Strona 1 z 1
Wymiana wydechu
: pn 30 paź 2006, 09:00
autor: Gacek
Siemka.Jestem właśnie na etapie wymiany tłumika na przelotowy LASER'A. Mam pytanko do tych co już pozmieniali-czy wymienialiście też dysze w gażnikach na inne,bo ponoć przy zmianie komina na wolny przelot następuje zubożenie mieszanki co może doprowadzić na dłuższą mete do wypalania zaworów. Jeśli nie to czy jest jakaś różnica w pracy silnika, a jeśli tak to.....to jak śmiga???Dzisiaj jade sie dowiedzieć jakie są koszta dysz-ciekawe czy siąde czy od razu padne

Z góry dzięki i narka
: pn 30 paź 2006, 11:29
autor: ppamula
Według mnie to zmiana tłumika na przelotowy, czyli na taki co ma mniejsze opory dla spalin nie wpływa na zasysanie mieszanki. To ma znaczący wpływ w dwusuwach, gdzie specjalnie robi się rezonans w wydechu dla opróżniania komory spalania. Stąd wydechy w dwusuwach są takie dziwne (tuba z dodatkowym kominem).
Ale niech się Paweł wypowie. Albo ktos kto dobrze zna rozrząd i regulował zawory.
Może jest w rozrządzie taki moment kiedy to tłok jest w martwym punkcie że zawór wydechowy jeszcze jest nie domknięty a ssący już się otwiera i rozpędzone spaliny w układzie wydechowym lekko zaciągają mieszankę do komory spalania i do układu wydechowego.
Paweł ty znasz dokładnie fazy rozrządu czy jest moment z otwartymi (uchylonymi) oboma zaworami?
Jeżeli niema to wydech na pewno ie ma wpływu na zasysanie mieszanki.
: pn 30 paź 2006, 12:19
autor: seba_VF750FR
wydech w czterosuwie tez nie moze miec zbyt lekkiego przelotu,przyklad przepalony tłumik w samochodzie...niech ktos powie ze ma wtedy lepsze osiągi !! ja mam u siebie tłumik LASERA ale nie przelotowy ,ma on jakies dziwne kanały z rurkami itp ,jak dotąd obserwując swiece wszystko wygląda na OK i dzwiek jest conajmniej zadowalający pewnie za sprawą rury dolotowej o srednicy 70mm.
seba
: pn 30 paź 2006, 12:52
autor: ppamula
seba_VF750FR pisze:niech ktos powie ze ma wtedy lepsze osiągi !!
no ale czy ma wtedy gorsze? może po prostu niewiele się zmienia w osiągach? Nic lepiej i nic gorzej poza dzwiękiem.

: pn 30 paź 2006, 14:13
autor: seba_VF750FR
jedzie duzo slabiej ,i poza efektem dzwiekowym nie ma nic lepszego

: pn 30 paź 2006, 17:46
autor: Gacek
Jak na razie zostawiam dysze w spokoju. Zobacze jak po wymianie tłumika bedzie sie zachowywał sprzęt podczas jazdy,a po jakimś czasie sprawdze świece jak pisze Seba i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Dzięki :smile
: pn 30 paź 2006, 17:48
autor: ppamula
Niech się Gabas wypowie, on jeździ cały czas bez tłumika.
: pn 30 paź 2006, 20:33
autor: olo
Gacek pisze:Jak na razie zostawiam dysze w spokoju. Zobacze jak po wymianie tłumika bedzie sie zachowywał sprzęt podczas jazdy,a po jakimś czasie sprawdze świece jak pisze Seba i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Dzięki

Masz rację - moto może chodzić w porządku a po wymianie dysz raczej na pewno wzrośnie Ci spalanie...
Piotr - nie wiem czy są jakieś wyjątki ale chyba we wszystkich typowych czterosuwach jest moment współotwarcia zaworów ssących i wydechowych, zatem jeśli chodzi o prędkość przepływu mieszanki przez komorę spalania to "coś jest na rzeczy", ale niestety sam nie mam wyrobionego zdania na ten temat choć bardzo mnie to interesuje !
: pn 30 paź 2006, 21:51
autor: Pawel
ppamula pisze:Paweł ty znasz dokładnie fazy rozrządu czy jest moment z otwartymi (uchylonymi) oboma zaworami?
Jeżeli niema to wydech na pewno ie ma wpływu na zasysanie mieszanki.
Jest. I tu jest pies pogrzebany. Otwarty (czytaj: puste wiadro) wydech może powodować zubożenie mieszanki i konieczność zastosowanie innych ustawien (DYSZ) w gaźnikach. Zazwyczaj jednak, jak się stosuje końcówki dedykowane do danego modelu, z homologacją, nie ma potrzeby modyfikacji w gaźnikach.
Pawel
: wt 31 paź 2006, 19:43
autor: Vlaad
Trzeba też pamiętać o oporach filtra powietrza. Wydaje mi się, że ma on określoną wydajność, która z czasem jeszcze spada i ogranicza wpływ przelotówki na zasysanie zwiększonej dawki powietrza.
: wt 31 paź 2006, 23:21
autor: Lucek
jesli juz zakladamy cos takiego jak dynojet to wydaje mi sie ze w takiej syt K&N to obowiazek....
: wt 31 paź 2006, 23:36
autor: Gacek
filtr K&N już zamontowany

: ndz 05 lip 2009, 12:15
autor: romekjagoda
To w takim razie odświeżę, i pociągnę dalej temat na konkretnym przykładzie:
w mojej rc24 zmieniłem właśnie wydech z zastępnika Motad na Two Brothers tzw. Shotgun (wreszcie!). Niepokoję się teraz czy nie zaszkodzi to gniazdom zaworowym i czy mieszanka się nie zuboży. Ten wydech TBR który kupiłem na pewno był dedykowany do rc36 więc moje pytanie: czy rozmiar dysz lub typ gaźnika uległy zmianie pomiędzy rc24 a rc 36? Jeśli tak, to przypuszczam że w rc36 zastosowano większe dysze?
Czy jest jakiś inny sposób (łatwiejszy

) oceny składu mieszanki niż kontrola świec po zmianie wydechu?
Jak szybko może dojść do wypalenia zaworów / gniazd zaworowych w rezultacie zubożenia mieszanki? = jak szybko należy regulowac gaźniki po zmianie wydechu?
KUPIE NIEDROGI TŁUMIK DO RC 36 I ! ! !
: śr 22 lip 2009, 23:07
autor: bodzioprince
KUPIE NIEDROGI ORYGINALNY TŁUMIK DO RC 36 I ! ! !
