Zaniżający licznik/prędkościomierz

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zaniżający licznik/prędkościomierz

Post autor: adjar » wt 27 kwie 2010, 14:06

Wczoraj wróciłem sobie z Chełmna i ku mojemu zaskoczeniu stwierdziłem, że licznik pokazał mi dystans poniżej 200km, a wg. GPS i mapy powinno być coś koło 240. Prędkość max. wg. GPS tez była wyższa, niż pamiętam z licznika (choć oczywiście mógłbym nie zauważyć akurat).
Opony mam prawidłowe (może ciśnienie nie do końca, ale nie na tyle :) ) i zastanawiam się, co jest? W trakcie jazdy wskazówka prędkościomierza drgała, myślałem ze z powodu nierówności - ale może po prostu były jakieś przerwy w sczytywaniu? Skąd jest brane info o prędkości i dystansie?

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » wt 27 kwie 2010, 14:16

Hej Bracie,
Licznik w naszych moto jest elektroniczny... weź pod uwagę, że problem z ładowaniem może mieć wpływ na odczyt prędkości... to taka pierwsza konkluzja po wykluczeniu złego rozmiaru opon itp.

Coś mi mówi, że jak się uporasz z elektryką to i odczyty będziesz miał prawidłowe.
Próbowałeś tego patentu Szatana na poprawę ładowania? Czy nadal notoryczny brak czasu?

BTW, dzięki za bezpiecznik, komputerek działa nadal ok. ;)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » wt 27 kwie 2010, 14:20

Na razie nie miałem do tego głowy :) Też myślę że to może być kwestia instalacji, ale wole od razu rozpatrzyć i inne opcje, czyli np. jakiś element o niewłaściwych parametrach. Zależy na jakiej podstawie prędkość i dystans są liczone.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » wt 27 kwie 2010, 14:21

Raczej nie Adaś, rozmiar gumy musiałby być mega różny od zalecanego... ciśnienie? wpływ marginalny... stawiam na elektrykę.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 27 kwie 2010, 14:32

Jeśłi drgała wskazówka to na bank problem złego styku na czujniku predkosci albo gdzies w zegarach
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » wt 27 kwie 2010, 14:34

A gdzie jest rzeczony czujnik, z czego on sczytuje?

Awatar użytkownika
Lex737
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: pn 31 sie 2009, 12:03
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Lex737 » wt 27 kwie 2010, 14:35

100% elektryka, ja u siebie mam nie oryginalne wtyczki do zegarów, po prostu je zrobiłem i zaniża mi o 20km i trochę mil. wyciąg wtyczki i je przeczyść może jakieś zabrudzenia się tam dostały.

Czujnik prędkości jest po lewej stronie nad biegami. Przeważnie jest z TDK.
http://allegro.pl/item990119497_vfr_800 ... limak.html
Tu masz zdjęcie jak wygląda.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 27 kwie 2010, 14:38

Czujnik jest na zebatce przedniej napis TDK na dekielku , a jego kostka pod ramą
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » wt 27 kwie 2010, 14:41

Czyli jak się domyślam, nie ciągnie info z koła, tylko z obrotów silnika mierzonych na zębatce i aktualnego biegu? A co za tym idzie, np. zębatka o złym rozmiarze zaburzyłaby pomiar?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 27 kwie 2010, 14:47

adjar pisze:Czyli jak się domyślam, nie ciągnie info z koła, tylko z obrotów silnika mierzonych na zębatce i aktualnego biegu?
jakich obrotów silnika ? zeby sie koło kreciło to i zebatka sie musi krecic , wiec info jest pobierane z zębatki
adjar pisze:A co za tym idzie, np. zębatka o złym rozmiarze zaburzyłaby pomiar?
Tak , tak samo jak starta opona troszke juz bedzie kłamać , jak załozysz opony do auta o innym profilu to tez bedzie kłamać
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » wt 27 kwie 2010, 14:54

Porypało mi się z tymi obrotami i biegiem, wszak zębatka jest już za skrzynią :)
Dzięki za info- właśnie się zastanawiałem, czy czujnik sczytuje z samego koła (wtedy rozmiar zębatki byłby nieistotny), czy gdzieś wcześniej.
Aczkolwiek elektryka jest najprawdopodobniejsza, względnie coś z samym czujnikiem, bo zaniżenie prędkości max. jest sporo mniejsze niż dystansu przejechanego. Będę się musiał solidnie tej elektryce przyjrzeć, bo ostro u mnie szaleje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości