Strona 1 z 2

wymiana kolektorów vfr 400

: wt 19 kwie 2011, 21:23
autor: Angela
Witam witam :)
Sytuacja ma się tak, że w kolektorach mam dwie ogromne dziury (nie pytajcie, nie wiem co poprzedni właściciel z nimi robił...), dostałam inne rury - sprawne, pasujące do tego modelu. I teraz pojawia się problem w wymianą ich. A dokładniej: nie mam absolutnie żadnej serwisówki ani kszty informacji na ten temat do tego modelu i rocznika (vfr 400R nc21, czyli rocznik 86'). Mam w domu faceta, który mi pomaga, ale po oględzinach okazało się, że nie da się tej operacji wykonać bez opuszczania silnika (eee tak się to nazywa? ;>), a na dodatek jak na starego japończyka przystało - wszędzie krzaczki i możliwość grzebania jeżeli ma się japońskie małe rączki. Jeżeli nie da rady to trzeba będzie zrobić to po partyzancku. Także jeżeli ktokolwiek ma jakiekolwiek informacje na ten temat to proszę o rady. Ja jestem raczej ciemna w tych tematach, ale facet ogarnie 'profesjonalny język'. ;)

PS. Temu, kto znajdzie mi serwisówkę stawiam flaszkę. ;) (te od modeli nc25,30,35 już mam ;))

: śr 20 kwie 2011, 12:59
autor: KolczyK
No cóż, sprzęt już leciwy, a może byś przedstawiła jakieś fotki dojścia do kolektorów ? w duzych VFR też nie za miętowo to wygląda w tylnej części, trzeba mieć sporo przedłużek, żeby dotrzeć do śrub. Ciekawe jak w Twoim roczniku się mają śruby w cylindrach. Dla ułatwienia potraktujcie je Naftą, naprawdę penetruje świetnie i działa.

Nie znam się na 400ce zbytnio, ale czy to nie jest ciągle ten sam silnik ??
i serwisówki się nie pokrywają ? jakie są różnice części silnika pomiędzy nowszymi modelami ? Dla przyjemnosci silniczek się zdejmuje :mrgreen:

Co do serwisówki, no cóż, ciężko, ale poszukamy ;-)

: śr 20 kwie 2011, 22:56
autor: figaro
Fotki, fotki, dawaj fotki /dużo dużych, ostrych fotek/ :twisted

Zobaczymy co się da, a czego się nie da zrobić :roll: :twisted:

: czw 21 kwie 2011, 10:33
autor: PozytywnieZakreconyWariat
figaro, to jeszcze napisz o jakie fotki chodzi :mrgreen: :twisted:

P.S
Serwisówki rzeczywiście nigdzie nie znalazlem.Obawiam się,że silnikowo pokrywa się z wersja NC 24 i z tej trzeba korzystac :roll:

: czw 21 kwie 2011, 23:10
autor: Angela
Zdjęcia na dniach wrzucę (motocykla oczywiście ;] ), najpierw muszę pół Polski zjechać, żeby w rodzinne strony wrócić także cierpliwości. ;)
Ja wiem, że w większości się pokrywają, ale ogólnie chciałam taką już szczegółową, co by problemów nie było, bo jednak np. wahaczami się różnią.

: pt 22 kwie 2011, 00:37
autor: KolczyK
wachacz do tego potrzebny Ci nie jest, jak dla mnie to tylko narzędzia i do przodu. Nie ma co kombinować. nawet jeśli trzeba silnik obniżyć to nie jest wlk coś. Jak Twój facet ogarnia to myślę, ze sobie poradzi. Ale czekamy na fotki szczegółowe silnika, dojscia do kolektorów itp.

: sob 23 kwie 2011, 16:47
autor: Angela
Dobra, nie bijcie, zdjęcia cudne nie są, ale się starałam. Faceta nie było, więc robiłam co uważałam, jeżeli jakieś jeszcze zdjęcia motocykla chcecie to mówcie szczegółowo jakie, jutro się załatwi. Póki co mam takie:
Obrazek
W tej chwili moja maszyna tak wygląda...

Obrazek
'Nowe' kolektory.

Obrazek
Stare kolektory.

Obrazek
Z tego co się orientuję to mają tam wejść. ;>
Obrazek

: sob 23 kwie 2011, 17:13
autor: Tomotom
http://members.multimania.co.uk/stevejb ... anual.html

Nie jest to o co Ci chodzi, ale myślę że się przyda.

: sob 23 kwie 2011, 17:24
autor: Hubu
Tutaj jakby co masz dawce - co prawda w Anglii ;)
http://cgi.ebay.co.uk/1988-HONDA-VFR400 ... 45fa10e9ae

: sob 23 kwie 2011, 17:25
autor: figaro
Angela, musisz zrobić zdjęcia głowicy silnika od strony mocowania kolektorów wydechowych, tak aby widoczne były ujścia kanałów spalinowych.
Mniej więcej, jak na fotkach poniżej. :cool
Dodatkowo pokaz na zdjęciu, gdzie łączone są poszczególne rury tego nowego wydechu /powinny być widoczne metalowe opaski zaciskowe/.
Zdjęcia rób z pewnej odległości w dużej rozdzielczości najlepiej z lampą błyskową.
Fotki zzipuj i posadź na serwerze, podanym w linku poniżej.
http://www.zshare.net/
Po załadowaniu zdjęć skopiuj link do strony z fotkami i podeślij na forum /każdy będzie mógł sobie ściągnąć i być może pomóc/. Hostingi do publikowania zdjęć /np.: ImageShack.us lub Photobucket.com/ okradają je z rozdzielczości.
Pozdrawiam :bye

P.S.

Dokopałem się do jakiś schematów ;-) Szykuj flaszkę :razz:
Na pierwszym załączniku grafika Twojego wydechu. :twisted:

Re: wymiana kolektorów vfr 400

: pt 06 maja 2011, 17:19
autor: Angela
Już sobie z tym poradziliśmy, ale dzięki za pomoc. ;)

Re: wymiana kolektorów vfr 400

: pt 06 maja 2011, 22:03
autor: figaro
Angela pisze:Już sobie z tym poradziliśmy, ale dzięki za pomoc. ;)
Angela, jakie dzięki za pomoc :?: :P
Wstaw zdjęcia, chętnie pooglądam efekty waszej pracy :omg :lol

Re: wymiana kolektorów vfr 400

: wt 21 cze 2011, 12:11
autor: Angela
Szczegółowych zdjęć efektów nie mam, ale teraz wszystko wygląda tak:
Obrazek

Obrazek

;)

Re: wymiana kolektorów vfr 400

: sob 02 lip 2011, 14:46
autor: Arnold
Nie wiem w jaki sposób sobie poradziliście ale jakby co to przypadkiem się natknąłem:
http://allegro.pl/kolektory-honda-vfr-4 ... 05899.html

Re: wymiana kolektorów vfr 400

: wt 24 sty 2012, 10:44
autor: Angela
Teraz, kiedy już mam co mi potrzebne było to też znajduję części w Polsce, a rok temu musiałam je z UK targać. ;p A tak by the way - ktoś wie gdzie mogę znaleźć zbiornik paliwa i roll gaz? :roll: