Strona 1 z 1

Rzężenie przy ruszaniu

: pn 30 cze 2008, 15:42
autor: Koziol
Witam,

Tak na prawdę nie wiem czy problem leży w silniku (a właściwie w sprzęgle) czy w przeniesieniu napędu ale piszę w tym dziale bo ten wariant wydaje mi się bardziej prawdopodobny.
Objawy: przy próbie ostrzejszego ruszenia z szybszym puszczaniem sprzęgła i wyższymi obrotami pojawia się (słychać i czuć) bardzo mocne rzężenie tak jakby metalowe powierzchnie zaczynały mocno trzeć jedna o drugą. W serwisie powiedzieli mi, że sprzęgło jest OK, sprawdzali luzy w wahaczu - też podobno w normie. Przy lajtowej jeździe nic nie słychać, jak chcę szybciej ruszyć i postaram się najpierw "naciągnąć" cały układ to dalsze dokręcanie gazu i puszczanie sprzęgła nie powoduje tego cholernego efektu natomiast zawsze pojawia się on jak się zagapię na światłach i próbuję "nadrobić zaległości".
Przyszło mi do głowy, że może wybite jest gumowe sprzęgło w piaście tylnego koła (jeżeli jest taki coś w VFR bo nie mam niestety do niej manuala....).

Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

--
Pozdrawiam
Koziol

: pn 30 cze 2008, 16:11
autor: ppamula
VFR jest motocyklem o dość dużej mocy i momencie przy niskich obrotach. Mówi sie że idzie od dołu. Co oznacza że w zwykłych okolicznościach startuje się z mając niewielkie obroty, nie tak jak w rzędówkach.
Przy tak niskich obrotach poslizg pomiedzy sprzęgłem od strony silnika a układu napędowego również jest niewielki i tak jest skonstruowane to sprzęgło.

Przy dawaniu w palnik i ruszaniu z dużych obrotów olej z pomiędzy tarcz sprzęgła jest wyrzucany tak mocno ze odczuwa się normalne tarcie tych elementów.
To jest normalny objaw w VFR.
Bez obawy. wszystkie tak mają a przynajmniej wszystkie które próbowałem, kupowane, testowane i próbowane prze ze mnie od znajomych.

: pn 30 cze 2008, 16:15
autor: Koziol
ppamula pisze: Przy dawaniu w palnik i ruszaniu z dużych obrotów olej z pomiędzy tarcz sprzęgła jest wyrzucany tak mocno ze odczuwa się normalne tarcie tych elementów.
To jest normalny objaw w VFR.
Bez obawy. wszystkie tak mają a przynajmniej wszystkie które próbowałem, kupowane, testowane i próbowane prze ze mnie od znajomych.
Ale pisząc o wyższych obrotach miałem na myśli 5-6tyś, nie więcej. Poza tym nie pamiętam żeby moja pierwsza VFRa tak się zachowywała... Poza tym w sprzęgle tarcze korkowe przekładane są metalowymi więc metal o metal nie powinien trzeć.... Chętnie posłucham jakiegoś innego egzemplarza jeżeli ktoś mieszka w okolicy Wawy :-)

: pn 30 cze 2008, 16:34
autor: ppamula
Normalne obrotyprzy ruszaniu to jest niewiele ponad 2000 a jak sprzęgło chwyci (puścisz klamkę) to dopiero dajesz po garach. Startowanie z 5000 obrotów to już
baaaardzo duze obroty. Ja prawie nigdy z takich nie startuję.

A tarcie to tarcie niezaleznie pomiędzy czym a czym.

: wt 19 sie 2008, 16:49
autor: Koziol
ppamula pisze:Normalne obrotyprzy ruszaniu to jest niewiele ponad 2000 a jak sprzęgło chwyci (puścisz klamkę) to dopiero dajesz po garach. Startowanie z 5000 obrotów to już
baaaardzo duze obroty. Ja prawie nigdy z takich nie startuję.

A tarcie to tarcie niezaleznie pomiędzy czym a czym.
To może skonfrontujemy "nausznie" buczenia naszych VFRek? Jakbyś miał trochę czasu któregoś wieczora to ja chętnie - 605155029.

: śr 20 sie 2008, 08:14
autor: Kornik
Koziol rozdroże czwartek godzina 19:00 daleko nie masz

: śr 20 sie 2008, 09:13
autor: Koziol
Kornik pisze:Koziol rozdroże czwartek godzina 19:00 daleko nie masz
...no daleko nie mam ale w czwartek to raczej problem czasowy niż geograficzny.... Macie jakieś stałe miejsca spotkań wieczornych? Jeżeli tak to łatwiej byłoby mi się wstrzelić :-)

: śr 20 sie 2008, 10:38
autor: rommi
Czwartek pl. na Rozdrożu około 19
inne dni to szukaj w kebabowni w wieczornych godzinach (róg Marszałkowskiej i Królewskiej) :mrgreen:

: śr 20 sie 2008, 10:40
autor: Koziol
rommi pisze:Czwartek pl. na Rozdrożu około 19
inne dni to szukaj w kebabowni w wieczornych godzinach (róg Marszałkowskiej i Królewskiej) :mrgreen:
OKi, będę pamiętał :-)

: śr 20 sie 2008, 21:43
autor: G O F E R
Żadnym mechanikiem nie jestem, ale miałem to samo w RC36I i mondrzejszy "o wiele" ode mnie kolega(mechanik) stwierdził że mam wyj...any kosz sprzęgłowy.
Chłopaki dobrze prawią, posłuchaj innych sztuk to bedziesz słyszał różnicę, albo jej brak ;)

: czw 21 sie 2008, 11:23
autor: Koziol
G O F E R pisze:Żadnym mechanikiem nie jestem, ale miałem to samo w RC36I i mondrzejszy "o wiele" ode mnie kolega(mechanik) stwierdził że mam wyj...any kosz sprzęgłowy.
Chłopaki dobrze prawią, posłuchaj innych sztuk to bedziesz słyszał różnicę, albo jej brak ;)
Dzisiaj około 19.15 dowiem się na placu na Rozdrożu ale ja od początku obstawiałem problemy ze sprzęgłem.... zobaczymy. Ten mechanik to w Gdańsku czy gdzieś bliżej Wawy? A ile z ciekawości ta naprawa Cię kosztowała?

: pt 22 sie 2008, 14:08
autor: Achmed
Stawiam na sprzęgło i tolka banana, miałem to samo, po wymianie cisza 8)

: pt 22 sie 2008, 15:30
autor: Koziol
hmmmm, wczoraj na Rozdrożu było sprawdzane i Szanowne Towarzystwo potwierdziło, że wszystkie tak mają... Gorzej, że jak Piotr wsiadł i spróbował wykrzesać z VFRy ten ohydny dźwięk to ja stojąc z boku prawie go nie słyszałem (rzężenia nie Piotra).... znaczy siedząc za kierownikiem bardziej się to czuje niż słyszy - tak to sobie wykombinowałem.

Ale z drugiej strony po niewczasie przyszło mi do głowy, że dałem ciała bo trzeba mi było sprawdzić to samo na innej maszynie - kilka stało więc ktoś na pewno by się zgodził :-)

Sprawdzę ile kosztują tarczę z przekładkami - jak nie drogo to profilaktycznie wymienię.