Strona 1 z 1

Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ???!

: wt 07 maja 2013, 21:43
autor: Fryt
Sprawa jest następująca:

do swojej V-ruwajki kupiłem przelot i ogólnie muszę w niej zrobić synchro, dzwonie więc do miejscowego mechanika od moto który moim zdaniem jest dość kumaty, opowiadam mu że Niunia się dławi na niskich i że przy zamontowaniu przelotu jest lepiej ale w wyższym zakresie obrotów... a on na to że przy przelocie trzeba zwiększyć dawkę paliwa, zmiana dysz na trochę większe ... to prawda czy przysłowiowy Mit i ściema do nabicia klienta w butelkę ?! :evil:
Powiedziałem mu jeszcze że na serii chodził, dławił się jeszcze bardziej i czy zwykłe syncho nie wystarczy? to powiedział że raczej nie i mam jutro do niego wpaść żeby się objechał i zbadał sprawę.

Co wy na to Koledzy :?:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: wt 07 maja 2013, 22:47
autor: andreas
Przecież Ty masz wtrysk?
Dysze wtryskiwaczy chcesz wymieniać?
Jeśli masz sondy lambda to generalnie "układ sam się dostraja".
Power Komanderem,czy jak to tam się pisze,można stroić mapy zapłonu/paliwa pod konkretne kominy-z tego co się orientuję.

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: wt 07 maja 2013, 22:53
autor: Fryt
No dokładnie andreas, mechanik chce zmieniać dysze wtryskiwaczy! pytanie po Cholerę ?! jak bym miał PK to wiadomo można sobie ładnie dostroić sprzęta ale nie o to tu chodzi bo na serii Vka chodziła jeszcze gorzej a tak naprawdę problem nie zginął, więc to coś innego, nie wiem może jakaś czujka jest zasyfiała ? lub zwyczajnie moto potrzebuje Synchro podciśnień ? jutro u niego będę i zobaczymy co mi na to powie... :roll:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: śr 08 maja 2013, 09:55
autor: Hefajstos
Po zmianie wydechu regulację powinno sie wykonac , ale w motkach z gaźnikami, przy wtrysku nie. może temu mechanikowi popierdzieliły sie dysze , ale gaźnikowe...

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: śr 08 maja 2013, 22:17
autor: Fryt
Po dzisiejszej wizycie u Mechanika trochę jestem zmieszany, pojechałem do niego, przejechał się i powiedział że moto lata jak powinno ... zapytałem o to szarpanie na niskich to powiedział że te silniki tak mają, że nie ma co się spinać tylko latać :roll: i bądź tu mądry! wymienię jeszcze filtr powietrza i przy wymianie sprężyn sprzęgła sprawdzę jak tam kosz, może tam jest luz :disagree

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: śr 08 maja 2013, 23:28
autor: Fakir
Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: śr 08 maja 2013, 23:36
autor: Fryt
Fakir pisze:Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.
Dokładnie Fakir! teraz szykuje się spotkanie we Wdzydzach to będziemy testować i rozkminiać :mrgreen:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 00:30
autor: KolczyK
Fryt wpadnij w sobotę na Wcyce to się Nią przejadę. w końcu parędziesiąt tyś już nahulałem :biggrin

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 10:21
autor: benito
Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.

Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 10:36
autor: Fryt
KolczyK na dzień dzisiejszy nic nie stoi na przeszkodzie z resztą powiedziałem sobie że muszę być i nie ma że NIE! :D i właśnie zobaczyłem ile żeś na Trzepał km.... :shock:
Ja Cię proszę! 35tysi! to już sprzęta musisz mieć w jednym paluszku! :lol: z miłą chęcią zatem Ci ją pożyczę :mrgreen:

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 10:44
autor: Fryt
benito pisze:Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.

Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.
To się zgadza, chcę teraz zakupić filtr Pipercrossa (gąbkowy) który zwiększa przepływ powietrza o ok. 30% czuć to teraz szczególnie przy mocniejszym odkręcaniu z dołu że moto potrzebuje więcej Luft'u, jednak da się też odczuć na wyższych obrotach że silnik ma lżej, może mi się wydaje tego jeszcze nie wiem ;)
Co do przyrostu mocy to się również zgadza że potrzeba dostroić mapy do wydechu ale nie o to mi chodziło, jak dla mnie mocy jest póki co dość i pewnie szybko to się nie zmieni z resztą PC to spory koszt :| a chodziło mi o aspekt akustyczny moto, tak aby podkreślić jego wspaniały dźwięk 4V :aww

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 18:53
autor: benito
Spoko, a czy pipercross robi dedykowane do VFR filtry?

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 20:14
autor: Arnold

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??

: czw 09 maja 2013, 20:20
autor: Fryt
Arnold mnie uprzedził :D mam nadzieję że po zmianie na Pipercross'a będzie lepiej... dużo lepiej! :biggrin