej się nie rozgrzewa od silnika specjalnie :) Co nie znaczy, ze sprawdzić nie warto, może to nie tyle sam czujnik, co kabelki od niego.
Automatyczne ssanie - to chyba na zimnym. Na gorącym wszak ssania już nie potrzebujesz.
A że to najpewniej połączenia, to tak podejrzewam, ale zanim zacznę maszynę rozbierać, to wolę popytać o opinię, coby za jednym rozebraniem wszystko sprawdzić :) Zdejmowanie owiewek to mała frajda.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pt 18 cze 2010, 23:07

Prawda Adaś, jakoś też nie mam wiekszej checi platikow demontowac.
Wiesz, mowiac "automatyczne ssanie" mam na mysli ogolnie silnik krokowy. Moze ten dziad fiksuje...? Mysle, ze to jest punkt, od ktorego warto byloby zaczac.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości