Strona 1 z 1
Sprzęgło w VF
: wt 02 sty 2007, 20:21
autor: olo
Chłopaki, potrzebuję danych sprzęgła z VF-fy 750 F, najlepiej rozstrzelony rysunek kompletnego sprzęgła plus jakieś wymiary (grubość tarcz itp.). Robię kumplowi maszynkę - sprzęgło się ślizga, sprężyna wymieniona ale brak efektu... HELP ! ! !
: wt 02 sty 2007, 21:34
autor: seba_VF750FR
załączam schamat sprzęgła ,masz tutaj tez adres który dostałem od naszego forumowego kolegi
http://thepit.shacknet.nu/honda/ ,tam mozesz zassac: Parts Fiches (8) 84 VF700F (rar, 10 MB) czyli fiszka z glownymi czesciami ,i : '83-'85 VF700F & VF750F Interceptor (1) 83-85 VF700F, VF750F Shop Manual (rar, 223.6 MB) bardzo rozbudowany manual.
VF750 i VF700 roznią sie tylko 50ccm
Pozdrawiam seba
: śr 03 sty 2007, 00:55
autor: Pawel
Musze Cie jednak zmartwić, serwisówka i dane nie dadzą Ci ostatecznej odpowiedzi. Wiele razy robiłem sprzęgło, które sie ślizgało pomimo odpowiednio grubych tarcz. Dlaczego? Stare są przypalone i pomimo serwisowej grubości nie będą działały ok. Pozostaje Ci wymiana tarcz, a być moze nawet przekładek, jak są one dobrze przypalone (czyli ciemne, czy wręcz fioletowe).
Pawel
: czw 04 sty 2007, 21:12
autor: olo
Seba - dzięki za materiały ! Po analizie rysunku dochodzę do wniosku że wszystko jest o.k., wychodzi na to że bardzo prawdopodobna jest niestety wersja Pawła (również dzieki!). "Niestety", bo chłopak strasznie cienko z kasą stoi, a komplet tarcz parę złociszy jednak kosztuje... Hm, czyli tarcze które mimo że trzymają parametry pod względem gabarytów mogą się ślizgać ponieważ materiał w skutek przypalenia stracił właściwości - dobrze to rozumiem ? Paweł - jeśli zatem wszystkie elementy sprzęgła wyglądają naprawdę dobrze i teoretycznie powinno to chodzić a niestety jest inaczej - znaczy ślizga się cholera - na 99,9% postawił byś na przypalone tarcze (przekładki są czyste, jedna czy dwie leciutko podkolorowane a reszta jak nówki)?
: czw 04 sty 2007, 21:30
autor: Pawel
Niestety ja tak miałem w mojej CB 650. Grubość tarcz ok, sprężyny ok, przekładki w normie, a sprzęgło sie slizgało. Po wymianie tarcz i oleju (dostaje on w dupe przy uślizgach sprzęgła) wszystko wróciło do normy.
Pawel
: czw 04 sty 2007, 22:19
autor: seba_VF750FR
a moze w tym koszy zasyfione są te rolki od antyhoppingu ? moze przepuszczają ,wymyjcie kosz i złóżcie na sucho ,moze akurat . Jak chcesz moge dać Ci namiar na znajomą która ma do sprzedania cały kosz sprzęgłowy od VFki ,jak coś pisz na GG smiało .
Seba
: pt 05 sty 2007, 18:01
autor: olo
Seba, antychopping jest o.k., rolki trzymają super, w ogóle całe sprzęgło wygląda jakby miało przejechane ze dwadzieścia tysiaków... Kurcze a może ma tam zalany jakiś strasznie dupiaty olej - czy od niewłaściwego oleju tylko - sprzęgło może się ślizgać ?
: pt 05 sty 2007, 18:08
autor: seba_VF750FR
moze niewlasciwy olej takze ,a teraz przypaliło sie sprzęgło to juz całkiem ,a moze podkladkę pod spręzyne ?a jak teraz wygląda powierzchnia cierna tarcz ? sruby dokrecaliscie do konca rozumiem ?
: pt 05 sty 2007, 21:30
autor: olo
Powierzchnia tarcz jest bardzo ciemnobrązowa, po kolorze trudno coś wywnioskować, muszę jeszcze porównać grubość tarcz - u mnie wychodzi 3,7 mm a serwisówkę dopiero ściągam... Z podkładkami pod sprężynę wolałbym nie kombinować, po pierwsze jest nowa a po drugie nie podoba mi sie ten patent ze sprężyną tależową - ma ona dość mały skok żeby jeszcze go ograniczać podkładką - co innego tradycyjne spr. śrubowe...