Problem z przegrzewaniem...

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
herman
Posty: 19
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 19:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow

Post autor: herman » wt 16 cze 2009, 10:57

poscig pisze:Herman
1.Pamiętaj,ze olej najlepiej utrzymywać na poziomie dokladnie pomiędzy max/min VFR oleju nie pobiera pomiędzy wymianami ,po co ta nadgorliwość max stan działa bardziej na niekorzyść niz na korzyść silnika.
Ano wlasnie...napisze tak...jak wymienialem olej to po jezdzie probnej na centralnej stopce wskaznik pokazywal nieco ponizej maxa...Przyjalem wiec ze wszystko jest ok...Kilka dni temu jadac do pracy troche sobie odkrecilem manete, po osmiu godzinach koncze prace, i co widze? pod motocyklem plama oleju...szybka inspekcja i wszystko zaczyna sie ukladac...wyciek z rurki odplywowej...w domu po przyjezdzie motor na centralna... Olej 3mm ponad maximum!...Jutro zabieram sie za upuszczanie nadmiaru...Swoja droga, na czym polega niebezpieczenstwo przy zbyt wysokim poziomie?
2.Z tego co piszesz to temperatura pracy silnika jest zachowana pomiędzy wartościami granicznymi.Podczas jazdy(wszystko tez zależy od tempa i temp.zewnętrznej) wartość 75'C a 90'C to standart,u mnie podczas normalnej jazdy(bez dzidowania) temp.to granice 80'C temp.powietrza ok.20'C,jesli zaczynam szybciej oglądać świat zza szybki to temperatura rośnie nawet do.ok.88'C.Wystraczy,że choc na chwile zatrzymam się lub wjede do miasta temp.rosnie do 90-100'C.
Poobserwowalem troche moto i chyba faktycznie mam podobnie...najwiecej zalezy od temperatury otoczenia...jak jest cieplej to moto grzeje sie duzo duzo szybciej, jak jade w nocy to i rama nie jest tak nagrzana...Staram sie nie krecic moto na wysokie obroty wiec jak jade w trasie to przy okolo 100-120 km/h temperatura utrzymuje sie w granicach 75-90 stopni...wzrasta jedynie kiedy sie zatrzymuje lub dluzej jade wolno...
4.Jesli temp.pracy silnika mieści sie miedzy 75-85'C podczas normalnej jazdy,a w mieście i korkach właczają sie wentylatory i temp.z górnej granicy spada to niczym sie nie przejmój.Odpal moto i czekaj aż osiagnie max temp.jesli temp dojdzie do np.110'C i nie włączy sie wentylator to będziesz miał wtedy zmartwienie i problem do rozwiązania. Pomorzemy)
No mniej wiecej tak jest...a i tam mam wrazenie ze jest 'normalniej' gdy wycieklo nieco nadmiarowego oleju...chociaz wciaz mam za duzo...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 16 cze 2009, 11:04

Z tym nadmiarem oleju to uwazam minusem moze byc zasyfienie filtru powietrza.
Do AirBoxa jest podlaczona odma i jak oleju jest za duzo to moze sie tam nadmiar zbierac, zasyfi sie filtr powietrza a do mieszanki paliwowej bedzie sie odstawac niepotrzebnie olej.
Mnie wlasnie czeka zmiana filtra wlasnie z tego powodu, jest brudny i zaolejony.
Innymi slowy silnik przez to bedzie bardziej zmulony.

Awatar użytkownika
lechu02
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 74
Rejestracja: wt 02 cze 2009, 20:22
Imię: lech
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: lechu02 » wt 16 cze 2009, 20:58

He, o witraku od kompa też myśałem ale wydawało mi się że długo nie pożyje, bo woda,
a zamontowany drugi fabryczny, być może będzie przeciwdziałał ruchowi powietrza tego pierwszego, trudno mi sobie wyobrazić ze konstruktorzy nie wiedzą o tym zjawisku i puścili niedoróbkęi?
Ale gdyby tak zawsze podchodzić to byśmy nadal posługiwali się łupkiem kamienia do rozbijania orzechów palmowych.
Popatrzę po gratach na allegro może coś znajdę . Inna sprawa to temperatura (podobno 76st C) wyłącza tryb ssania w sterowniku. Ile to prawdy ? Nie wiem.
No i jeszcze jedno pytania:
ta mini chłodniczka pod przednimi owiewkami to chyba od oleju? Może ona ma za mała sprawność? Pośrednio też powinna mieć wpływ na narastanie temp?
nawet jak siedzę to pędzę
Male

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 16 cze 2009, 21:48

Chyba jest niewiele moto z az 3 chłodnicami :) Wpakowali tyle bo wiedzieli ze to chłodzenie nie jest super , w fałkach juz tak jest ze nie ma miejsca na przedzie. Konstruktorzy mysleli w ten sposób zeby went zasysał chłodne powietrze z zewnątrz , NO coż nie jest to powazna wada tego moto ale jednak jest bo gdyby fabrycznie założyli 2 wentylatory to ich zalączenie spowodowałoby taki huragan ze schodziły by silnik bardzo szybko , a moze to troska o lipny regulator ktory by szybciej padał przy 2 wentach . moze chodziło o wage moto albo coś
Co by było gdyby.................... :biggrin

Chłodnice oleju zostawmy w spokoju , trzeba sie zając wentem na prawej chłodnicy
Problem jest taki ze musi on być cholernie płaski bo miejsca jest tam jeszcze mniej niz na lewej , ja rozmyslam nad tym intensywnie i jak cos zapodam takiego patenta z fotami :)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » śr 17 cze 2009, 00:50

Istnieje jeszcze możliwość montażu czegoś(termostat,przekaźnik),który będzie miał dwa tryby pracy.Otóż pierwszy tryb pracy wolniejszy przy niższej temp.np.95 a drugi tryb szybszy przy 105'C.Podobnie jak jest w samochodach niektórych.Nie znam sie na tyle na elektryce BY MóC TO zainstalować.

Uważam,ze wtedy moto bardzo trudno byłoby doprowadzić do zagotowania.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości