pare wskazówek po kupnie VFR

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

pare wskazówek po kupnie VFR

Post autor: Buła » sob 16 cze 2007, 09:50

witam,tak jak w temacie,kupiłem Vfr i prosiłbym o pare wskazówek co zminiec i na co,moto jest z 90 roku,sprowadzony ze szwjcari i ma według licznika przejechane 62 tys.

-Olej- z tego co wyczytałem na forum dobry jest Motul i Castrol,wiem ze ten pierwszy jest drozszy,koles od któregop kupowałem mówił ze Castrol tez jest dobrymco byscie polecili,dodam ze nie wiem jaki jest zalany.

-Akumulator-niestety musze wymienic bo jest padniety,zreszta ma 6 Ah co według mnie jest mało,bo widziałem inne i miały po 12 Ah,teraz moto nie ma siły zakrecic rozrusznikem a wystarczy lekko pchnac i zapal odrazu,acha i czy lepszy jest kwasowy czy zelowy do tego modelu,ja jestm bardziej przekonany do kawsówki,jakiej firmy byscie polecili i ile powinien miec Ah.

-swiece i Filtr powietrza-ile moga kosztowac te rzeczy,co do swiec to moto zapala ładnie,równo chodzi i nie przerywa,nie wiem czy zmieniac,jakie byscie ewentualnie polecili i ile moga kosztwac,co do filtra to czy mozna zmienic go bez regulacji gazników czy lepiej zmienic filtr i odrazu zrobic gazniki,jaki ewentualnie filtr do tgeo modelu mozecie polecic.

-kranik-moto było malowanei nie wiem w jakich pozycjach jest kranik,mteraz mam szczałko do góry,co to za pozycja,przekreca sie jeszcze a w prawo,mam pytanie czy powinien sie przekrecac jeszcze na sam dól.

wiem ze to wszystko było raczej poruszane na forum ale chciałbym miec do wszystko zebrane w calosci.
Co mozecie jeszcze poradzic,co trzeba sparwdzic i ewentualnie wymienic.dziekuje z góry za rady i do zobaczenia w trasie.
acha,jak sie reguluje naciag łancucha i jakie powinno byc cisnienie w kołąch.

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Re: pare wskazówek po kupnie VFR

Post autor: musieli » sob 16 cze 2007, 10:25

Buła pisze:Olej- z tego co wyczytałem na forum dobry jest Motul i Castrol,wiem ze ten pierwszy jest drozszy,koles od któregop kupowałem mówił ze Castrol tez jest dobrymco byscie polecili,dodam ze nie wiem jaki jest zalany.

-Akumulator-niestety musze wymienic bo jest padniety,zreszta ma 6 Ah co według mnie jest mało,bo widziałem inne i miały po 12 Ah,teraz moto nie ma siły zakrecic rozrusznikem a wystarczy lekko pchnac i zapal odrazu,acha i czy lepszy jest kwasowy czy zelowy do tego modelu,ja jestm bardziej przekonany do kawsówki,jakiej firmy byscie polecili i ile powinien miec Ah.

-swiece i Filtr powietrza-ile moga kosztowac te rzeczy,co do swiec to moto zapala ładnie,równo chodzi i nie przerywa,nie wiem czy zmieniac,jakie byscie ewentualnie polecili i ile moga kosztwac,co do filtra to czy mozna zmienic go bez regulacji gazników czy lepiej zmienic filtr i odrazu zrobic gazniki,jaki ewentualnie filtr do tgeo modelu mozecie polecic.

-kranik-moto było malowanei nie wiem w jakich pozycjach jest kranik,mteraz mam szczałko do góry,co to za pozycja,przekreca sie jeszcze a w prawo,mam pytanie czy powinien sie przekrecac jeszcze na sam dól.

-acha,jak sie reguluje naciag łancucha i jakie powinno byc cisnienie w kołąch.
Olej - Motul 5100 Ester 10W40

Akumulator - lepszy jest żelowy, droższy ale warto ze względu na bezobsługowość

Powinieneś zaglądnąć do świec i filtra powietrza w celu oceny stanu. No OK, świece możesz sobie odpuścić, generalnie powinno się je wymieniać co 12 tysięcy. Ale do filtra to bym zaglądnął. Ewentualnie jak się okaże, że jest syf to polecam zamiennik K&N.

Kranik - hmmm... nie pamiętam, niech ktoś się wypowie.

Naciąg łańcucha - luzulesz śrubę z tyłu na wachaczu i musisz mieć klucz do naciągu (o ile masz oryginalny zestaw kluczy to jest w komplecie). Wsadzasz go za zębatkę i tam są podfrezowania w mimośrodzie, który obracając się naciąga łańcuch. Najlepiej ściągnij sobie serwisówkę i popatrz albo poproś któregoś z userów aby Ci pokazał jak to się robi.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 16 cze 2007, 12:18

bateria EXIDE kwasowka,nie potrzeba zelowego
kwasowka tez bezobslugowa tylko na zime wyciagasz i ladujesz mi wytrzymal ponad 4 sezony
22 6186660-wawa

swiece 120 zl komplet zwyklych 160 irydowe
600413270

cisnienie 2.4 i 2.8

KN allegro 250zl
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » sob 16 cze 2007, 13:29

Do RC46 raczej żelówka ale w RC36 kwasówka może być jak najbardziej..

Łańcucha tylko za bardzo nie naciągnij bo VFRa tego nie lubi i może ją to skrzywdzić.. ;-)

Ja po kupnie wymieniłem jeszcze płyn chłodzący..

Po kupnie zadałem również pewne pytanie-poczytaj, moze to Ci cos podpowie jeszcze ;-)
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... B3a%F1cuch
:-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 16 cze 2007, 13:34

dzieki za odpowiedzi :pwned ,tak sie składa ze jest zestaw fabrycznych kluczy i jest tam klucz do naciagu łanucha,co do akumulatora to raczej wezme kwasówke,a co mylscie o amperazu,czy 6Ah to żeczywiscie tak mało że nie ma siły zakrecic silnikiem :?: ,czy to moze byc cos innego,chociarz w to watpie,obstawiam akumulator.LukeVFR co to za numery które podajesz :?: ,a filtr to pewnie jest pod bakiem,a tak apropo skad mozna sciagnac serwisókwe,ma ktos na forum linka mzoe do niej.
PS.zrobiłem tym motocyklem narazie 30 km ale juz sie zakochałem,jak sie tym zajebisice jedzi :motolove :motolove :motolove :motolove

Piotrek.B dzeki za linka,w sumie teraz to juz wiem za co sie zabrac.
Ostatnio zmieniony sob 16 cze 2007, 13:42 przez Buła, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » sob 16 cze 2007, 13:41

Luke podał prawdopodobnie numery pod którymi mozesz dane czesci zamowic ;-) Tak mi sie przynajmniej wydaje ;-) Moze byc po angielsku serwisówka??? Z ta raczej nie ma problemu..

[ Dodano: 2007-06-16, 13:44 ]
http://hondatech.info/downloads/Moto/
:-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 16 cze 2007, 13:45

a wracajac do akumulatora to czy ma on jakis symbol,typu naprzykałd ten EXIDE kwasówka.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » sob 16 cze 2007, 13:48

:-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 16 cze 2007, 18:55

kurde,drogi troche :roll: ,teraz jeszcze jak bede miał zarejstrowac moto,kupic olej,filtr,w poniedziałek skocze do sklepu,mam 10 km ode mnie sklep motocyklowy i serwis to sie podpytam o jakies aku,moze beda mieli cos tanszego troszke.
wielkie dzieki za serwisówke :pwned ,a tak przy okazji znalazłem dzisiaj archwilany numer SM i tam jest opisana VFR i to chyba Vlada i tam jest zdjecie kranika i sa pozycje.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości