A o jakim ruchu mowa? Co chciałbyś fotografować? Inne szkło będzie na zawody enduro, a inne do wyścigów po czarnym. Dla ruchomych motywów jest jedna wspólna zasada - im więcej światła tym lepiej. Czyli szukaj jak najjaśniejszych obiektywów. Niestety to oznacza drogich. Cena szybciej rośnie z jasnością niż np z ogniskową szkieł.adi610 pisze:trochę odbiegam od tematu ale jakich słoików używacie i do czego.
Np. co najlepsze do robienia zdjęć kiedy obiekt jest w ruchu
Lustrzanka cyfrowa na moto???
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- MadziX
- stary wyjadacz
- Posty: 3123
- Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
- Imię: Magdalena
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Kontakt:
ja może źle czynię, ale świetnie mi się fotografuje mojego psa ( sorry za ten przykład ale to najczęściej fotografowany przeze mnie ruchomy obiekt
) teleobiektywem (Sigma 70-300) - łapię go oczywiście z daleka, choć i czasem z bliska, teleobiektyw daje super reporterski efekt i zdjęcia wychodzą specyficznie wyostrzone..no i sukces, że są bez problemu ostre, no i w ogóle jakieś takie fajne 
Adi co do obiektywów miałam też Sigmę 17-35mm , ale sprzedaliśmy bo jakos nam nie pasił...


Adi co do obiektywów miałam też Sigmę 17-35mm , ale sprzedaliśmy bo jakos nam nie pasił...

- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I to już ważna informacja. Masz zapewne na myśli widok na bok motocykla, tło rozmyte a główny motyw ostry. Tzw. panoramowanie.adi610 pisze: Bardzo pomocna wypowiedź, ale jak nazywa się ten parametr ?
Głównie chodzi o zdjęcia moto na drodze, podczas normalnej jazdy ...
Przymierzam się do tego tematu. Czekam na okazję. Chcę spróbować z obiektywem 70-200 F/4. Obawiam się jednak, że może być za ciemny.
Ten parametr to jasność oznaczana zazwyczaj np f/2.8 , f/1.4, f/4.0. Czym niższa wartość tym lepszy obiektyw. W skrócie jest to stosunek średnicy przysłony do ogniskowej.
Poszukaj w takim razie czegoś z Sigmy, koniecznie z napędem HSM. Sigma swego czasu wypożyczała szkła do testów. Problem w tym, że w Wawie

Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No i tu się objawia wada (a może zaleta) Canona. Obiektyw który podałeś nie ma napędu USM (HSM w Sigmie) - czyli ma stosunkowo wolny autofocus. Moim zdaniem to dyskwalifikuje go jako szkło do ruchomych obrazów. Ale nie miałem styczności z tym modelem więc mogę się mylić. Czasami amatorskie obiektywy bywają równie szybkie co profi. Do tego nie jest za jasny i bardzo szybko poczujesz, jak bardzo Cię to ogranicza. Niestety przy tej ogniskowej trudno jest nadrobić brak światła lampą
Tu niestety trzeba zapolować na coś z tej grupy :
http://www.fotorimex.pl/product.php/838 ... ro_hsm.htm
Poniżej moje pierwsze nieudolne próby panoramowania.
Dwa pierwsze zdjęcia z 70-200 f/4.0, no i tutaj niestety trochę za niskie prędkości aby ładnie rozmyło tło.
Trzy następne fotki z kitowym szkłem 17-85. Także za wolno, bo z dziećmi z DD.

Tu niestety trzeba zapolować na coś z tej grupy :
http://www.fotorimex.pl/product.php/838 ... ro_hsm.htm
Poniżej moje pierwsze nieudolne próby panoramowania.
Dwa pierwsze zdjęcia z 70-200 f/4.0, no i tutaj niestety trochę za niskie prędkości aby ładnie rozmyło tło.
Trzy następne fotki z kitowym szkłem 17-85. Także za wolno, bo z dziećmi z DD.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Roadrunner
- pisarz
- Posty: 463
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
- Imię: Pawelec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
MadziX jaki masz model tego tele Sigmy, ten podstawowy czy APO??? i jak wychodza fotki z ogniskowa powyzej 200, łatwo z reki zrobic ostre foto czy przydala by sie stabilizacja? jak sie odbije finansowo to chcialem sobie kupic jakies tele
cos mi sie wydaje ze PETER chcial zwrocic nasza uwage na foto ktore ma w awatarze z super ostroscia i rozmytym tłem
ładne, ładne
cos mi sie wydaje ze PETER chcial zwrocic nasza uwage na foto ktore ma w awatarze z super ostroscia i rozmytym tłem

ładne, ładne

- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
a powymandrzam sie troszkę... bo lubię
tzw. prędkość zadziałania autofocusa zależeć będzie od kilku innych czynników, a nie tylko prędkości silnika napędzającego soczewki USM, HSM czy SWM u nikona.
Najsampierw układ autofocusa musi dokonać pomiaru detekcji fazowej (trudne słowo
) osobno dla kazdego czujnika AF w zależności od ilości czujników zajmuje to trochę czasu.
Czujniki są uczulone na linie poziome lub pionowe oraz tzw. krzyżowe (horyzontalno- wertykalne) czujniki mogą mieć mniejsza i większa czułość - niektóre działają tylko przy odpowiedniej jasności tzn np. dla przysłony 2.8.
Czas pomiaru ostrości zależy od procesora, algorytmów, czułości i ilości czujników i warunków kontrastu sceny.
W tym czasie silnik obiektywu przesuwa soczewki aby złapać moment największego kontrastu czyli maksymalnej ostrości. Im szybciej to robi tym szybciej ostrość zostanie ustalona. Silniki pierścieniowe o wysokim momencie obrotowym USM (ultrasonic motor - wymyślone przez Canona) oraz HSM (Hyper Sonic Motor) Sigmy czy SWM (Silent Wave Motor) Nikona (skopiowane rozwiązanie
) ułatwiają i przyspieszają ten proces, ale jeśli procek słaby, algorytm do du.py i czujniki liche to sam silnik może kręcić do usrebrzonej starości.
Istotne tez jest aby grupa soczewek odpowiedzialnych za ustawienie ostrości miała małe wymiary i była lekka.
Ale zaawansowane lustrzanki oprócz trybu fotografowania z zablokowanym trybem ostrości. Póki nie złapie ostrości migawka nie zostanie zwolniona posiadają tez tryby tzw. Predictive Autofocus :
* AI Servo (Canon) Artificial Intelligence
* Continuous Servo Autofocus (Nikon)
* Focus Tracking (Olympus)
jest to tryb przewidywania gdzie znajdować się będzie obiekt poruszający sie dowolną trajektorią w momencie kiedy rzeczywiście zwolniona zostanie migawka bo od czasu naciśnięcia spustu do jej otworzenia może minąć tyle czasu, że obiekt wyjdzie juz poza głębie ostrości i zipa dumna
to juz jest wyższa szkoła jazdy. I rzeczywiście wymagany jest do tego szybki silnik ale także powyższe składowe systemu.
I kolejna informacja dosyć istotna. Aparaty cyfrowe posiadają zwłokę akwizycji od naciśnięcia spustu do zwolnienia migawki - elektronika ma swoje ograniczenia i zanim jest gotowa przygotuje system do odczytu np. 20 000 000 punktów przetransmituje, obrobi, zapamięta itd itp mija troszku czasu. W analogu jeb - spada migawka, a klisza naświetla się błyskawicznie. Niezaprzeczalna wyższość analoga
Konkluzja? chcesz szybkiego AF?
Canon 1VHS + 70-200/2.8L IS nie ma szybciej
co do stabilizacji obrazu - trzeba wziąć pod uwagę, że system stabilizacji obrazu - panoramę może potraktować jako drgania w płaszczyźnie poziomej i będzie próbował nadganiać układem żyroskopowym co spowoduje "skoki" i "zatrzymania" obrazu. Canon ma w lepszych obiektywach tzw. IS mode 2 - przy panoramowaniu ignoruje ten ruch a stabilizuje wyłącznie drgania pionowe. Bez tego trybu trudno przy włączonej stabilizacji rozmyć tło za poruszającym się obiektem. Chyba że IS wyłączymy.
i przyczynek do dyskusji nad wyższością Atari nad Commodore czy odwrotnie
:
(Canon Nikon czy jeszcze co innego?)
kamienie milowe Canona na polu innowacyjności
- 1961 Canon 50mm f/0,95 kto wie co oznacza f doceni wartość 0.95
- 1964 FL 19mm f/3,5 super szeroki kąt
- 1969 szkło niskodyspersyjne z dodatkiem fluorytu (sztuczny kryształ) FL-F 300mm f/5,6
- 1971 FD 55mm f/1,2 AL pierwszy na świecie asferyczny obiektywem obsługujacy podgląd w lustrzankach i wyposazonym w automatyczne sterowanie przysłona
- 1973 TS 35mm f/2,8 SSC obiektyw z pochylana i przesuwana osią optyczną Tilt and shift (do korekcji perspektywy i głębi ostrości)
- FD 35-70mm f/2,8-3,5 SSC pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw uznany przez profesjonalistów za dorównujący jakością o. stałoogniskowym dzięki nowatorskiej konstrukcji ruchu grup soczewek przedniej i tylnej bez zmiany długości obiektywu
- silnik USM (kopiowany przez najlepszych)
- wieloczujnikowy pomiar AF (dzis kopiowany przez wszystkich)
- system EOS brak połączeń mechanicznych pomiędzy obiektywem a korpusem (teraz kopiowany przez wszystkich)
- 1995 EF 75-300mm f/4-5,6 IS USM pierwszy obiektyw ze stabilizacją obrazu
- białe pokrycie obiektywów - niby nic ale mniejsza wrażliwość na nagrzewanie korpusi i jego temriczne wydłużenie. Niby nic a trzeba na to wpaść
- EF 400mm f/4 DO IS USM - DO zastosowanie wielowarstwowych dyfrakcyjnych elementów optycznych pionierskie rozwiązanie jak dotąd nikt tego jeszcze nie skopiował
i wiele wiele innych
ale to jak już kto lubi
cenie obiektywy L za niesamowita plastykę - nie do podrobienia. Nie mam krzty talentu, a zdjęcia wychodzą lepsze niż u Gazowatego
a jeśli masz wątpliwości co wybierają profesjonaliści?
to se popisałem

tzw. prędkość zadziałania autofocusa zależeć będzie od kilku innych czynników, a nie tylko prędkości silnika napędzającego soczewki USM, HSM czy SWM u nikona.
Najsampierw układ autofocusa musi dokonać pomiaru detekcji fazowej (trudne słowo

Czujniki są uczulone na linie poziome lub pionowe oraz tzw. krzyżowe (horyzontalno- wertykalne) czujniki mogą mieć mniejsza i większa czułość - niektóre działają tylko przy odpowiedniej jasności tzn np. dla przysłony 2.8.
Czas pomiaru ostrości zależy od procesora, algorytmów, czułości i ilości czujników i warunków kontrastu sceny.
W tym czasie silnik obiektywu przesuwa soczewki aby złapać moment największego kontrastu czyli maksymalnej ostrości. Im szybciej to robi tym szybciej ostrość zostanie ustalona. Silniki pierścieniowe o wysokim momencie obrotowym USM (ultrasonic motor - wymyślone przez Canona) oraz HSM (Hyper Sonic Motor) Sigmy czy SWM (Silent Wave Motor) Nikona (skopiowane rozwiązanie

Istotne tez jest aby grupa soczewek odpowiedzialnych za ustawienie ostrości miała małe wymiary i była lekka.
Ale zaawansowane lustrzanki oprócz trybu fotografowania z zablokowanym trybem ostrości. Póki nie złapie ostrości migawka nie zostanie zwolniona posiadają tez tryby tzw. Predictive Autofocus :
* AI Servo (Canon) Artificial Intelligence

* Continuous Servo Autofocus (Nikon)
* Focus Tracking (Olympus)
jest to tryb przewidywania gdzie znajdować się będzie obiekt poruszający sie dowolną trajektorią w momencie kiedy rzeczywiście zwolniona zostanie migawka bo od czasu naciśnięcia spustu do jej otworzenia może minąć tyle czasu, że obiekt wyjdzie juz poza głębie ostrości i zipa dumna

I kolejna informacja dosyć istotna. Aparaty cyfrowe posiadają zwłokę akwizycji od naciśnięcia spustu do zwolnienia migawki - elektronika ma swoje ograniczenia i zanim jest gotowa przygotuje system do odczytu np. 20 000 000 punktów przetransmituje, obrobi, zapamięta itd itp mija troszku czasu. W analogu jeb - spada migawka, a klisza naświetla się błyskawicznie. Niezaprzeczalna wyższość analoga

Konkluzja? chcesz szybkiego AF?
Canon 1VHS + 70-200/2.8L IS nie ma szybciej

co do stabilizacji obrazu - trzeba wziąć pod uwagę, że system stabilizacji obrazu - panoramę może potraktować jako drgania w płaszczyźnie poziomej i będzie próbował nadganiać układem żyroskopowym co spowoduje "skoki" i "zatrzymania" obrazu. Canon ma w lepszych obiektywach tzw. IS mode 2 - przy panoramowaniu ignoruje ten ruch a stabilizuje wyłącznie drgania pionowe. Bez tego trybu trudno przy włączonej stabilizacji rozmyć tło za poruszającym się obiektem. Chyba że IS wyłączymy.
i przyczynek do dyskusji nad wyższością Atari nad Commodore czy odwrotnie

(Canon Nikon czy jeszcze co innego?)
kamienie milowe Canona na polu innowacyjności

- 1961 Canon 50mm f/0,95 kto wie co oznacza f doceni wartość 0.95

- 1964 FL 19mm f/3,5 super szeroki kąt
- 1969 szkło niskodyspersyjne z dodatkiem fluorytu (sztuczny kryształ) FL-F 300mm f/5,6
- 1971 FD 55mm f/1,2 AL pierwszy na świecie asferyczny obiektywem obsługujacy podgląd w lustrzankach i wyposazonym w automatyczne sterowanie przysłona
- 1973 TS 35mm f/2,8 SSC obiektyw z pochylana i przesuwana osią optyczną Tilt and shift (do korekcji perspektywy i głębi ostrości)
- FD 35-70mm f/2,8-3,5 SSC pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw uznany przez profesjonalistów za dorównujący jakością o. stałoogniskowym dzięki nowatorskiej konstrukcji ruchu grup soczewek przedniej i tylnej bez zmiany długości obiektywu
- silnik USM (kopiowany przez najlepszych)
- wieloczujnikowy pomiar AF (dzis kopiowany przez wszystkich)
- system EOS brak połączeń mechanicznych pomiędzy obiektywem a korpusem (teraz kopiowany przez wszystkich)
- 1995 EF 75-300mm f/4-5,6 IS USM pierwszy obiektyw ze stabilizacją obrazu
- białe pokrycie obiektywów - niby nic ale mniejsza wrażliwość na nagrzewanie korpusi i jego temriczne wydłużenie. Niby nic a trzeba na to wpaść

- EF 400mm f/4 DO IS USM - DO zastosowanie wielowarstwowych dyfrakcyjnych elementów optycznych pionierskie rozwiązanie jak dotąd nikt tego jeszcze nie skopiował

i wiele wiele innych
ale to jak już kto lubi

cenie obiektywy L za niesamowita plastykę - nie do podrobienia. Nie mam krzty talentu, a zdjęcia wychodzą lepsze niż u Gazowatego

a jeśli masz wątpliwości co wybierają profesjonaliści?
to se popisałem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt 01 sty 2010, 21:45 przez mors, łącznie zmieniany 2 razy.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
- MadziX
- stary wyjadacz
- Posty: 3123
- Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
- Imię: Magdalena
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Kontakt:
Gienio to jest Sigma 70-300mm DG Macro F4-5.6. Powyżej 200 owszem - da się zrobić z ręki , choć wiadomo statyw by nie zaszkodził. Ale jak biegam po polu z psem to o statywie mogę zapomnieć - za szybki obiektGienio pisze:MadziX jaki masz model tego tele Sigmy, ten podstawowy czy APO??? i jak wychodza fotki z ogniskowa powyzej 200, łatwo z reki zrobic ostre foto czy przydala by sie stabilizacja? jak sie odbije finansowo to chcialem sobie kupic jakies tele


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości