Bridgestone Battlax - opinia
- easybiker
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 13 cze 2012, 10:10
- Imię: Grzesiek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: KRASNYSTAW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Więc może zadam takie pytanie... Z przodu mam założoną oponę rozmiar 120/80-16(z taką moto kupiłem)a z tego co wiem to fabrycznie była montowana 110/90 może to tylko moje mylne odczucie ponieważ nie jestem aż tak obyty ale mam wrażenie że ... powiedzmy mógłby lepiej wchodzić w zakręty... tzn nie musiał bym go tak ,,przełamywać,,... Mam złe odczucia czy coś w tym jest .....
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Ja jezdzilem kiedys na BT-002 i dawaly rade, choc zywotnosc ich byla bardzo krotka. Jest to opona wyscigowa produkowana w specyfikacji drogowek z homologacja (BT-002S) i bez homologacji drogowej (BT-002R).
BT-002/BT-003 - to opony wyscigowe
BT-014...BT-016 - opony sportowe do uzytku drogowego, lecz nadaja sie rozniez do amatorskiej jazdy po torze i zwykle swietnie trzymaja w trasie. Konkurent: np. Dunlop D209 - Qualifier II
BT-020..BT-023 - opony turystyczne, twarde o gorszej przyczepnosci, lecz wiekszej zywotnosci.
BT - wszystkie wyzsze modelu - tak stare opony, ze lepiej na nich juz nie jezdzic
Im wyzszy numer w dziesiatce, tym nowszy model technologicznie i zarazem wiekowo.
Np. BT-003 jest nowsza wersja wyscigowa wzgledem BT-002.
BT-002/BT-003 - to opony wyscigowe
BT-014...BT-016 - opony sportowe do uzytku drogowego, lecz nadaja sie rozniez do amatorskiej jazdy po torze i zwykle swietnie trzymaja w trasie. Konkurent: np. Dunlop D209 - Qualifier II
BT-020..BT-023 - opony turystyczne, twarde o gorszej przyczepnosci, lecz wiekszej zywotnosci.
BT - wszystkie wyzsze modelu - tak stare opony, ze lepiej na nich juz nie jezdzic
Im wyzszy numer w dziesiatce, tym nowszy model technologicznie i zarazem wiekowo.
Np. BT-003 jest nowsza wersja wyscigowa wzgledem BT-002.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- kifer
- pisarz
- Posty: 462
- Rejestracja: pt 16 kwie 2010, 10:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jarosław/Warszawa
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Masz post Benito, wcześniej masz wyszukiwarkę, wybierz co potrzebujesz i po kłopocie.easybiker pisze:Więc może zadam takie pytanie... Z przodu mam założoną oponę rozmiar 120/80-16(z taką moto kupiłem)a z tego co wiem to fabrycznie była montowana 110/90 może to tylko moje mylne odczucie ponieważ nie jestem aż tak obyty ale mam wrażenie że ... powiedzmy mógłby lepiej wchodzić w zakręty... tzn nie musiał bym go tak ,,przełamywać,,... Mam złe odczucia czy coś w tym jest .....
Oryginalnie to powinieneś mieć takie rozmiary chyba :
Opony przód/tył:
RC 24(po 88r.) 110/80V17 - 140/80V17
pierwszy lepszy opis z sieci:
http://vfr750.w.interia.pl/opis.htm
Może z felgami miałeś coś kombinowane..?
"Pracując ciężko po osiem godzin dziennie możesz w końcu zostać szefem i zacząć pracować po dwanaście." - Robert Frost
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Easybiker ma przedliftowy model RC24. Dlatego ma 16-to i 18-to calowe koła. I faktycznie ma mieć oponę 110/90/16.
Przedlift:
http://motorcyclespecs.co.za/model/Hond ... f%2085.htm
Polift:
http://motorcyclespecs.co.za/model/Hond ... f%2088.htm
Jeśli chcesz nową to nie ma problemu:
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... ,0,sz.html
http://beta.oponeo.pl/opony/motocyklowe/110/90-16
No i taka:
http://allegro.pl/110-90-16-avon-road-r ... 43554.html
Przedlift:
http://motorcyclespecs.co.za/model/Hond ... f%2085.htm
Polift:
http://motorcyclespecs.co.za/model/Hond ... f%2088.htm
Jeśli chcesz nową to nie ma problemu:
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... ,0,sz.html
http://beta.oponeo.pl/opony/motocyklowe/110/90-16
No i taka:
http://allegro.pl/110-90-16-avon-road-r ... 43554.html
- easybiker
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 13 cze 2012, 10:10
- Imię: Grzesiek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: KRASNYSTAW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Zgadza się mam model jeszcze z przed liftu 87rocznik a lift był od 88 i rozmiar felgi 16"... chodzi mi przede wszystkim o zmiany ewentualne w prowadzeniu mam teraz 120/80 a jak się zmieni... gdybym założył 110/90 ogólnie przecież wiadomo że węższa opona a w tym przypadku nawet i wyższa powinna teoretycznie lepiej wchodzić w zakręty ...chyba że się mylę... dlatego pytam was... czy ktoś może jeździł na takowych i może coś powiedzieć. Opona z Allegro 99rocznik czyli już ma 4 lata podobnie nawet jak niektóre w sklepach jeśli kupie to tylko i wyłącznie nowa i nie starsza niż rok ...
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bridgestone Battlax - opinia
chyba 14, wiec moze sluzyc tylko jako ozdoba.easybiker pisze:Opona z Allegro 99rocznik czyli już ma 4 lata
Nawet nowa opona majaca ponad 4 lata traci swoje predyspozycje do trzymania przyczepnosci.
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- easybiker
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 13 cze 2012, 10:10
- Imię: Grzesiek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: KRASNYSTAW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
moja pomyłka szybko odpisywałem.... opona 09 a nie 99 rocznik- zgadza się.... co z tego że nie używana jak 4 letnia na moim moto jest też 4 letnia i mimo że jest jeszcze bieżnika to się do wymiany nadaje bo guma już najlepsze ,,predyspozycje do trzymania" ma już za sobą ....
- easybiker
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 13 cze 2012, 10:10
- Imię: Grzesiek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: KRASNYSTAW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Nikt nie odpowie .............???



- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
wszelkie znaki na ziemi i na niebie mówią że najlepiej trzymać się zaleceń producenta -na te zalecenia pracował sztab ludzi- a niestety twój moto nie specjalnie się prowadził największa bolączka było prostowanie motocykla podczas hamowania w zakręcie i była to dość poważna wada ,zakładając cieńszą [lżejsza ] oponę możesz poprawić prowadzenie, a opona wyższa powinna mieć mniejszy efekt żyroskopowy większa średnica mniejsze obroty
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- easybiker
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 13 cze 2012, 10:10
- Imię: Grzesiek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: KRASNYSTAW
Re: Bridgestone Battlax - opinia
Dziękuje PETER tak też myślałem... ale wiadomo lepiej się zapytać niż później żałować... Może nie mam wielkiego stażu ale nic co z motocyklami związane nie jest mi obce... Nawet zastanawiałem się nad zakupem felgi 17" ponieważ jest dużo większy wybór opon niż na 16", a po drogie i najważniejsze tak jak wspomniałeś były problemy w prowadzeniu na 16" i dlatego inżynierowie na kolejny model zastosowali felgę 17" co jak piszą poprawiło nieco prowadzenie i tendencję do prostowania moto podczas hamowania w zakręcie... ale raczej brak funduszy mnie oddalił od tego pomysłu ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości