Stary DOT opony fakty i mity
- Bury
- klepacz
- Posty: 925
- Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Stary DOT opony fakty i mity
warto przeczytac cos na temat naszych oponek
http://www.scigacz.pl/Stary,DOT,opony,f ... 10566.html
http://www.scigacz.pl/Stary,DOT,opony,f ... 10566.html
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Stary DOT opony fakty i mity
Po części się zgadzam, tylko jak sprawdzić, czy opona faktycznie była przechowywana w odpowiednich warunkach? Jeśli byłaby pewnośc co do tego to pewnie większośc z Nas miała by w tyłku DOT (oczywiście w granicy rozsądku), niestety nie wiadomo gdzie ta opona leżała, dlatego zwracamy uwagę na DOT. Większośc istot myślących potrafi dobrac opony do swojego moto, więc to akurat nie jest argument, że DOT nie jest ważny.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- Bury
- klepacz
- Posty: 925
- Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Stary DOT opony fakty i mity
DOT ważny jest wiadoma sprawa ale wiesz co piszą o DOTach ze opona nie nadaje się powyżej 3 lat itd. a to nieprawda tylko sęk w tym ze włąśnie nigdy nie wiadomo jak była przechowywana tak jak napisałeś
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Stary DOT opony fakty i mity
Ten /lub podobny/ artykuł o oponkach motocyklowych, oparty na badaniach Metz..era pojawia się cyklicznie co jakiś czas.
Użyte określenie: "...przypadku opon przechowywanych w specjalistycznych magazynach..." jest chwytliwe i złudne.
Użytkownicy motocykli szukający tanich /100, no góra 200 zł/ opon naiwnie wierzą, że to właśnie "te ich" opony są przechowywane w owych spec. magazynach, gdzie króluje: właściwa temp., wilgotność, brak światła, a zgraja dobrze opłacanych i wykwalifikowanych pracowników skrupulatnie przekłada leżakujące opony co jakiś czas z lewej na prawą stronę i z prawej na lewą, ble, ble, ble...
Panowie motocykliści. Wszystko rozbija się o ...kasę /której chronicznie nam brakuje/.
Już dosyć dawno stwierdzono i sygnalizowano nadstan i nadprodukcję opon motocyklowych.
I co? Jak sobie poradzić ze sprzedażą zalegającego, dość szybko tracącego na wartości i użytkowości towaru?
Wystarczy pomysłowy pracownik PR konkretnego koncernu oponiarskiego, zaprzyjaźniony redaktor periodyku związanego z branżą i ...gitara, jakby odpowiedział Ferdek Kiepski.
Mamy artykuł /ziarno/, upubliczniamy najnowsze, jeszcze gorące badania /siejemy/, i ...liczymy zyski ze sprzedaży zapasów magazynowych /żniwa/.
Chętnych na taki towar: bardzo wysokiej jakości, za śmieszną kasę, o parametrach i właściwościach PRAWIE jak nówka, znajdzie się ...aż za dużo.
Rozsądku i przyczepności życzę.

Użyte określenie: "...przypadku opon przechowywanych w specjalistycznych magazynach..." jest chwytliwe i złudne.



Użytkownicy motocykli szukający tanich /100, no góra 200 zł/ opon naiwnie wierzą, że to właśnie "te ich" opony są przechowywane w owych spec. magazynach, gdzie króluje: właściwa temp., wilgotność, brak światła, a zgraja dobrze opłacanych i wykwalifikowanych pracowników skrupulatnie przekłada leżakujące opony co jakiś czas z lewej na prawą stronę i z prawej na lewą, ble, ble, ble...

Panowie motocykliści. Wszystko rozbija się o ...kasę /której chronicznie nam brakuje/.

Już dosyć dawno stwierdzono i sygnalizowano nadstan i nadprodukcję opon motocyklowych.

I co? Jak sobie poradzić ze sprzedażą zalegającego, dość szybko tracącego na wartości i użytkowości towaru?
Wystarczy pomysłowy pracownik PR konkretnego koncernu oponiarskiego, zaprzyjaźniony redaktor periodyku związanego z branżą i ...gitara, jakby odpowiedział Ferdek Kiepski.

Mamy artykuł /ziarno/, upubliczniamy najnowsze, jeszcze gorące badania /siejemy/, i ...liczymy zyski ze sprzedaży zapasów magazynowych /żniwa/.

Chętnych na taki towar: bardzo wysokiej jakości, za śmieszną kasę, o parametrach i właściwościach PRAWIE jak nówka, znajdzie się ...aż za dużo.

Rozsądku i przyczepności życzę.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Re: Stary DOT opony fakty i mity
Ja w podobny sposób przedłużam żywotność swoich opon.
Na zimę zdejmuję z kół,myję,czyszczę,pieszczę i wkładam do ciemnej komory ciśnieniowo-próżniowej wypełnionej mecytylanem karbonowo-ozonitowym w proporcji 1 do 6.
Przez zimę bieżnik odrasta w takich warunkach.
Na wiosnę zakładam,pompuję azotem i hajda ......
Nie bałbym się "leżakowanych" 3,4 letnich pokrytych woskiem,czy innym środkiem zabezpieczającym.Starsze gumy.....nie wiem co myśleć zależy jaki stan,jaka cena i do jakiego moto......Wiadomo,że guma nowsza lepiej zachowuje swoje właściwości i z wiekiem je traci ale ......nigdzie nie natrafiłem na test opon gdzie były by porównywane parametry nowych opon z gumami starszymi.Oczywiście ten sam producent i ten sam model.
Pewnie nikt tego nie zrobi.
Na zimę zdejmuję z kół,myję,czyszczę,pieszczę i wkładam do ciemnej komory ciśnieniowo-próżniowej wypełnionej mecytylanem karbonowo-ozonitowym w proporcji 1 do 6.
Przez zimę bieżnik odrasta w takich warunkach.
Na wiosnę zakładam,pompuję azotem i hajda ......



Nie bałbym się "leżakowanych" 3,4 letnich pokrytych woskiem,czy innym środkiem zabezpieczającym.Starsze gumy.....nie wiem co myśleć zależy jaki stan,jaka cena i do jakiego moto......Wiadomo,że guma nowsza lepiej zachowuje swoje właściwości i z wiekiem je traci ale ......nigdzie nie natrafiłem na test opon gdzie były by porównywane parametry nowych opon z gumami starszymi.Oczywiście ten sam producent i ten sam model.
Pewnie nikt tego nie zrobi.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Stary DOT opony fakty i mity
Pewnie nie, a jak zrobi to sie okaże, że są jesze lepsze (jak wino). Tak czy inaczej kupowanie do motocykla opony za 100zł jest głupim pomysłem, tu nie ma sie co spierać. Warto spojrzeć na DOT, ale nie wymagajmy opony rocznik wtorek (kiedy własnie jest piątek). We wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Prawda jest też taka, że teraz duże sieci z oponami lub wieksze sklepy nie pozwolą sobie na sprzedaż zniszczonej "nowej" opony. Fama szybko się rozchodzi po forach, zbyt wielka strata. To juz nie doba gazet, teraz taka informacja wystarczy, że będzie napisana na jednym forum a jestem pewien, że trafi przynajmniej na kilka innych (kolega ma np cbr więc od razu i tam to napisze itd). Wbrew pozorom Polacy zawsze będą narzekać, dlatego m.in. jest to duży szok, że w takich krajach jak Teneryfa (totalna turystyka) Wifi praktycznie brak, a u nas niedługo będą dawać modemy do domu za free. Zdrowy rozsądek przede wszystkim.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Stary DOT opony fakty i mity
panowie nie ma co dostawac sraczki wiekszosc nas i tak wygoli swoje opony przed upływem tych 3 czy 5 lat no chyba ze ktos z neta zapodał sobie gume dot 4900 ale to juz jego sprawa .ja mam gumy z 2010 i mysle ze powoli odejda w zapomnienie chodzby ze wzgledu na zużycie
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Stary DOT opony fakty i mity
0czek zamknął temat DOT na oponie gdy zamknął 14 letnią na torze w Koszalinie 

VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości