Strona 1 z 1
Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ???!
: wt 07 maja 2013, 21:43
autor: Fryt
Sprawa jest następująca:
do swojej V-ruwajki kupiłem przelot i ogólnie muszę w niej zrobić synchro, dzwonie więc do miejscowego mechanika od moto który moim zdaniem jest dość kumaty, opowiadam mu że Niunia się dławi na niskich i że przy zamontowaniu przelotu jest lepiej ale w wyższym zakresie obrotów... a on na to że przy przelocie trzeba zwiększyć dawkę paliwa, zmiana dysz na trochę większe ... to prawda czy przysłowiowy Mit i ściema do nabicia klienta w butelkę ?!
Powiedziałem mu jeszcze że na serii chodził, dławił się jeszcze bardziej i czy zwykłe syncho nie wystarczy? to powiedział że raczej nie i mam jutro do niego wpaść żeby się objechał i zbadał sprawę.
Co wy na to Koledzy

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: wt 07 maja 2013, 22:47
autor: andreas
Przecież Ty masz wtrysk?
Dysze wtryskiwaczy chcesz wymieniać?
Jeśli masz sondy lambda to generalnie "układ sam się dostraja".
Power Komanderem,czy jak to tam się pisze,można stroić mapy zapłonu/paliwa pod konkretne kominy-z tego co się orientuję.
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: wt 07 maja 2013, 22:53
autor: Fryt
No dokładnie andreas, mechanik chce zmieniać dysze wtryskiwaczy! pytanie po Cholerę ?! jak bym miał PK to wiadomo można sobie ładnie dostroić sprzęta ale nie o to tu chodzi bo na serii Vka chodziła jeszcze gorzej a tak naprawdę problem nie zginął, więc to coś innego, nie wiem może jakaś czujka jest zasyfiała ? lub zwyczajnie moto potrzebuje Synchro podciśnień ? jutro u niego będę i zobaczymy co mi na to powie...

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: śr 08 maja 2013, 09:55
autor: Hefajstos
Po zmianie wydechu regulację powinno sie wykonac , ale w motkach z gaźnikami, przy wtrysku nie. może temu mechanikowi popierdzieliły sie dysze , ale gaźnikowe...
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: śr 08 maja 2013, 22:17
autor: Fryt
Po dzisiejszej wizycie u Mechanika trochę jestem zmieszany, pojechałem do niego, przejechał się i powiedział że moto lata jak powinno ... zapytałem o to szarpanie na niskich to powiedział że te silniki tak mają, że nie ma co się spinać tylko latać

i bądź tu mądry! wymienię jeszcze filtr powietrza i przy wymianie sprężyn sprzęgła sprawdzę jak tam kosz, może tam jest luz

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: śr 08 maja 2013, 23:28
autor: Fakir
Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: śr 08 maja 2013, 23:36
autor: Fryt
Fakir pisze:Daj komuś się przejechać kto dłużej śmiga VFR'ką.
"fałka" zawsze będzie szarpać na niskich obrotach, taki urok.
Dokładnie Fakir! teraz szykuje się spotkanie we Wdzydzach to będziemy testować i rozkminiać

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 00:30
autor: KolczyK
Fryt wpadnij w sobotę na Wcyce to się Nią przejadę. w końcu parędziesiąt tyś już nahulałem

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 10:21
autor: benito
Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.
Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 10:36
autor: Fryt
KolczyK na dzień dzisiejszy nic nie stoi na przeszkodzie z resztą powiedziałem sobie że muszę być i nie ma że NIE!

i właśnie zobaczyłem ile żeś na Trzepał km....
Ja Cię proszę! 35tysi! to już sprzęta musisz mieć w jednym paluszku!

z miłą chęcią zatem Ci ją pożyczę

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 10:44
autor: Fryt
benito pisze:Panowie, podstawowa sprawa.
Jak zmieniasz wydech, to zmien rowniez filtr powietrza, bo wraz z udroznieniem wyjscia powietrza, musi wiecej go otrzymac.
W zwiazku z tym, obowiazkowo kup filterek K&N, lub BCM.
Oczywiscie bez ingerencji map zaplonu nie mozesz liczyc na odczuwalny przyrost mocy.
Do tego porzeba jeszcze zalozyc Power Commander i wgrac dedykowane do filtra i wydechu mapy.
Sama wymiana wydechu skutkuje przyrostem mocy akustycznym, wiec tylko nam sie wydaje ze mocy przybylo.
To się zgadza, chcę teraz zakupić filtr Pipercrossa (gąbkowy) który zwiększa przepływ powietrza o ok. 30% czuć to teraz szczególnie przy mocniejszym odkręcaniu z dołu że moto potrzebuje więcej Luft'u, jednak da się też odczuć na wyższych obrotach że silnik ma lżej, może mi się wydaje tego jeszcze nie wiem

Co do przyrostu mocy to się również zgadza że potrzeba dostroić mapy do wydechu ale nie o to mi chodziło, jak dla mnie mocy jest póki co dość i pewnie szybko to się nie zmieni z resztą PC to spory koszt

a chodziło mi o aspekt akustyczny moto, tak aby podkreślić jego wspaniały dźwięk 4V

Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 18:53
autor: benito
Spoko, a czy pipercross robi dedykowane do VFR filtry?
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 20:14
autor: Arnold
Re: Przy zmianie na Przelot trzeba zwiększyć dawkę paliwa ??
: czw 09 maja 2013, 20:20
autor: Fryt
Arnold mnie uprzedził

mam nadzieję że po zmianie na Pipercross'a będzie lepiej... dużo lepiej!
