hej
vfre posiadam jakies poltora miesiaca i jest to moj pierwszy sprzet. przejechalem do tej pory ok 5 tys. od jakiegos tygodnia mam wrazenie ze lancuch jest troszke za luzny. zwracam sie do was z wielka prosba o pomoc w naciagnieciu tego ustrojstwa. tak w skrocie:
- nie wiem jak
- nie mam klucza
- nie mam gdzie tego zrobic (parking pod blokiem, a ostatanio ciagle pada)
anyone?
: pt 19 wrz 2008, 15:23
autor: C_L_K
Od strony wahacza, od góry jest śruba pod klucz 17. Musisz ją poluzować. Teraz musisz zajrzeć w szczelinę pomiędzy wahaczem, a zębatką. Jest tam duża tarcza z nacięciami pod specjalny klucz. Jeśli go nie masz to spokojnie możesz wziąć dłuższy płaski śrubokręt i delikatnie popukując młotkiem naciągnąć łańcuch (uderzając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). Po naciągnięciu nie zapomnij mocno dokręcić tej śruby w wahaczu!
Deszcz to nie problem, bo cała operacja trwa góra 3 min.
: pt 19 wrz 2008, 15:25
autor: kruhy
stary, polecam opcje szukaj w dziale mechanika, naprawde pomocna, na ten temat było pisane już sporo, ale w skrócie to banalnie proste:
- nie musisz mieć klucza,pod warunkiem że gwint naciągu nie jest zapieczony itp
- na końcu wahacza masz śrube chyba 17cali albo 18, odkręcasz nasadką.
- na wahaczu jak sie przygląniesz, miedzy łańcuchem a tarczą hamulcową masz jakieś 2 milimetrowej szerokości tak jakby dużą "zębatke", nie tą od łańcucha!!, służącą do naciągu.
- bierzesz duży śrubokręt i mały młotek, i delikatnie z wyczuciem stukasz, luzując lub naciągając łańcuch (o ile dobrze pamietam strony są jak w normalnym gwincie, czyli jakbys normalną śrubę odkrecał)
- łańcuch powinien sie odchylać od normalnej pozycji w góre i w dół o 15 do 25mm jak go nacisniesz np palcem
- dokręcasz śrube 17" z wyczuciem, bo wahacz z aluminium jest i mozna "przekręcic gwint" a wtedy bieda bedzie
- jak masz wyczucie w rękach to sobie poradzisz bez problemu
pozdro
: pt 19 wrz 2008, 15:26
autor: kruhy
Celik, chyba mnie uprzedziłeś
Ale z tym mocnym dokręcaniem to chyba nie do końca prawda, tak jak pisałem, można "przekrecic" gwint
: pt 19 wrz 2008, 15:58
autor: jw
wiem ze bylo - bardziej chodzilo mi o klucz, ale skoro mowice ze da rade srobowkretem to poprobuje. dzieki
: pt 19 wrz 2008, 16:04
autor: C_L_K
Ja zawsze to robię śrubokrętem i jest o.k. Tez nie mam klucza.
: pt 19 wrz 2008, 18:21
autor: donJakubo
a ja mam klucz:) wiec jak chcesz to odezwij sie na PW to podjedziesz i sie lancuszek raz dwa naciagnie
: pt 19 wrz 2008, 18:56
autor: KolczyK
a Ja proszę o nazywanie poprawnie tematów .... pzdr
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: czw 26 mar 2015, 00:21
autor: Robert De
A ja odświeżę stary wątek. Słuchajcie. W instrukcji napisali, że maks 30mm ma być luz na łańcuchu mierzony od dolnego do górnego napięcia. Mi już przy 25 mm (mierząc na środku) łańcuch opiera się o tę gumową prowadnicę. Jak mam kurcze blade osiągnąć te 30mm?
Pozdrawiam
Robert
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: czw 26 mar 2015, 01:14
autor: harmonista
To jest max. a nie min.
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: czw 26 mar 2015, 04:38
autor: Robert De
Czyli jeżeli łańcuch już dotyka tej gumy to jest w porządku? Tak z lekkim oporem?
Robert
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: czw 26 mar 2015, 06:47
autor: magik
Bo ja wiem zależy jak masz ustawiony zawias i ile ważysz i co/kogo wozisz na moto. Pamiętaj że w VFR jak i w większości moto zębatka zdawcza nie jest osiowe z mocowaniem wahacza Więc gdy ten pracuje odległość między zębatkami się zmienia Tym samym naciąg łańcucha się zmienia Zacznij od ustawienia amortyzatora pod siebie a luz na łańcuchu ustal najlepiej siedząc na moto, w końcu Ty zawsze siedzisz na moto nie zależnie od reszty ładunku.
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: pn 30 mar 2015, 09:22
autor: Robert De
Ok. Dziękuję.
Robert
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: pn 08 cze 2015, 18:52
autor: lukszy
Sorry, że po germańsku, ale dokładnie tak trzeba naciągać
Re: Naciąg (naciąganie) łańcucha
: pt 12 cze 2015, 23:56
autor: G#R
W jakim zakresie powinien być luz łańcucha?
Mierzyłem według manuala. Jak stoi na centralnej stopce, to już przy 2,5 cm luzie, łańcuch dochodzi do dolnej krawędzi wahacza.