Strona 1 z 2
Ślizka zprzęgło, proszę o pomoc !
: sob 01 maja 2010, 21:49
autor: mafiozo
Witam serdecznie zainteresowanych udzielenia mi informacji.
Od ostatnich około 200 km. zaczęło mi ślizgać sprzęgło i biegi twardo wchodzą
Podejrzewam, że mam tarcze sprzęgłowe do wymiany, ale fachowcem nie jestem
Na allegro znalazłem kilka producentów tarcz sprzęgłowych takich jak
NHC i EBC czy ktoś już miał styczność z tymi tarczami ? Pozdrawiam !
: sob 01 maja 2010, 21:59
autor: Fred
Ja czytałem i kilka osób radziło tarcze TRW / Lucas. Z daleka od EBC i NHC
U mnie też do wymiany tarcze i walne odrazu sprężyny, koszt ok. 280zł
: sob 01 maja 2010, 22:48
autor: Yaco
A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
: ndz 02 maja 2010, 09:44
autor: Alkad
Fred pisze:Ja czytałem i kilka osób radziło tarcze TRW / Lucas. Z daleka od EBC i NHC
Testowałes EBC albo NHC ? Pewnie nie a sie wypowiadasz. EBC zakładałem do GPZ500S a NHC mam w mojej vfr-ce. Wszystko w najlepszym porządku. Nie widze potrzeby wydawać niepotrzebnie pieniędzy tylko po to zebym wiedział że mam wsadzone TRW albo Lukas. Według mnie śmiało zakładaj NHC albo EBC. Do NHC mam dobre dojście, mogę ci je załatwic po pieniadzach. Jak cos to pisz pw.
: ndz 02 maja 2010, 10:11
autor: WiktorVFR
Fred pisze:muchy
ciekawe co na to Mucha

: ndz 02 maja 2010, 11:22
autor: mafiozo
Yaco pisze:A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
: ndz 02 maja 2010, 11:44
autor: WiktorVFR
mi sie sprzeglo slizga od roku czasu i nie mam kiedy tego zrobic.
: ndz 02 maja 2010, 11:57
autor: mafiozo
Najpierw sprzęgło zdemontuje i pomierzę wszystko i się okaże co jest do wymiany nie ma sensu gdybać do przodu. Pomierzę i napisze co i jak będzie łatwiej i mniej zamieszania przy tym. Pozdrawiam !
: ndz 02 maja 2010, 12:05
autor: Alkad
Fred pisze:No jak możesz załatwić to pewnie są najlepsze NHC
Przeczytałem kilka opinii i to mi wystarcza.
Tylko muchy bawią się gównem
Mam dojście do wielu firm tarcz sprzęgłowych. Mów co chcesz, nie testowałes tylko opierasz sie na opini innych i ostro wszechwiedzący jesteś. Przetestuj, sprawdź i później mów coś wiecej.
: ndz 02 maja 2010, 12:31
autor: Yaco
mafiozo pisze:Yaco pisze:A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
Nie ma innej rady - musisz zajrzeć pod pokrywę.
Ja mam EBC i są w porządku.
Koniecznie przed złożeniem pamiętaj o umyciu tarcz i przekładek benzyną ekstrakcyjną.
: ndz 02 maja 2010, 14:41
autor: Gienio
mafiozo pisze:Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
miałem takie same objawy, wymieniłem tarcze (vesrah) i po problemie
: ndz 02 maja 2010, 15:17
autor: mafiozo
a wiec rozebrałem sprzęgło i mam wszystko w domu jadę kupić sufmiarkę pomierzę wszystko i wieczorem opisze

: ndz 02 maja 2010, 18:28
autor: adrian76
Dużo roboty jest przy wymianie tarcz??? Potrzebna jest jakaś fachowa wiedza, czy manual i dobre chęci wystarczą???:) A może ma ktoś fotorelację?
Pozd
: ndz 02 maja 2010, 18:39
autor: Alkad
Nie ma w tym żadej filozofi, nie będzie Ci nawet potrzebny manual. Spuszczasz olej, odkręcasz dekiel, odkręcasz 5 śrób na koszu sprzęgłowym wyciągasz tarcze, wkładasz nowe i skręcasz- tak w skrocie.
: ndz 02 maja 2010, 18:48
autor: Yaco
To ja dodam, że niekoniecznie trzeba spuszczać olej. Wystarczy wjechać kołami na ok 1,5cm deskę i motocykl postawić na bocznej stopce. Niewprawionym przyda sie jeszcze klucz dynamometryczny podczas przykręcania śrub sprzęgła. Widziałem kilka koszy z urwanymi gniazdami śrub. Ten element jest dość delikatny wbrew pozorom.
mafiozo - suWmiarka, nie sufmiarka

Pomiar niekoniecznie zasugeruje Ci wymianę tarcz. Sprawdź przekładki, czy nie są za bardzo odbarwione na skutek przegrzania. Obejrzyj też dokładnie tarcze - mogą być przypalone.
[ Dodano: 2010-05-02, 18:49 ]
WiktorVFR pisze:mi sie sprzeglo slizga od roku czasu i nie mam kiedy tego zrobic.
Łolaboga

ślizgające się sprzęgło i do tego xenony. To już normalny bandytyzm...
