opony dwuskładnikowe

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
luki-j1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 22:52
Imię: Łukasz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: luki-j1 » pn 22 paź 2012, 18:47

pawels pisze:Jak jest różnica w trwałości opon Pilot Power a Pilot Road? Obecnie mam tą pierwszą i moim zdaniem zużywa się bardzo szybko (ok 6-7tys). Z pewnością nie wykorzystuję jej potencjału. Dodatkowo zauważyłem, że po jednym wyjeździe turystycznym (w pełni załadowany motocykl) środek dość mocno się wypłaszczył.
Power/road ta pierwsza jest bardziej miękka więc szybciej będzie uciekać niż road.
Miałem michałka road i osobiście nie polecam

Awatar użytkownika
saywer
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: saywer » pn 22 paź 2012, 20:11

Zależy co kto lubi, ja na przykład złego słowa nie powiem na PR2CT. Jeśli chodzi o różnice między PR2 a Pilot Power to nie tylko chodzi tu o gumę, różnica jest kolosalna w profilu poprzecznym opony możesz sobie obejrzeć na stronie producenta, no i oczywiście też samym bieżnikiem. Pilot Power to bardziej sportowa guma, więc mieszanka też będzie inna niż typowej opony turystycznej jaką jest Pilot Road. Zastosowanie obu opon jest zupełnie inne więc trwałości też nie ma co porównywać.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Kolega_PL » pn 22 paź 2012, 21:31

Adam

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Gregory » pn 22 paź 2012, 22:11

Na diablo stradach nie latałem, ale michelin wypada rewelacyjnie z dunlopem - latałem na obu, i PR2 i PR3 mogę polecić, z tym, że PR3 dużo lepiej zachowuje się na deszczu :bye
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Kolega_PL » wt 23 paź 2012, 15:13

Gregory pisze:....ale michelin wypada rewelacyjnie z dunlopem - latałem na obu.....
Z którym Dunlopem?
luki-j1 pisze:reasumując kupując oponę michelin road 2ct to na środku opony mam standardową mieszankę a tylko brzegi są bardziej miękkie.
Więc na zwiększone przebiegi nie ma co liczyć za to mam lepszą przyczepność na winklach.
A czy 25-30 tys km to jest mało? PR2CT to jeden z najlepszych wyborów pomiedzy trwałością a przyczepnością i potwierdzi to niejeden użytkowik, niekoniecznie testy w gazetach.

Aktualnie kończę PR2CT, a wcześniej na Diablo stradach jeździłem. Uważam, że to tak różne klasy opon, że nie sprawiedliwie jest je porównywać. Obie opony turystyczne, ale na Michałkach można więcej podokazywać, w szczególności gdy jest mokro. W Alpach, przy zmiennej pogodzie Micheliny poprostu rządziły. Różnica w klasie jest większa niż różnica w cenie - to taka moja subiektywna opinia.
Sam stoje przed wyborem nowych gum i mam dylemat ogromny. Ale zima długa, więc + i - będzie kiedy rozważać.
Adam

Awatar użytkownika
globe11
pisarz
pisarz
Posty: 226
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 12:52
Imię: Janusz/Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: globe11 » wt 23 paź 2012, 19:55

luki-j1 pisze:diablo strada
bardzo nie polecam Pirelli dla mnie były jak łyżwy tył mi wytrzymał około 10tys. km a przód wywaliłem...
teraz jeżdżę na Dunlopach Road Smartach 2 i te mogę Ci polecić, ale cena będzie w okolicy 1,2tys zł
Ostatnio zmieniony wt 23 paź 2012, 19:58 przez globe11, łącznie zmieniany 1 raz.
WSK, MZ, CB450S, Bandit600s, RC46 ....
życie jest tak fajne jak striptiz transwestyty - niby wszystko ładnie, pięknie aż tu nagle ch...j*!!!

Gdy Mężczyźnie jest źle to szuka Kobiety,
gdy Mężczyźnie jest dobrze to Kobieta szuka jego.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Kolega_PL » wt 23 paź 2012, 19:57

globe11 pisze:....
teraz jeżdżę na Dunlopach Road Smartach 2 i te mogę Ci polecić, ...
To może coś więcej o nich napiszesz.
Adam

Awatar użytkownika
globe11
pisarz
pisarz
Posty: 226
Rejestracja: ndz 10 kwie 2011, 12:52
Imię: Janusz/Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: globe11 » wt 23 paź 2012, 20:14

Kolega_PL pisze:
globe11 pisze:....
teraz jeżdżę na Dunlopach Road Smartach 2 i te mogę Ci polecić, ...
To może coś więcej o nich napiszesz.
Tłumią drgania do tego stopnia, że myślałem po założeniu o tym, że ktoś mi wymieniał olej/sprężyny w lagach. Dobrze radzą sobie na koleinach i frezach jak i deszczu (700km jednorazowo). Na torze guma się super rozgrzewa i czułem się bezpiecznie zamykając oponkę. Numer jeden w testach, wygrywając już nawet na mokrym z Michelin PR3 a te na mokrym to ciężko komukolwiek pokonać :) "Coś za coś – w porównaniu do konkurenta Dunlop oferuje większą przyczepność zarówno na suchym, jak i na mokrym, ale odbywa się to kosztem przebiegów i komfortu."
Dobrze się nagrzewa bardziej niż RS1, które znów bardzo sobie chwalą chociażby Śliniak i Peter

W VFR miałem tylko 2 komplety opon właśnie Pirelli i Dunlopy + wyjazd na Mikołaje jakieś używki

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... oadsmart-2
http://www.motocykl-online.pl/testy/Opo ... _Roadsmart
WSK, MZ, CB450S, Bandit600s, RC46 ....
życie jest tak fajne jak striptiz transwestyty - niby wszystko ładnie, pięknie aż tu nagle ch...j*!!!

Gdy Mężczyźnie jest źle to szuka Kobiety,
gdy Mężczyźnie jest dobrze to Kobieta szuka jego.

Awatar użytkownika
luki-j1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 22:52
Imię: Łukasz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: luki-j1 » śr 24 paź 2012, 00:14

Kolega_PL pisze:A czy 25-30 tys km to jest mało?
Oczywiście że nie mało bo jeszcze żadna mi nie wytrzymała ponad 12tyś jeżeli MR2CT mają takie przebiegi to się nad nimi zastanowię chociaż co do Michałków
to się troszkę zraziłem bo w poprzedniej VFR 750 założyłem komplet Rouda i to była istna tragedia moto uciekało na boki a jak złapałem pas to jak po lodzie
(i nie wiem czy to tylko moja fantazja ale miałem wrażenie że po mocnym rozgrzaniu opon stawały się śliskie :shock: ) teraz jeżdżę na diablo strada ale 9 tyś
i już się kończą za to dużo lepsza jest w przyczepności od roada, no ale 2ct to już inna konstrukcja gumy więc może wypróbuje.

Zima długa więc czas na rozmyślenia sporo :bye

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Gregory » ndz 28 paź 2012, 13:26

Kolega_PL pisze:Gregory napisał(a):
....ale michelin wypada rewelacyjnie z dunlopem - latałem na obu.....

Z którym Dunlopem?
Latałem na D208 i niestety wywaliłem je przed zjechaniem bieżnika.
luki-j1 pisze:to się troszkę zraziłem bo w poprzedniej VFR 750 założyłem komplet Rouda i to była istna tragedia moto uciekało na boki a jak złapałem pas to jak po lodzie
To był Road 1. One miały całą twarda mieszankę. Na 2 i 3 lata się zupełnie inaczej
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Arnold » ndz 28 paź 2012, 14:34

Gregory pisze:Latałem na D208 i niestety wywaliłem je przed zjechaniem bieżnika.
Jak dla mnie świetna opona. Na pewno lepsza niż Road 2.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: Gregory » ndz 28 paź 2012, 19:53

Arnold pisze:
Gregory pisze:Latałem na D208 i niestety wywaliłem je przed zjechaniem bieżnika.
Jak dla mnie świetna opona. Na pewno lepsza niż Road 2.
Po przejechaniu 1kkm i kilku uślizgach, wywaliłem je bo szkoda mi było moto z powodu śliskich opon.
Po założeniu PR2 wszystko było jak talala :mrgreen:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
gapa44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: gapa44 » ndz 28 paź 2012, 21:23

Najlepiej mi się jeździ na Angel st. Na poprzednich zrobiłem 12000km.
Wcześniej przez 11000km zjeździłem M.2ct. Miałem do nich zastrzeżenia podczas jazd przy temperaturach w okolicach 0•C-częste uślizgi przy ostrzejszym ruszaniu. W poprzednim moto (viadro) chwaliłem sobie Michałki i nie było problemów w niskich temperaturach a i przebiegi były większe. Pewnie inna charakterystyka pojazdu i trochę węższe opony.

Awatar użytkownika
luki-j1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 22:52
Imię: Łukasz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: luki-j1 » pn 29 paź 2012, 22:30

Gregory pisze:luki-j1 napisał(a):
to się troszkę zraziłem bo w poprzedniej VFR 750 założyłem komplet Rouda i to była istna tragedia moto uciekało na boki a jak złapałem pas to jak po lodzie


To był Road 1. One miały całą twarda mieszankę. Na 2 i 3 lata się zupełnie inaczej
A to nie wiedziałem :oops:

Awatar użytkownika
gapa44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Re: opony dwuskładnikowe

Post autor: gapa44 » sob 31 maja 2014, 21:48

P. diablo rosso II wystarczyło na 8kkm tył. Przód-16kkm. Warte były każdej złotówki. Zakręty jak po szynach. Zero uślizgów na torze w pełnym złożeniu. Polecam spróbować.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości