Strona 1 z 1
Rzężenie przy ruszaniu
: pn 30 cze 2008, 15:42
autor: Koziol
Witam,
Tak na prawdę nie wiem czy problem leży w silniku (a właściwie w sprzęgle) czy w przeniesieniu napędu ale piszę w tym dziale bo ten wariant wydaje mi się bardziej prawdopodobny.
Objawy: przy próbie ostrzejszego ruszenia z szybszym puszczaniem sprzęgła i wyższymi obrotami pojawia się (słychać i czuć) bardzo mocne rzężenie tak jakby metalowe powierzchnie zaczynały mocno trzeć jedna o drugą. W serwisie powiedzieli mi, że sprzęgło jest OK, sprawdzali luzy w wahaczu - też podobno w normie. Przy lajtowej jeździe nic nie słychać, jak chcę szybciej ruszyć i postaram się najpierw "naciągnąć" cały układ to dalsze dokręcanie gazu i puszczanie sprzęgła nie powoduje tego cholernego efektu natomiast zawsze pojawia się on jak się zagapię na światłach i próbuję "nadrobić zaległości".
Przyszło mi do głowy, że może wybite jest gumowe sprzęgło w piaście tylnego koła (jeżeli jest taki coś w VFR bo nie mam niestety do niej manuala....).
Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?
--
Pozdrawiam
Koziol
: pn 30 cze 2008, 16:11
autor: ppamula
VFR jest motocyklem o dość dużej mocy i momencie przy niskich obrotach. Mówi sie że idzie od dołu. Co oznacza że w zwykłych okolicznościach startuje się z mając niewielkie obroty, nie tak jak w rzędówkach.
Przy tak niskich obrotach poslizg pomiedzy sprzęgłem od strony silnika a układu napędowego również jest niewielki i tak jest skonstruowane to sprzęgło.
Przy dawaniu w palnik i ruszaniu z dużych obrotów olej z pomiędzy tarcz sprzęgła jest wyrzucany tak mocno ze odczuwa się normalne tarcie tych elementów.
To jest normalny objaw w VFR.
Bez obawy. wszystkie tak mają a przynajmniej wszystkie które próbowałem, kupowane, testowane i próbowane prze ze mnie od znajomych.
: pn 30 cze 2008, 16:15
autor: Koziol
ppamula pisze:
Przy dawaniu w palnik i ruszaniu z dużych obrotów olej z pomiędzy tarcz sprzęgła jest wyrzucany tak mocno ze odczuwa się normalne tarcie tych elementów.
To jest normalny objaw w VFR.
Bez obawy. wszystkie tak mają a przynajmniej wszystkie które próbowałem, kupowane, testowane i próbowane prze ze mnie od znajomych.
Ale pisząc o wyższych obrotach miałem na myśli 5-6tyś, nie więcej. Poza tym nie pamiętam żeby moja pierwsza VFRa tak się zachowywała... Poza tym w sprzęgle tarcze korkowe przekładane są metalowymi więc metal o metal nie powinien trzeć.... Chętnie posłucham jakiegoś innego egzemplarza jeżeli ktoś mieszka w okolicy Wawy

: pn 30 cze 2008, 16:34
autor: ppamula
Normalne obrotyprzy ruszaniu to jest niewiele ponad 2000 a jak sprzęgło chwyci (puścisz klamkę) to dopiero dajesz po garach. Startowanie z 5000 obrotów to już
baaaardzo duze obroty. Ja prawie nigdy z takich nie startuję.
A tarcie to tarcie niezaleznie pomiędzy czym a czym.
: wt 19 sie 2008, 16:49
autor: Koziol
ppamula pisze:Normalne obrotyprzy ruszaniu to jest niewiele ponad 2000 a jak sprzęgło chwyci (puścisz klamkę) to dopiero dajesz po garach. Startowanie z 5000 obrotów to już
baaaardzo duze obroty. Ja prawie nigdy z takich nie startuję.
A tarcie to tarcie niezaleznie pomiędzy czym a czym.
To może skonfrontujemy "nausznie" buczenia naszych VFRek? Jakbyś miał trochę czasu któregoś wieczora to ja chętnie - 605155029.
: śr 20 sie 2008, 08:14
autor: Kornik
Koziol rozdroże czwartek godzina 19:00 daleko nie masz
: śr 20 sie 2008, 09:13
autor: Koziol
Kornik pisze:Koziol rozdroże czwartek godzina 19:00 daleko nie masz
...no daleko nie mam ale w czwartek to raczej problem czasowy niż geograficzny.... Macie jakieś stałe miejsca spotkań wieczornych? Jeżeli tak to łatwiej byłoby mi się wstrzelić

: śr 20 sie 2008, 10:38
autor: rommi
Czwartek pl. na Rozdrożu około 19
inne dni to szukaj w kebabowni w wieczornych godzinach (róg Marszałkowskiej i Królewskiej)

: śr 20 sie 2008, 10:40
autor: Koziol
rommi pisze:Czwartek pl. na Rozdrożu około 19
inne dni to szukaj w kebabowni w wieczornych godzinach (róg Marszałkowskiej i Królewskiej)

OKi, będę pamiętał

: śr 20 sie 2008, 21:43
autor: G O F E R
Żadnym mechanikiem nie jestem, ale miałem to samo w RC36I i mondrzejszy "o wiele" ode mnie kolega(mechanik) stwierdził że mam wyj...any kosz sprzęgłowy.
Chłopaki dobrze prawią, posłuchaj innych sztuk to bedziesz słyszał różnicę, albo jej brak

: czw 21 sie 2008, 11:23
autor: Koziol
G O F E R pisze:Żadnym mechanikiem nie jestem, ale miałem to samo w RC36I i mondrzejszy "o wiele" ode mnie kolega(mechanik) stwierdził że mam wyj...any kosz sprzęgłowy.
Chłopaki dobrze prawią, posłuchaj innych sztuk to bedziesz słyszał różnicę, albo jej brak

Dzisiaj około 19.15 dowiem się na placu na Rozdrożu ale ja od początku obstawiałem problemy ze sprzęgłem.... zobaczymy. Ten mechanik to w Gdańsku czy gdzieś bliżej Wawy? A ile z ciekawości ta naprawa Cię kosztowała?
: pt 22 sie 2008, 14:08
autor: Achmed
Stawiam na sprzęgło i tolka banana, miałem to samo, po wymianie cisza

: pt 22 sie 2008, 15:30
autor: Koziol
hmmmm, wczoraj na Rozdrożu było sprawdzane i Szanowne Towarzystwo potwierdziło, że wszystkie tak mają... Gorzej, że jak Piotr wsiadł i spróbował wykrzesać z VFRy ten ohydny dźwięk to ja stojąc z boku prawie go nie słyszałem (rzężenia nie Piotra).... znaczy siedząc za kierownikiem bardziej się to czuje niż słyszy - tak to sobie wykombinowałem.
Ale z drugiej strony po niewczasie przyszło mi do głowy, że dałem ciała bo trzeba mi było sprawdzić to samo na innej maszynie - kilka stało więc ktoś na pewno by się zgodził
Sprawdzę ile kosztują tarczę z przekładkami - jak nie drogo to profilaktycznie wymienię.